teisipäev, 31. oktoober 2017

Laktoosivaba kookose - riisi puding.


 Ma olen poodides magustoitude riiulis näinud karbikestes riisipudingut müügil. Need näevad väga ahvatlevad välja. Tekkis huvi kas oleks võimalik kodus midagi analoogset järgi teha ja googeldasin pisut ja leidsin selle retsepti, mille võtsin enda riisipudingu valmistamise aluseks. 

Kokku tuli mul 3 portsu.

Minu riisipudingu jaoks läks vaja:
1 purk kookospiima
2 dl Tartu Mill riisihelbeid
0,5 - 1 dl vett
1/2 tl Tseiloni kaneeli
1/2 tl vanillikaunapastat
näputäis Himaalaja roosat soola


Riisihelbed. Pilt: netist. 
Kookospiim. Pilt: netist. 
Tseiloni kaneel. Pilt: Umami lehelt. 
Vanillikaunapasta. Pilt: netist. 






























Valmistamine:
Aja väikeses paksupõhjalises potis keema vesi ja kookospiim. Vähenda kuumust, lisa riisihelbed ja lase tasasel tulel aegajalt segades 2-3 minutit. 
PS! Kui märkate, et vedelikku oleks justnagu liiga vähe, siis lisage kuuma vett sortsukene juurde.
 Keera kuumus ära ja lase kaane all umbes 3 minutit haududa. 
 Lisa vanillikaunapasta ja klopi suure lusikaga pisut, et puding jääks vahusem ja õhulisem. 
 Serveerimisel raputa peale jahvatatud Tseiloni kaneeli ja soovi korral ka pisut mandlilaaste. 


Laktoosivaba kookose - riisi puding. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
Kuigi õige riisipuding valmistatakse basmati riisist, siis minul seda kodus ei olnud ja mõtlesin proovida hoopis riisihelvestega seda teha. Jummel, kui taevalik ja kreemjas see tuli. Järjekordne magustoit, mille puhul on end üsna raske ohjeldada. Niiväga oleks tahtnud veel ja veel ja veel :D 
 Kuna kookospiim on minu arust juba isegi magus ja ka vanillikaunapasta sisaldab suhkrut, siis mina mingit magusainet ei kasutanudki. Lisasin vaid näputäie Himaalaja roosat soola, et maitsed paremini esile tuleksid. Nii, et magustoit ilma lisatud suhkruta :)

Ja siin on selle pudingu ühe portsu toitumisalane teave:




Mõnusat maiustamist ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar