teisipäev, 8. august 2017

Gluteenivabad pannkoogid singi - ja juustutäidisega.


 Leidsin selle retsepti juhuslikult Coop sooduspakkumiste uudiskirjast. 
 Olin mitmeid kordi poes vaadanud täidetud pannkooke ja mõelnud, et tahaks aga ... no need polnud ju gluteeni -ja laktoosivabad. Mina aga üritan toituda nii, nagu mu haigusele kohane. Ei taha ju oma valede toiduvalikutega ennast veel haigemaks teha. Ja nüüd tekkiski võimalus ära proovida. 
 Tuleb tunnistada, et ma pole oma elus just väga palju täidetud pannkooke ise teinud. Ja nüüd proovida teha veel gluteenivabu. Millegipärast olin kindel, et ega need mul küll vist ei õnnestu. :D Aga see tulemus üllatas mind küll positiivselt niiväga, et neid teen kindlasti veel. Polnudki üldse raske. Isegi vaatamata sellele, et minu hea (mittenakkuva pinnaga, korralik) pann on suuruses 28 cm. Teadupärast on ju ülepannikooke üsna ebamugav ümber keerata. Ja nüüd proovida seda teha veel gluteenivaba taignaga. Aga uskumatult ludinal läks mul see töö. Nii, et rohkem enam ei pelga neid ise valmistada. :) 
 Originaalretsept siin
 Retsept on seal üsna ebamugavalt kirjas. Ma saan aru, et nad tahavad reklaamida oma poe tooteid aga kuidagi ebamugav oli jälgida sellist retsepti. Kusjuures ma esimese hooga isegi ei märganud koguseid ja jõudsin juba mõelda, et no mis retsept see selline on. :D 
 Retseptis on kirjas, et sellest kogusest saab 6 täidetud pannkooki aga kuna minu pann on tunduvalt suurem, siis minul tuli sellest kogusest välja 4 pannkooki. 
 Retsepti tutvustuses on veel kirjas: " Imehäid mahlase täidisega gluteenivabu pannkooke saad valmistada singi ja juustuga, kana ja juustuga, kodujuustu ja tomatitega või hoopis magusa kohupiimalisandiga. Kui soovid, paku sööjatele nautimiseks otse pannilt tulnud kooke, aga võid täidetud koogid ka varem valmis teha ja vormi laduda." 

 Kuna mina üritan vältida ka laktoosi, siis olen koju ostnud laktoosivabu alternatiive. Piima asendasin magustamata mandlipiimaga ja nii juust, kui ka või olid samuti laktoosivabad. Seega on minu retsept nii gluteenivaba, kui ka laktoosivaba. 

Gluteenivabad pannkoogid singi - ja juustutäidisega. Foto: erakogu. 
Vaja läheb:
0,5 tl soola
3 dl piima
2 muna
1 tl võid
0,75 dl riisijahu
0,75 dl kartulitärklist

Mandlipiim. Pilt: netist. 
Kanamuna. Pilt: netist. 
Laktoosivaba või. Pilt: netist. 
Riisijahu. Pilt: netist. 

Kartulitärklis. Pilt: netist. 


TÄIDIS:
150 g sinki
150 g hapukoort
150 g riivjuustu

Sealihasink. Pilt: netist. 
Hellmann's majonees. Pilt: netist. 
Eesti juust (laktoosivaba). Pilt: netist. 
Valmistamine:
 Ühenda omavahel kuivained, lisa munad ja piim. Sega ühtlaseks taignaks. Vajadusel lisa veel piima, et saada vedelam tainas. 
 Küpseta pannil võis või õlis või nende segus ülepannikoogid.
 Sega kokku täidiseained ja jaga pannkookidele. Keera koogid pakkideks või rulli ja tõsta ahjuvormi.
 Küpseta vahetult enne serveerimist 15 - 20 minutit ahjus 200 kraadi juures.

NIPID: 
 Vahetult enne serveerimist soojenda pannkooke ahjus, et juust täidises sulaks. 

Gluteenivabad pannkoogid singi - ja juustutäidisega. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
 Taigen tuli ikka ülivedel. Põhimõtteliselt nagu vesi. Olin algul väga skeptiline, kas sellest "veest" üldse mingeid kooke, eriti veel ülepannikooke üldse saabki. Üllatuslikult oli nende valmistamine väga lihtne ja ka ümberpööramisega ei olnud mingit probleemi. Isegi vaatamata sellele, et mina küpsetasin neid kooke suure, 28 cm läbimõõduga pannil. 
 Tavalise piima asendasin magustamata mandlipiimaga. Tavalise või laktoosivaba võiga. Võid kulus mul küll pisut rohkem, kui retseptis antud kogus. Ma nimelt pärast praadisin neid rulle veel pannil kaane all, et juust täidises sulaks. Ei hakanud neid ahjus vormis küpsetama. Ka pannil saab seda väga edukalt teha. 
 Hapukoore asendasin majoneesiga. Mul lihtsalt polnud hetkel kodus laktoosivaba hapukoort. Ja no tegelikult tuligi minu arust majoneesiga maitsvam. :D 
 Täiesti uskumatult sarnane tulemus päris tavalise nisujahust pannkoogiga. Pannkook jäi pehme ja kergesti vormitav. Pärast pannil üle küpsetades tekkis õrn krõbedam koorik ka peale. Kõik oli ilusti tasakaalus. :)

 Ja siin on nende pannkookide toitumisalane teave. Kuna mina küpsetasid ülepannikoogid 28 cm läbimõõduga pannil, siis minul tuli 6 asemel 4 kooki. Seega olid minu koogid suuremad ja kaloraaž on suurem. Kes valmistab tavalise norm mõõdus panniga (24 cm) ülepannikoogid, siis nende üks täidisega kook sisaldab vähem kaloreid. 


 Head isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar