laupäev, 31. oktoober 2020

Aliexpressist tellimise põhjalik juhend.

  

NB! Postitus pole veel lõplikult valmis! Lisan pildid ja detailsemad õpetused ja näited ning kontrollin oma teksti ja faktid üle. Senikaua kuni see tekst on postituse alguses alles on postitus veel lõpetamata!


 Hakkan nüüd kirjutama põhjalikku juhendit kuidas Aliexpressist tellida ning kõigist nüanssidest ja ettetulevatest probleemidest ning lahendustest. Kui kellegil peaks tekkima mingi küsimus või probleem siis ma üritan need nüüd järjest kõik siia kirja panna. 


 Ma ise olen Aliexpressist tellinud nüüdseks juba aastaid. Oma esimese ostu tegin 25. märtsil 2014 aastal. Ja nagu allolevalt pildilt näha siis olen selle ajaga Hiina majandust toetanud 7512 euro eest :D Hullumeelne. Aga enda õigustuseks võin öelda, et ma olen päris palju ka teistele tellimusi teinud (Marekile, Stellale, ämmale, isegi Mareki õele) ja mõned on neist üsna kallid olnud (pärlite ja 3 D tikandiga kardin ja kunst toapalm näiteks).


Minu esimene ost ja kulutatud summa. Pilt: erakogu.

 Kuidas siis alustada? Tegelikult on Omniva kirjutanud juba üsna põhjalikud õpetused koos pildimaterjaliga. Siit leiab õpetuse nii esmatellija, kui ka korduvtellija. Lisaks on samal lehel õpetus paki tellimisest pakiautomaati. Ka pakiautomaadi sihtnumbri leiab sealt. Seal on tõesti niiöelda puust ette ja punaselt koos pildimaterjalide ja õpetustega kõik olemas. Ma seda ümber kirjutama ei hakka. Klikkate ise "siit" peale ja loete :) 

 Mina eelistan kasutada Aliexpressi äppi ja ma tunnistan ausalt, et pole arvuti kaudu juba oma paar aastat tellinud. Sest tegelikult saab kõik info mugavalt ka äpist kätte. Mõni küll on väitnud, et vajab suurema pildi nägemiseks arvutit aga ma ütlen teile nii palju, et see pole absoluutselt vajalik. Toode ei näe iial välja selline nagu arvuti pildilt. Hoopis olulisem on info toote kohta ja seda on justnimelt äpist just kõige mugavam vaadata/lugeda. 

Äpp on kompaktsem, mugavam ja äppi saad kasutada misiganes ajal, sest telefon on ju inimesel nagunii kogu aeg kaasas. Hea mugav oma tellimustel silm peal hoida. Allpool kirjutan miks see oluline on. 

Aliexpressi äpp ja Postal Ninja otsetee. Pilt: erakogu.

 Ühesõnaga Play Pood tuleb avada ja tippida sinna Aliexpress ja see äpp alla laadida. Kui see olemas siis lihtsalt logid sisse ja kukud kasutama 😜 

Aliexpressi äpp Play Poest. Pilt. erakogu.

 Kui äpp telefoni laetud siis pole muud kui vajalikku toodet otsima.

Aliexpressi äpp esileht. Pilt: erakogu.

 PS! Miks mulle meeldib äppi rohkem kasutada? Sellel on üks funktsioon, mida arvutiversioonis pole. Nimelt pildiotsing. Aga sellest lähemalt siis pisut hiljem.


Kuidas Aliexpressist õige ja vajalik toode üles leida? 

 Kõigepealt on vaja teada saada mida sa otsida soovid ja kuidas see inglise keeles on. Kui enda inglise keele oskuses nii kindel pole kasuta tõlkeprogrammi abi. Kasvõi Google Translate. 

 Arvutis Aliexpressi kasutades on võimalik lasta lehekülg ära tõlkida aga ma olen seda proovinud. Mitte muhvigi ei saanud aru ja kõik oluline info jäi saamata. Pealegi võid tõlkest valesti aru saada ja pärast pettud oma ostus. Nii, et mina eelistan inglise keelt. Kui peakski juhtuma, et millestki ei saa aru siis tõlgin sõna millest aru ei saa eraldi ära. Muide maru hea keeleõppe praktika saab pealekauba 😉

 Äpil on pealehel üleval otsinguriba. Trükkides sinna otsitava toote nimetuse ja luubi peale klikates saad hakata nende hulgast valima. 

Kirjuta otsingureale mida otsida tahad. Pilt: erakogu.


Kuvab kõik naiste kleidid. Pilt: erakogu.

 Kui nüüd tahad midagi kindlamat. Näiteks otsid naiste suvekleiti, siis kirjutad otsingusse "womans summer dress". Kui tahad veel täpsemalt siis näiteks "womans pink summer dress" ehk roosa naiste suvekleit. Kuvab otsitavad tooted. Siis kerid pilte seni, kui leiad meeldima hakanud toote ja et seda lähemalt näha klikkad pildi peale. Siis avab selle toote lehe, kus saad näha tootetutvustust lähemalt. 

 Ka on Aliexpressi äpi pealehel olemas otsinguvõimalus kategooriate järgi. 

Vasakul on "Categories" ja klikates sellele avab otsingu kaubagruppide järgi. Pilt: erakogu. 


Vali kaubagrupp, mis huvi pakub ja klikka sellele. Pilt: erakogu. 



 Kuidas olla kindel, et olen valinud õige toote? Kuidas olla kindel, et tellitud toode on mulle paras? Mida teha, et vältida pettumust, et toode ei näe sama kena välja, kui tootetutvustuse pildil? 

 Nagu me kõik juba teame on reklaamid alati ahvatlevad ja ilusamad, kui päriselu. Mida siis teha, et mitte oma ostus pettuda? 

 Selleks on tegelikult olemas päris mitu võimalust:

1) Info toote kohta (Specifications).

 Siin on lühidalt kirjas toote kategooria, kasutatud materjal jms.

Vali "Specifications", et näha toote kirjeldust. Pilt: erakogu.



Avab toote detailid lühidalt. Pilt: erakogu. 

2) Põhjalikum tootetutvustus (Item Description).


Klikates "Item description" peale saada kogu info toote kohta. Pilt: erakogu.

 Siin on pildid tootest, kasutatud materjal, tehnika puhul kasutusjuhend või tehnilised andmed, riiete puhul suuruste tabel jms

Suuruste tabel toote kirjelduse all. Pilt: erakogu.

Materjali kohta info ja pildid. Pilt: erakogu.

Pilt tootest modelli seljas. Pilt: erakogu. 

NB! Suuruse tabeleid tuleb väga hoolikalt ja kui vaja siis lausa mitu korda vaadata. Kindlasti on vaja koju mõõduliti ja võta paber ja pastakas ning mõõda end üle ja pane mõõdud kirja! Enda mõõtude järgi saab hakata sobivat suurust otsima. Aga tihtipeale ei saa ainult mõõdutabeli peale lootma jääda. Näiteks pöörake tähelepanu sellele mõõdutabelile ja eriti selle all olevale väikesele kirjale. 

Suurusetabeli all on "Tähelepanu!", kus kirjas kuidas õige suurus valida. Pilt: erakogu. 

 Ühesõnaga ei saa lootma jääda vaid enda mõõtude teadmisele, Tootetutvustuses olevale mõõdutabelile jne. Tähelepanuta tuleks täiesti jätta EU suuruse kiri tabelis. Samuti ei ole kasu suurusnumbritest (L, XL, 2XL jne).

 Siin ütleb õpetus, et enda mõõtudele tuleb juurde liita 14 cm ja saadud numbri järgi tuleb õige suurus leida. Õpetuses on kirjas vaid rinnaümbermõõt. Targem on üle mõõta ja juurde liita ka puusaümbermõõt! Et ikka täiesti kindel olla, et õige suuruse tellid. 


3) Teiste ostjate tagasiside sama toote kohta. Pildid ja kommentaarid.

Saab valida kõik kommentaarid, klientide fotod tootest, näha kas keegi on ka Eestist seda toodet on ostnud ja ka toote üldist hinda. Pilt: erakogu.

Tootele antud hinded ja üldtulemus. Pilt: erakogu. 

 Siit näed nii tootele antud hinnet, müüjale antud hinnet, teiste klientide pilte tootest (ka seljas) ja kommentaari kuidas tootega rahule jäädi. Siin näed fotodelt milline see toode reaalelus (ja seljas) välja näeb. Enne ostu sooritamist väga mõislik see üle vaadata/lugeda. 

Customer rewiews ehk klientide tagasiside ostetud toote kohta. Pilt: erakogu.



4) Küsi teistelt ostjatelt. 

Kui oled mingist tootest huvitatud aga ei tea kas see on ikka hea toode siis on hea võimalus küsida teistelt ostjatelt (kes sama toote on ostnud). 

Siin saab näha klientide küsimusi ja vastuseid toote kohta. Pilt: erakogu.



Küsimused ja vastused leiad peale klientide feedbackki. Pilt: erakogu.

Siia saad kirjutada enda küsimuse teistele ostjatele. Pilt: erakogu.


5) Küsi müüjalt. 

  See on tegelikult üsna tähtis. Eriti just riiete ostmise puhul. Näiteks, kui sa hiljem paki kätte saades ostuga üldse rahul ei ole, sest toode on liiga väike või suur, siis on sul hea võimalus dispute avada, müüja vastused dispute evidence ehk dispuudi tõendite alla lisada ja raha tagasi nõuda (full refund ehk kogu summa tagasi küsida). Ka saad üle täpsustada kas näiteks on kasutatud naturaalset nahka või naturaalset karva. Seda tasub igaks juhuks alati üle küsida. Kui pärast toote kättesaamist selgub, et müüja valetas on sul asitõendid olemas. 

Kirjutasin müüjale, et teada saada kas kapuutsi ääres on naturaalne karv. Pilt: erakogu. 



 Kui ei leidnud vajalikku suurust või värvi. Pildiotsingu kasutamine.

 Aliexpressi äpis on olemas pildi järgi otsimine. See siis otsib kõik sama pildiga või sarnase pildiga tooted üles. Saad valida erinevate müüjate hulgast parema hindega müüja. Või leidsid soovitud toote aga sinu numbrit või värvi polnud? Salvesta pilt moblasse ja kasuta pildiotsingut, et leida teisi müüjaid, kes sama toodet müüvad. Nii saad leida müüja, kellel on sinu soovitud numbrit ja värvi toodet müügil. Või otsid müüjat, kes postitaks su ostetud toote kiiresti ja kelle valikus on kiirem saatmine (näit. Aliexpress Standard Shipping).

Leidsid meeldima hakanud toote. Klikka pildi peale, et näha ka teisi pilte ja salvesta õige pilt telefoni. Pilt: erakogu. 


Sellest tootest on 6 pilti. Valige õige pilt ja salvestage see klikates "faili" ikooni peale. Pilt: erakogu.



Salvestatud õige pilt. Pilt: erakogu. 


 PS! Poele annavad hinde ostjad, kui kauba kätte on saanud. Kas müüja vastas kirjadele kiiresti? Kas müüja pani paki kiiresti teele?  Kas kaup oli korralikult pakitud jne Nende hinnete ja kommentaaride põhjal on hea otsust langetada kas valida see pood/müüja või otsida paremat (kõrgema hindega müüjat/poodi).

 Siin on üks näide müüja/poe reitingust ja sellest kui palju on seda toodet ostetud. Kollaste tähekeste taga on müüja/poe hinne, mis kliendid on talle andnud ja selle taga kohe on arv mitu klienti on seda toodet tellinud. 

Müüja reiting ja kui paljud on seda toodet tellinud. Pilt: erakogu. 


 Aliexpressi äpis on varemal üleval fotoaparaadi märk. Sellega saad otsida pildi järgi tooteid. 

PS! Et seda kasutada peab sul olema otsitava toote pilt oma moblas juba olema! 

Pildiotsingu kasutamine. Pilt: erakogu. 
 
Kuvab kõik müüjad, kes seda toodet müüvad. 

Pildiotsing kuvab kõik samad ja sarnased tooted. Pilt: erakogu. 
 
 Kui oled sobiva reitinguga müüja leidnud, kes on seda toodet juba piisavalt palju müünud (on suurem valik teiste klientide tagasisidet ja saad näha teiste klientide reaalseid pilte tootest - otsustamisel päris oluline info) Siin saad teha valiku sobiva suuruse ja värvi kohta.

Vali soovitud värvi ja suurusega toode. Pilt: erakogu. 


Toote lisamine ostukorvi, saatmiskulu valimine ja toote eest maksmine.

 Kui nüüd on kõik üksikasjad selged. Toode vastab sinu soovile, toodet on sinu suurust ja värvi siis tee valik ja lisa õige toode ostukorvi (ADD TO CART). Ostukorvi saad näha äpi pealehel paremalt alt nurgast teine (ostukäruga) ikooni peale klikates. 

Äpi pealeht. Pilt: erakogu. 


PS! Keda huvitab ostukaitse aeg siis toote tellimise juures on ka info kui pikk on selle toote ostukaitse aeg. Seda näeb toote pealehel kohe saatmisviisi all. 

Info ostukaitse aja kohta. Pilt: erakogu. 


Saatmisviisi ja saatmiskulu valimine.

 Millist valida? Millist vältida? Selle valik oleneb nüüd täiesti sellest kui palju sa oled nõus saatmiskulu eest maksma. Ja kui kiiresti sa oma ostu kätte tahad saada? Kas tahad odavamat ja sul on aega oodata või oled nõus selle eest rohkem maksma ja tahad sellist saatmisviisi, mis on jälgitav jälgimisnumbri järgi (Tracking available)?

 Minu enda kogemusest on kõige kindlam valida Aliexpress Standard Shipping. See saatmisviis on jälgitav ja tuleb kohale ca 2 nädalaga (RO123456789EE) või ca kuu ajaga (LT123456789NL). Kumma variandiga müüja teele paneb on suht võimatu kindlaks teha. Olen üritanud enne ostu müüjalt küsida aga kas ei tea nad seda isegi või ei taha millegipärast öelda. 


NB!!! Müüjate trikid jälgimisnumbritega.

 Aga kahjuks ei anna ka Aliexpress Standard Shipping alati 100 % garantiid, et toode ilusti kohale jõuab. 

 Mul on juhuseid, kus ka selle saatmisviisi valimine pole andnud garantiid, et saan toote kindlasti kätte. Näiteks elektrilist hambaharja tellides. Saadeti müüjale tagasi, sest sisaldas akut. Tõenäoliselt on paki saatmisel neil seal mingid nüansid veel, mida müüjad peavad täitma aga millest nad vahel üritavad kõrvale hiilida. Kuna tehakse pistelist kontrolli siis vahel õnnestub läbi lipsata aga vahel see ei õnnestu. 

 Ka juhtus mul hiljuti juhus, kus tellisin toote, sest saatmisvalikus oli Aliexpress Standard Shipping aga toode saadeti jälle müüjale tagasi. 


Airline handover failure ehk saatmine ebaõnnestus ja kaup saadeti müüjale tagasi. Pilt: erakogu.

 Kuna kasutan äppi ja hoian stabiilselt oma ostudel silma peal siis märkasin seda üsna ruttu. Kirjutasin müüjale Why? ja lisasin screenshoti, et saaks aru milles probleem. 

Müüja vastus minu kirjale ehk väidetavalt ta ei tea miks saadetis neile tagasi saadeti. Pilt: erakogu.

 Kuna mul oli seda toodet vaja ja soovisin seda võimalikult kiirelt kätte saada ja müüja pakkus, et saadab selle mulle uuesti. Aga. Mina maksin Aliexpress Standard Shippingu eest aga nüüd uue katsetusena pandi see teele hoopis SunYou-ga, millega vähemalt minul pole varasemalt tellitud pakid siiani kohale jõudnud! Ka on saatmiskulu odavam, jälgimisinfot uuendatakse palju aeglasemalt jne Niisiis on selline käitumine müüja poolt väga ebameeldiv! 

Müüja annab mulle uue jälgimisnumbri. Pilt: erakogu. 

 

 Mida siis sellisel juhul teha? Esiteks kui selline asi juhtub on see üldjuhul esimene märk, et müüja ei aja asju õigelt ja ausalt. Seega on parem kohe dispuut avada ja tõendusmaterjali alla lisada screenshot. Kuna minul ostukaitse aeg veel jooksis siis ma puhtalt huvist dispuuti kohe ei avanud, et näha kaugele need trikid tal edasi lähevad. Ja mul ei tulnudki kaua oodata. Õige pea märkasin, et minu vana jälgimisnumber on kummalisel kombel hoopis edasi liikunud. 

Küsimusi tekitav jälgimisinfo. Pilt: erakogu. 

 Aga, et pilt selgem saaks siis tasuks jälgimisnumber korra Postal Ninja kaudu ka üle vaadata. Ja vot, mis selgus ↓

Minu jälgimisnumber on hoopis Riiga jõudnud. Pilt: erakogu. 

 Kas ei tekita küsimusi ja kahtlusi? Saatsin need screenshotid ka müüjale ja küsisin mis toimib. Mul on neid vastuseid vaja, sest nüüd avan ma dispuudi ja lisan kõik need screenshotid tõendusmaterjalide alla üles. Kui Aliexpress teada saab, et nende platformil kaupleb selline müüja, kes kasutab selliseid võtteid, siis selline müüja edaspidi lihtsalt enam Aliexpressi kaudu müüja ei saa. 

 Aga mul on veel üks huvitav juhus. Tellisin mitu erinevat toodet ühest poest ja neil kõigil oli saatmisviisiks müüja poolt pakutud Aliexpress Standard Shipping. Absoluutselt kõigil! Aga kui hiljem paki teekonda jälgima hakkasin siis avastasin, et mu pakk on teele pandud hoopis Seller's Shipping Method-iga.

Toote juures on kirjas tasuta saatmine Aliexpress Standard Shippinguga. Pilt: erakogu. 

Sama poe teine toode. Ka siin on kirjas tasuta saatmine Aliexpress Standard Shippinguga. Pilt: erakogu. 

Sama poe kolmas toode. Samuti kirjas tasuta saatmine Aliexpress Standard Shippinguga. Pilt: erakogu. 

 Ja mingi aeg hiljem paki teekonda jälgides avastasin, et mu pakk on teele pandud hoopis Seller's Shipping Method-iga millega samuti on väga kahtlane kas pakk üldse kohale jõuab (arvestades seda, et selle  jälgimisnumbriga pakkidest on osad siiani kadunud).

Kui tellimuse juures vajutada "TRACKING" nuppu avab hoopis sellise info. Pilt: erakogu. 

 Niisiis ka siin on igati õigus kliendil dispuut avada. Müüja lubas üht aga tegi teist lootes, et ehk läheb läbi. Kuna mina hoian oma tellimustel pidevalt silma peal siis mina saan alati õigel ajal jaole sellistele asjadele, sest kasutan äppi ja kasvõi hommikul tööle sõites leiab selle aja korra pilk peale visata. See ongi põhjus miks ma eelistan äppi kasutada. Sest ALATI tasub oma ostudel silm peal hoida. Nagu näete siis igasugu huvitavaid trikke ilmneb. Et mitte oma rahast ja ka kaubast ilma jääda pole ju raske oma ostudel silm peal hoida. 😊


 Siin veel saatmisviise, mis on suhtkoht ok valikud:

 Ka China Post Registered Air Mail on üsna hea valik. Jälgimisnumber on jägitav (LA123456789CN) ja kohale tuleb kuu kuni 2 jooksul. 

 Sama tulemus on China Post Ordinary Small Packet Plus-iga (UW123456789CN). Kõik pakid ca 2 kuuga kohale jõudnud. 

 Post NL pakid on kuuga kohal (v.a. üks juhus, kus pakk jõudis kohale 4 ja poole kuuga - ei tea mis sel siis viga oli või kus vedeles nii kaua?!)

 DHL on üks kindlamaid valikuid. Eriti kallite ja tehnika asjade tellimisel eelistavad müüjad seda varianti. See on üldjuhul kallis (või on saatmine 0.- € ja saatmise hind on juba toote hinna sees) aga minu üks kallis DHL Europe-ga (ainus saatmisviisi valik selle toote tellimisel, JJD00012345678912345678, 14,41 €) tellitud pakk läks kaduma. Samas see on nii kahtlane. Pigem kaldun arvama, et müüja ei postitanudki mu ostu ja andis mingi suva jälgimisnumbri. Aga kuna ma jälgin ALATI kõiki oma ostusid, et kaugel mu pakid on siis vaatasin, et shipping on kummaline ja pidasin targemaks dispuut avada ja kogu raha (full refund) nõuda. Selle ma loomulikult sain ka. Nii, et 100 % kindel ei saa kahjuks millegi peale olla. 😞



 Millist saatmisviisi kohe kindlasti vältida? 

 Jälle oma kogemuse põhjal Cainiao Super Economy Global. See saatmisviis pole jälgitav. Vähemalt see jägimisinfo näitab Rakvere aiateibaid täpsemini, kui reaalset paki liikumise teekonda. Aasta algul anti sellele saatmisviisile S00000123456789 ja neist on vähesed kohale jõudnud. 

 Kummalisel kombel on antud sama saatmisviisi puhul mulle ka LVS10060000012345678 number. See tuli alla 2 kuuga kohale. 

 Alates maist (minu tellimiste järgi) on aga sellel saatmisviisil UB123456789LV number ja no see on täielik issanda karistus. Näitab, et pakk Arrived Destination Country ehk saabunud sihtriiki aga see Destination Country selle jälgimisnumbriga võib (ja üldiselt nii teebki) vedeleb tegelikkuses Lätis kuskil karupe*ses. No mõned pakid on nüüd vaikselt kohale tilkuma hakanud aga no 4 -5 - 6 kuud oma pakki oodata pole küll mingit tahtmist. Samas juhtub neil vahepeal ka imesid ja UB ..... LV pakid on kohale jõudnud ka 2 ja poole kuuga. 

 4 P X Singapore Post OM Pro (UB123456789SG) on sama mõttetu. Aprilli pakid nüüd tasapisi jõuavad. Varasemad pakid aga siiani pommiaugus. 

 Ka Cainiao Super Economy For Special (LP00123456789123) on üks väga vale valik. Vaatan oma pooleliolevast statistikast järgi praegu, et viiest pakist pole siiani kohale jõudnud ükski. :D 

 Sun You Economic Air Mail (LP00123456789123) - sama teema. Pakid kaovad, kui pommiauku. Ükski pole kohale jõudnud. 

 Ka Seller's Shipping Method (SF1234567891234 või SY12345678912 või UJ123456789CN või CS123456789DE või UF123456789YP) pole minu puhul eriti edukas olnud. Ka enamus pakke siiani kohale tulemata. Samas paar erandit on esinenud. Siis on pakk kohale jõudnud kuu ajaga, teine sama saatmisviisiga jõudis 2 kuuga kohale. 

 Vältida tasuks ka Sun You-d (SY12345678912). Kui tuleb kohale siis röögatult kaua (näit. juuni lõpus tellitud pakk oktoobri lõpus kätte) või ei tule üldse. 

 Siis on mul õnnestunud üks pakk tellida ka mingi SHUNYOU_STANDARD_SG-ga. Juuni keskel tellitud pakk on siiani kusiganes mujal aga mitte minu käes. 

 Kahtlane on veel Bpost International (LVS1234567891234567N1). Märtsi algul tellitud pakk on siiani tulemata. 

 Üks pakk saadeti Asendia-ga (LB123456789BE). Selle puhul on üldse üks segane värk. Minu koodiga pakk võeti välja teises Eesti otsas. Kas müüja otsustas omast arust olla kaval ja andis mõlemale kliendile sama jälgimiskoodi, paki aga saatis vaid ühele või .... tegelikult teist võimalust vist polegi. Igal juhul tänu äpile sain õigel ajal jaole ja sain avada dispuudi ning raha tagasi küsida. 

 NB! Äpp annab teada kui paki kättesaamine on kinnitatud (pakk on kätte saadud). 

  Sellepärast ongi äpp mugav, et näitab ära ka selle, kui sinu jälgimisnumbriga pakk on kätte saadud. On olnud juhuseid, kus müüja annab meelega vale jälgimisnumbri ja sulle kaupa teele üldse ei panegi. Mul üks pakk võeti välja Eesti teises otsas. Mina aga polnud ju pakki saanud. Äpp andis sellest kohe teada ja ma sain õigel ajal dispuudi avada ja oma raha tagasi nõuda. 


 PS! Ma teen (mul on pool materjali juba koos) millalgi eraldi postituse ka Aliexpressi saatmisviiside kohta. Panin selle aasta algusest alates kõik oma ostud kirja ja teen ennekõike enda jaoks põhjaliku statistika kaua mul mis saatmisviisiga pakid kohale on tulnud. Et teaks mida valida ja mida mitte ja kui pika ooteajaga pean arvestama. Et vältida asjatut ootamist liiga vara. 😀


Kuidas ja kustkohast saab saatmisviisi valida?

 Toote juures on all on valikuvõimalus millist saatmiskulu valida. 


Shippingu all on valikuvõimalus valida ka teisi saatmisviise. Pilt: erakogu. 

 Vaikimisi on müüja valik, millega ta oma pakid teele saadab. Nagu pildilt näha siis saatmiskulu on Free Shipping ehk tasuta ja saadetis pannakse teele China Post Registered Air Mail-iga. Kui ostja ei vali muud (klikates Shippingu taga paremal olevale noolekesele) siis selle saatmisviisiga panebki müüja asja teele. 

 Kui aga klikata Shippingu real paremal oleva noolekese peal siis avaneb suurema valiku saatmisviise ja näeb ka hindu, mis see maksab. See hind lisandub siis toote hinnale. 

Nii, et jälgige seda kindlasti, et hiljem ebameeldivat üllatust ei oleks (kui teie ostetud toode näiteks pannakse teele mingi kalli saatmisviisiga).

Avaneb valik erineva hinnaga saatmisviise. Pilt: erakogu. 

 See saatmisviis mille taga on linnuke on müüja valik. Kui soovite seda muuta, siis tuleb vaid klikata teie soovitud saatmisviisi peal ja see kinnitada "APPLY"-ga. 

Valik saatmiskulusid. Pilt: erakogu. 

 Näha saab saatmiskulu (hind saatmiskulu eest, mis lisandub toote hinnale). Saab vaadata kas paki teekond on jälgitav (Tracking Available) või mitte (Tracking Unavailable). Näeb ka prognoositavat aega millal pakk kohal peaks olema (Estimated Delivery: ... - ... days). Paljud lähevadki selle õnge, et aga saatmisviisi juures ju oli info, et nii ruttu on pakk kohal. Selle peale paraku lootma jääda ei saa. Paraku vähesed pakid jõuavad lubatud ajal kohale (Aliexpress Standard Shipping on siiski kõige parema hinnaga ja kindlam valik). 

 Lõpus on ka info kui kiiresti müüja paki teele paneb (paraku 100 % kindel ei saa ka selle info peale olla). Samuti kui raske ja suur pakk on. 

PS! See näide on riiete kohta. Need, kes odavat ninni-nänni tellivad siis nende toodete saatmisviiside valik on üldjuhul suurem ja hinnad on soodsamad. 

Näide odava toote saatmisviisidest. Pilt: erakogu. 
 

 Siin üks näide kui palju kallimaks muutub toote hind, kui sellele lisandub saatmiskulu. Muide Aliexpressist leiab müüjaid, kes müüvad täpselt samu valgeid tossusid palju, palju odavamalt ja isegi free shippinguga ehk siis ALATI tasub vaadata ka teiste müüjate pakkumisi ja selleks ongi pildiotsing ideaalne.

Enne ostu kinnitamist näeb toote lõpphinda. Pilt: erakogu. 


 
Toote eest maksmine.

 Nüüd kui toode on valitud, saatmisviis niisamuti, siis tuleb toote eest maksta. Aga veel on olemas üks võimalus oma toode soodsamalt kätte saada. Just eelnevat pilti vaadates näeb, et seal paremal üleval nurgas on veel selline asi nagu "Get Coupons" ehk vali sooduskupong.  

Avab erinevad soodustuse võimalused. Pilt: erakogu. 

 Kui oled sobiva sooduskupongi välja valinud siis klikka "use now" peale. Siis aktiveerib soodustuse. 

 Nii, et vali toode, mille eest soovid maksta.

Linnuke ette ja "Check out". Pilt: erakogu. 



Nüüd kontrollid üle kas aadress ja telefoninumber on õige. 

Kontrolli aadressi ja telefoninumbri õigsust. Pilt: erakogu. 

 Nüüd kui klikkad "PLACE ORDER" peale avab aknakese kuhu saad panna oma pangakaardi info. 

Valik erinevaid maksmismeetodeid. Pilt: erakogu.

 Kui valid ülemise rea (klikkad "Add new card" peal) ehk tavalise pangakaardiga maksmise siis avab järgmise aknakese.

Täida korrektselt kõik read. Pilt: erakogu.


Kontrollid kas kõik andmed on õiged. 

Kontrollid kas andmed on õiged ja klikkad "PAY NOW" Pilt: erakogu. 

 Kui makse läks läbi (kaardil on piisavalt raha ja panga äpis on e-poe maksed sisse lülitatud/lubatud ja limiit pole ületatud) siis näitab "Payment Successful".

Kui ost läks läbi siis näitab, et maksmine õnnestus. Pilt: erakogu. 

 Nüüd võid kontrollida/vaadata oma tellimuse infot. Näiteks kui kiiresti tellimus töösse läheb või millal müüja su ostu teele paneb. 
 Siin on siis kogu tellimuse info:
 Tellimuse staatus. Tellimuse number. Tellimuse aeg. Aeg millal sinu tellimust ette valmistama hakatakse. Saatmise info. Kui soovid müüjaga ühendust võtta saad seda teha "Contact Seller" peale klikates. Saab näha poe/müüja nime. Ostetud toote pilt ja info. 

Ostu detailid. Pilt: erakogu. 


