teisipäev, 3. oktoober 2017

Lumepallisupp kakaoga.


 Järnev magustoit pole minu tehtud. Minu ema lihtsalt ükskord tegi omale sellist magustoitu ja ma pildistasin selle üles ja nüüd mõtlesin, et jagan seda teiega ka. Mind jätab lummepallisupp täiesti külmaks aga on inimesi, kellele see väga maitseb. See versioon lumepallisupist on lihtsalt pisut erinev tavalisest. Nimelt on sellesse lumepallisuppi lisatud kakaopulber. 

Vaja läheb:
Piima - munakisselli jaoks:
0,5 l piima
3 munakollast
1 tl kartulijahu
1 tl suhkrut
0,5 - 1 spl kakaopulbrit (olenevalt sellest, kui kakaost soovid)
1/2 tl vanillisuhkrut (soovi korral)

Munavalge pallikeste jaoks:
3 munavalget
1 dl tolmsuhkrut 
1/2 tl vanillsuhkrut (soovi korral)

Valmistamine:
1. Eralda munavalged munakollastest. Mikserda munavalged suhkruga läikivaks tihedaks vahuks. 
2. Aja 5 cm paksune veekiht madalas laias keedunõus keema. Võta munavalgevahust märja supilusikaga väikesed pallikesed ning kuumuta kummaltki poolt 30 sekundit, tõsta seejärel vahukulbi abil suurele taldrikule. 
 3. Aja potis piim keema ja sega juurde vähese külma piimaga segatud kartulijahu ja kakaopulber. Kuumuta segades, kuni põhjast hakkavad mõned mullid tõusma. Tõsta pott tulelt. 
4. Mikserda munakollased suhkruga lahti ja nirista kiirelt kloppides munasegu kakaose piimakisselli sisse. Lase jahtuda. 
5. Tõsta kakaone piima - munakissell magustoidutaldrikusse ja tõsta "lumepallid" peale. 
PS! Soovi korral võid magustoidule peale puistata veel mandlilaaste või pähklipuru. 


Minu ema valmistatud kakaone lumepallisupp. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
 Nagu juba mainisin, siis minu lemmikmagustoit see pole.  Nõukogude ajal oli see koolisööklates üsna tihti pakutav magustoit ja mul on siiani sellest isu täis :D Mina seda kodus ei tee ja seepärast ei lisa siia ka selle magustoidu toitumisalast teavet. 
 Samas kes teab. Võibolla kunagi siiski valmistan seda magustoitu ka ikka. Eks siis saan lisada enda magustoidust pildi ja toitumisalase teabe ka. Tavalise suhkru kindlasti asendan eritrütooliga ja piima peaksin valima laktoosivaba. Nii, et põhimõtteliselt saan seda süüa küll. 
 Kes soovib seda magustoitu valmistada ja tahaks ikka teada ka selle magustoidu toitumisalast teavet, siis mul on kirjutatud selle kohta ka üks postitus: Kuidas arvutada oma retsepti portsu kalorsust?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar