esmaspäev, 20. juuni 2016

Kodune kookosjogurt.



 Olen nüüd paar korda ise kodus kookospiimast jogurtit teinud. Kõik toimib. Jogurtil on iseloomulik hapukas maitse ja tõenäoliselt ka kasulikud bakterid paljunenud. Tegin selle retsepti järgi. 

 Kasutasin Sojapoest ostetud jogurtimasinat (siin), mis on mul olnud juba aastaid. Hea kindel viis, et hoiab stabiilset sooja temperatuuri, et probiootikumid paljuneks ja piim jogurtiks muutuks. Enne tegin tavalisest lehmapiimast jogurtit ja kasutasin samuti Sojapoest ostetud jogurti starterit (siin). Lehmapiimast tehtud jogurt läks pärast külmkapis järelvalmides alati ilusaks paksuks. 

 Nüüd olen siis paar korda valmistanud jogurtit kookospiimast. Esimene kord valmistasin endatehtud kookospiimast ja kasutasin paksendamiseks agar agarit. Tulemus vedel, nagu joogijogurt. 


Kookospiima valmistamisest järgijäänud mass. Foto: erakogu.
Liiter endavalmistatud kookospiima. Foto: erakogu.














 
 Teine katse oli poest ostetud kookospiimaga ja paksendamiseks kasutasin arrow root tärklist. Kuna see on AIP toitumises lubatud ja siin on kirjas, et see sobib just piimavaba jogurti paksendamiseks. Kui tärklise lisasin läks kookospiim ilusasti paksuks. Peale jogurti masinast võtmist oli see aga uuesti suhteliselt vedelaks muutunud. Kuna on öeldud, et pärast külmkapis järelvalmimist läheb see paksemaks siis olin üsna rahulik. Pärast kapist võttes aga oli tulemus jälle vedel, nagu joogijogurt. Ma nüüd ei saagi aru, mida ma valesti tegin. Äkki ei sobinud talle poest ostetud kookospiim? Muud viga ei oska leida. Igal juhul alla ma ei anna ja ükskord saan ma ka sellise ilusa paksu jogurti nii nagu seda siin näha saab :D 


Teine katse. Foto: erakogu. 
 Jogurti maitse on muidu väga hea aga vot näed paksendada seda veel ei oska. Harjutamine tegevat meistriks. Nii, et kolmas katse on endatehtud kookospiimast ja arrow root tärklisega üritan siis uuesti paksendada. Eks annan teada, kuidas mul läheb :) Ja kui kookospiimast jogurti tegemine ilusti välja tuleb siis katsetan ka muid taimseid piimasid. Suur huvi on ära proovida näiteks mandlipiimast tehtud jogurt. Sojapoes on üks super äge taimse piima masin. Asub siin. Ma juba tükk aega pean plaani seda omale osta aga alati on raha mujale rohkem vaja läinud. :(  Aga ükskord ostan ma selle kindlasti, sest ega sellega ju ainult taimseid piimasid (kookospiim, mandlipiim, kanepipiim, sojapiim jne) teha ei saa. Seal on nii palju lisafunktsioone, et minu köögis saab see kindlasti pideva kasutuse. 


Kodune kookosjogurt. Foto: erakogu.



1 kommentaar:

  1. Nüüdseks on selgunud, et Sojapoest ostetud jogurti juuretis sobib vaid kasutamiseks sojapiimaga, lehmapiimaga, kitsepiimaga või lambapiimaga. Soovitan tellida iHerbist piimavaba jogurti starterit. Link siin: http://www.iherb.com/Belle-Bella-Non-Dairy-Yogurt-Starter-4-Packets-5-g-Each/63824 Seal on kirjas, et see sobib kasutamiseks: sweetened soy, almond or coconut milk. Cow, goat and sheep's milk can be also be used. Ehk siis sojapiimaga, mandlipiimaga või kookospiimaga. Samuti sobib lehmapiimaga, kitsepiimaga ja lambapiiimaga.

    VastaKustuta