 Kui lehekülg lõpuni kerida siis näeb infot saatmiskulu kohta ja summat, mis kokku toote eest maksid. 

Ostu detailid II. Pilt: erakogu. 

 Pangakaardi andmete eemaldamine turvalisuse huvides. 

Kohe peale ostu tegemist on mõislik turvalisuse pärast oma pangakaardi andmed eemaldada. On olnud juhuseid (õnneks mitte minul), kus ostja teadmata on tehtud tema nimel oste ja arvelt on päris suuri summasid maha läinud. Nii, et ALATI eemalda peale ostu oma pangakaardi andmed! Seda saab mugavalt teha äpi pealehel kerides lk lõppu. Seal on valik "Services". Sealt validki "Wallet". 

Pangakaardi andmete eemaldamiseks vali "Wallet". Pilt: erakogu. 

Avab sellise aknakese. Sealt valid "My Credit/Debit Cards". 

Pangakaardi andmete eemaldamine. Pilt: erakogu. 

 Kui oled klikanud "My Credit/Debit Cards" peale avab sellise aknakese. Klikka "REMOVE" ehk eemalda kaardi andmed peale. 

Pangakaardi andmete eemaldamine äpist. Pilt: erakogu.

Kui oled klikanud "REMOVE" peale tuleb ette selline pilt. 

Aknakeses on küsimus kas eemaldada need pangakaardi andmed. Pilt: erakogu. 

 Kui valisid "YES" ehk jah ma soovin oma pangakaardi andmed eemaldada siis tuleb ette selline tekst. 

Pangakaardi andmeid ei ole salvestatud ehk need on edukalt eemaldatud. Pilt: erakogu. 



 Nüüd jää oma pakki ootama aga aegajalt tasub oma ostudel silm peal hoida. Et saatmine poleks ebaõnnestunud. Et ostukaitse aeg poleks läbi saanud. Et vajadusel juba enne paki kätte saamist dispuut avada. 


Oma paki teekonna jälgimine.

 Üdjuhul on nii, et Aliexpressi enda jälgimisinfo ei ole eriti täpne, detailne või ilmub jälgimisinfo sinna hilinemisega. Siis tuleb kasutada täpsema info saamiseks muid võimalusi. 

 Varem kasutasin ma Track17 aga keegi soovitas Facebooki Aliexpress Eesti grupis kasutada Postal Ninja paki teekonna jälgimissüsteemi ja see on tõesti neist kõige täpsem.  Näitab ära ka selle, kui jälgimisnumber on saatmise käigus muutunud. Mõnedel juhtudel saatmise käigus muudetakse jälgimisnumbrit. Postal Ninja näitab ära nii vana, kui ka uue paki numbri. 


Postal Ninja näitab ära ka teel muutunud jälgimisnumbri. Pilt: erakogu. 


 Mina olen Postal Ninja lehe oma mobla avalehele pannud. Palju mugavam, kui iga kord Google otsingusse Postal Ninja trükkida. 

 Kui õige lehekülg on ees, siis üleval paremas nurgas on kolm täppi üksteise all, kui sinna peale klikata siis avab sellise rippmenüü ↓

Otsetee lisamine. Pilt: erakogu. 

Valige rippmenüüst "avaekraanile lisamine". Avab järgmise aknakese ↓


Kirjutage lehe nimi ja vajutage "lisa". Pilt: erakogu. 
 

 NB! Omniva saadetise jälgimisinfo ei näita pakki enne, kui see on reaalselt Eestisse saabunud! Mõnel juhul näitab siiski ära, kui on teele pandud ja/või süsteemi registreeritud. 

 Arrived destination country ei tähenda, et pakk on Eestisse jõudnud! Üldjuhul näitab see, et pakk on mingisse vahelattu jõudnud. Ja sealt vahelaost sinu valitud Postkontorisse või pakiautomaati võib veel aega minna vahel isegi kohe päris mitu kuud!

 Näiteks alljärgnev näide:

 Jälgimisinfo näitab, et 23.oktoobril saabus pakk Postkontorisse. Tegelikkuses vedeles see üle kuu Riias! Just hetk tagasi (29. novembril)  sain sõnumi, et mu pakk on lõpuks pakiautomaati jõudnud! Kusjuures siin saab ka näha, et eeldatav paki kättesaamise aeg on 28.september kuni 17. oktoober! Õnneks oli sellel ostul veel ostukaitse aeg peal. Üldjuhul, kui müüjad näevad, et aeg hakkab täis saama siis pikendavad ostukaitse aega. Seda võib ka klient paluda. Lihtsalt kirjutad müüjale ja palud ostukaitse aega pikendada (Please extend time). Mul on mitu pakki jõudnud kohale vahetult peale ostukaitse lõppu. Mõnel juhul on dispuutki avatud ja isegi rahagi juba tagasi kantud. Kuna ma ei tee teistele seda mida ma ei taha, et mulle tehakse. Ja müüjad ju ei tegele paki kohale toimetamisega siis nemad pole ju süüdi, kui pakk etteantud ajal kohale pole jõudnud. Ja pärast on sellevõrra rohkem sehkendamist, kui asi siiski ilusti tervelt kohale on jõudnud. Pole vaja müüjaga ühendust võtta ja uuesti maksta (jaa ma tõesti teen seda!)

Paki jälgimisinfo. Pilt: erakogu.

 Niisiis igale pakile antakse jälgimisnumber ja paki teekorda saab jälgida. Isegi "Tracking Unavailable" - ga saatmisega pakki on võimalik jälgida (iseasi kui täpselt see näitab 😀)

Vali Orders "View all →" Pilt: erakogu


Avab kõik sinu tellimused. Otsi sealt tellimus, mille teekonda jälgida tahad. Vajuta "Tracking" Pilt: erakogu. 


Avab saatmise info lehe ja kui klikata jälgimisnumbri peal, siis kopeerib jälgimisnumbri. Pilt: erakogu. 


Ava Postal Ninja ja kleebi (paste) jälgimisnumber otsingu reale. Pilt: erakogu. 



Siit näed kogu paki liikumise teekonda. Pilt: erakogu.

 Postal Ninja näitab ära ka uue jälgimisnumbri, kui see tee peal muutunud on ↓

Näide 1. Pilt: erakogu


Näide 2. Pilt: erakogu. 


Shipping cancelled või shipping failured? Mis need on? Miks vahel nii juhtub? 


 Vahel juhtub, et pakk saadetakse müüjale tagasi ja vot sellepärast tasubki alati oma ostudel silm peal hoida. Võib ju juhtuda, et paki saatmine on ebaõnnestunud. Nii, kui oled seda märganud saad avada kohe dispuudi ja oma raha täies ulatuses tagasi küsida. Milleks oma raha kinni hoida ja oodata, kui on kindlalt teada, et pakki sinuni iial ei jõua?! 

 Miks sellised asjad juhtuvad? Kas pole müüja olnud võimeline sinu pakki etteantud ajal teele panema (viiruse kõrghetkel pikendati seda teelepaneku aega lausa kuupikkuseks) või on müüja valinud sellele kaubale vale saatmisviisi. Tean, et kosmeetika (vedelikud) ja tehnika (tooted, mis sisaldavad akut) vajavad teistsugust saatmisviisi ja ilmselgelt on see kallim. Kes aga tahaks rohkem maksta? Müüjad teavad, et mida odavama ta hinna hoida suudab seda rohkem ta müüb. Ja nii nad ikkagi üritavad. Et äkki lipsab kontrollist läbi. 

 Failure korral üritavad müüjad üldjuhul sulle mingi analoogse/sarnase toote pähe määrida kuna see toode, mida sina osta tahtsid on tegelikult laost otsas. Selline asi võib juhtuda seepärast, et tuli mõni parem ostja, kes oli nõus ostma rohkem korraga ehk oli nõus ostma lao tühjaks. No kes viitsiks sahmerdada üksiku toote pakkimise ja saatmisega, kui on olemas klient, kes on nõus kõik korraga ära ostma? Loomulikult jääb ilma siis see õnnetu üksiku toote ostja. Pole välistatud, et mõned poed ongi selliste suurte klientide ootel ja lihtsalt ei viitsi üksikute pakkidega jahmerdada. Mõni üritab midagi analoogset pähe määrida. Mõni ei viitsi sedagi. Samas neist ükski pole huvitatud sellest, et ostja katkestab ostu, sest müüjal polnud ostetud kaupa teele panna. Nad üritavad meeleheitlikult, et ostja paneks ostu katkestamise põhjuseks "omal soovil". Siis on ju "süüdi" klient, mitte müüja. Oi ma olen mõne muujaga seepärast kraagelnud. No mis hea pärast ma pean panema põhjuseks, et ma enam ei soovi seda toodet, kui ma tegelikult ju väga sooviks. Ega ma idioot ei ole, et tellin ja siis loobun. Ma ju VÄGA TAHAN SEDA TOODET!!! Mis omal soovil loobumisest me siis räägime, eksole.



 Kui sinu pakk läks tolli? 


 Tuleb arvestada, et Hiina ei kuulu Euroopa Liitu ja väljastpoolt Euroopa Liitu tehtud ostud, mis on kallimad, kui ca 21.- € (summa täpsem suurus oleneb hetkel olevast valuutakursist) lähevad tolli ja maksta tuleb käibemaksu 20 % paki väärtusest. 

 Üle 150.- € saadetise eest tuleb tasuda tollimaksu. 

 Kui teie saadetis on tollis, siis tuleb teile selle kohta mobiilile sõnum. Siis tuleb täita tollideklaratsioon. Vaja on lisada fail panga maksekinnitusega, et nad näeksid kui kallis saadetis on, et nad kontrollida kas sinu tollideklaratsioonis esitatud andmed on õiged. 

 Siin on õpetus kuidas täita tollideklaratsiooni. 

Step by step:

https://www.emta.ee/et → sisene eMTA-sse → valige sisenemisviis → vali vasakust tulbast "TOLL" (avab uue menüüriba) → vali "postipaki deklaratsioon" (avab deklaratsioonide lehe, sealt saad näha ka oma varasemaid deklaratsioone) → vali paremalt "uus deklaratsioon" (roheline kastike) → täida tollideklaratsioon →



Posti- ja kullerpaki deklareerimise blankett. Pilt: erakogu.


→ deklaratsioonil on 3 lehekülge (kui oled esimese lehekülje blanketil ära täitnud, siis liigu edasi kuni jõuad lõppu "tehtud", maksa ära nende poolt väljaarvutatud summa, jää ootama vastust tollist (nad vaatavad selle üle ja kinnitavad) → oota vastust "tollist vabastatud" → pakk vabastatakse tollist ja liigub edasi Postkontorisse või pakiautomaati. 

 PS! Kui tollil tekib mõne saadetise puhul kahtlus, et asi on kallim, kui ca 21.- € (täpne summa sõltub hetkel olevast valuutakursist) siis on neil õigus nõuda deklaratsiooni täitmist. Nii juhtus ühe Hiinast Aliexpressist tellitud masaažiseadmega. Kuna hind jäi alla 21.- €, siis vabastati mu pakk ja ma ei pidanud käibemaksu tasuma. Aga igaks juhuks tuleb ka sellisteks olukordadeks valmis olla. 

Kolm näidet minu estatud deklaratsioonidest. Pilt: erakogu.

 Deklaratsiooni peale klikates avab selle ja saad näha täpsemalt oma varasemaid tollideklaratsioone. 

Minu üks Aliexpressist tellitud paki deklaratsioon. Pilt: erakogu. 


 Aga Aliexpressil on vaheladusid ka Euroopa Liidu riikides. Ja sel juhul pääseb postipaki deklareerimisest. Seda saab vaadata ja valida toodet tellides. Aga otse Hiinast tellides on saatmiskulu tavaliselt palju, palju odavam. Nii, et klient saab valida kustkohast ta pakk teele pannakse. 

Näide:

Valisid välja uhke ehtelaeka. Nüüd klikka "Please select" alt toote peale, mida osta soovid. Näitab ära millise riigi vahelaos see olemas on. 

Toodete valik ja valik riikidest, kustkohast saadetis teele pannakse. Pilt: erakogu.

Siin näed ära ka aja, mis ajaks on toode sinuni toimetatud. ↓

PS! See tähtaeg läheb üsna tihti üle aja. Sel juhul müüja pikendab ostukaitse aega. Ei ole nii, et kui 1.detsembriks sul toodet kohal veel pole siis ost automaatselt kinnitatuks (lõpetatuks) vormistatakse. 


Siin näed millisest riigist toode teele pannakse ja mis maksab saatmiskulu. Pilt: erakogu.


Oled välja valinud toote ja riigi kustkohast toode teele pannakse. Pilt: erakogu.


Siin näed palju pead saatmise eest maksma ja kui kiiresti pakk sinuni jõuab. Pilt: erakogu. 


Kui oled oma tellitud ostu kätte saanud. Ostu kinnitamine ja feedback-i kirjutamine.

 Kui oled oma ostu Omniva pakiautomaadist või Postkontorist koju toonud, siis ära jäta teda niisama vedelema! Ava pakk ja kontrolli kaup üle esimesel võimalusel. Kas kaup on terve? Kas toode vastab tellitule? On paras? jne

 Kui kõik on kaubaga korras siis tuleb ALATI ost kinnitada (confirm order). Müüjad näevad, kui oled oma paki kätte saanud (jälgitavate jälgimisnumbrite korral) ja kui sa millegipärast seda teinud pole siis nad tavaliselt kirjutavad, et sa ostu ära lõpetaksid. Arvesta sellega, et müüjad ei saa oma raha enne kätte, kui ostja pole kinnitanud ostu kättesaamist! Oleks igati viisakas, et müüja saaks oma raha kiiresti kätte. Muide. Ka müüjad kirjutavad ostjate kohta tagasisidet. Ma kunagi arvutis Aliexpressi lehel leidsin selle koha juhuslikult üles. Nii hea oli enda kohta lugeda, et aus ostja. Et kinnitab ostu kättesaamise kiiresti jne Nii, et käituge müüjatega nii nagu te tahate, et teiega käitutaks!

 Peale ostu kinnitamist peab kirjutama ka feedback-i ehk tagasiside. Selle järgi saavad poed oma reitingu hinde. On teistel ostjatel lihtsam vaadata milline müüja on aus ja kiire. Kes müüb kvaliteetset kaupa ja kes petab ostjaid (pilt ja tootetutvustus lubab üht aga kohale tuleb mingi totaalne kräpp)? Kas müüja vastab klientide kirjadele kiirelt, otsib probleemide korral kiirelt lahendusi või ignoreerib kirju ja ei tegele probleemide lahendamisega. Seda hinnet poele/müüjale kardavad müüjad nagu tuld. Sest kui tuleb negatiivseid hindeid ja kommentaare siis sekkub Aliexpressi tiim ja sulgeb poe. See müüja/pood enam Aliexpressis kaubelda ei saa. Ja samas annab see infot ka teistele tellijatele. Saab vaadata teiste klientide tehtud reaalseid pilte tootest ja lugeda teiste klientide kommentaare. Mõistlik on teha oma ost kõrge reitinguga poest/müüja käest. 





Paki  kohalejõudmise aeg toote tellimisel. Ostukaitse aeg. Mis see on ja kus seda vaadata?





Dispuudi avamine. Millal ja kuidas?

 Kui aga juhtub, et toode on kohale jõudnud katkisena. Või on pakis vale toode või suurus siis on ostjate kaitseks selline võimalus nagu dispuudi avamine. 

 Põhjusi dispuudi avamiseks on veel. Näiteks kui saatmine ebaõnnestub (failure) või saatmine katkestatakse (shipment cancelled). Sellepärast tasubki ALATI oma tellimustel silm peal hoida.







 PS! Kui keegi arvab, et Aliexpressist tellitud kaubal on saatmiskulu liiga kallis, siis annan teada, et Eestist Hiina saatmine on alles kallis lõbu. 

 Ühe Aliexpressi müüjaga olen saanud heaks kirjasõbraks. 😊 Ta on mind palju aidanud. Ja ma leidsin, et võiks tänutäheks talle väikese paki saata. Paki kaaluks kujunes 950 grammi ja saatmishind selle kaalu järgi tuli 21.50 €. Valisin sealt ka korraliku kasti, milles oma kaup kohale saata ja koos sellega kujunes lõplikuks hinnaks 22.50 €. Samas pakk jõudis kohale uskumatult kiiresti. 12.oktoobri õhtul panin paki Tartu Kvartali Keskuse Postkontorist teele ja kohale jõudis see 29. oktoobril. 

 Aga nüüd saate vähemalt aimu, kui kalliks läheb paki saatmine Hiina. Mõni müüja ju soovib, et enne ei anna mingit raha tagasi, kui kaup on neile tagastatud. Kui on praak, vale suurus, värv vms siis on see müüja aps, mitte minu! Nii, et ei mingit lisakulutuse tegemist! Lihtsalt keelduda ja kogu lugu. Nad ei saa sellist asja nõuda! 

 Üks müüja muidugi arvas, et mingit raha tagasi ei maksa. Et müügu ma see kaup maha. Kirjutasin vastu, et ma pole lepinguline Aliexpressi kauba edasimüüja. Pole kliendi mure hakata tegelema nende valesti saadetud kaubaga. Igal juhul polnud nõus ja nad kandsid kogu raha (full refund) mu arvele tagasi.


 Meeldivaid oste Aliexpressist! 😊



2 kommentaari:

  1. "Kohe peale ostu tegemist on mõistlik turvalisuse pärast oma pangakaardi andmed eemaldada"

    Alati ei saa. Näiteks kui ootad mingit rahatagastust või parasjagu menetletakse dispuuti. Kuhu nad siis seda raha saadavad, kui pole pangakaardi andmeid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See pole mingi probleem. Neil on olemas andmed mis arvelt raha neile laekus. Tagastus tehakse teie arvele ja seega pole mingit vajadust kaardi andmeid Aliexpressi äpis või arvutis Ali lehel alles hoida. Mina eemaldan iga kord peale ostu sooritamist oma kaardi andmed ja pole olnud mingeid probleeme tagastuse kättesaamisega. Korduvalt järgi proovitud ja toimib laitmatult.

      Kustuta