neljapäev, 31. august 2017

Peekoni rull köögiviljadega.


 See retsept jäi silma sellega, et peekonist oli "punutud" põnev ümbris köögiviljade ümber. Tekkis huvi järgi proovida. Vaheldus tavalisele peekon munaga hommikusöögile. 

Peekoni rull köögiviljadega. Screenshot videost. 

 Seda videoretsepti saab vaadata Appetitno.TV-st siit. Retseptis on paar üsna olulist viga sisse läinud aga see ei saanud takistuseks. Esiteks on retseptis soovitatud peekonist rulli ümbris valmistada 100 grammist peekonist. Proovisin, mis ma proovisin aga no sellest kogusest ei saa küll miskit mõistlikku valmis "punuda". Seega mina kasutasin tervet pakki Rakvere American BBQ peekonit (150 g). Sellega sai piisavalt suure põhja, millele hakata ülejäänud koostisosi peale laduma (kui mu mälu mind ei peta, siis tuli minul 5x4 riba). Sellest peekonikogusest saab 3 portsu. Olenevalt sellest, kui palju on harjutud hommikuti sööma. Mõni pistab võibolla üksi selle nahka. :D 
 Retseptis lõigati rull neljaks tükiks. Mina sain 150 g peekoniga sellise rulli, mida andis kolmeks lõigata. Peenemate viiludega poleks seda enam näpuvahelt süüa saanud. Kogu täidis oleks välja pudenenud. Aga vabalt võib selle ka pooleks lõigata ja siis saab 2 portsu. Või söö kõik üksi ära ja siis on 1 ports. 

Peekoni ümbrise "punumine". Screenshot videost. 

 Videos laotakse ühte pidi 6 viilu peekonit ja teistpidi 4 viilu peekonit (100 grammist pole see kuidagi võimalik!). Laotakse see ahjuresti peale. Ma mitte ei raatsinud seda peekonirasvaga ära kõrvetada, et pärast küürima hakata ja seega ladusin mina oma põhja küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Kindlasti oleks tulemus jäänud krõbedam, kui mul oleks olnud mõni rest, millel seda teha. Oleks õhk paremini igast küljest ligi pääsenud ja üleliigne rasv oleks saanud ära tilkuda. Aga mul nimelt polegi veel ühtegi sobivat resti kodus. Aliexpressist juba vaatasin järgi ja 6-7 euroga saab korraliku mittenakkuva pinnaga resti osta. Näiteks selle siin. Eks seda läheks ka muudeks küpsetamisteks vaja. Näiteks kooke jahutada või küpsiseid, et need ilusti krõbedaks jahtuksid. Üksteise otsa ladudes poleks tulemus päris see. Niisiis on plaan see ikkagi omale ära osta sealt. 

Mittenakkuva pinnaga küpsetus/jahutus rest Aliexpressist. 

 Ja siis tuleb retseptis teine ja juba märksa olulisem viga. Seal on nimelt soovitus küpsetada seda peekonit 20 minutit 300 kraadi juures celsiuse järgi! No peale sellist küpsetamist jääb järgi vaid mustakskõrbenud käkk. Seega olin kindel, et mõeldud oldi ikkagi 300 kraadi farenheit-i, mitte celsiust. Teisendasin selle ümber ja sain tulemuseks 148,888889. Seega küpsetasin mina oma peekonit 20 minutit 150 kraadi juures ja see oli juba täitsa mõistlik. 

Screenshot videost. 
Ok, aga nüüd retsepti juurde.  

Vaja läheb:
150 g peekoni viile (retseptis on soovitus 100 g võtta)
2 spl hapukoort 
tomati kuubikuid
peenelt hakitud hiina kapsast

Rakvere American BBQ peekon. Pilt: netist. 
Tere laktoosivaba hapukoor. Pilt: netist. 
Kirsstomatid. Pilt: netist.
Hiina kapsas. Pilt: netist. 
Valmistamine: 
Lao peekoniribadest ahjurestile põhi (vaata kuidas seda teha videost). Küpseta 150 kraadi juures 20 minutit. 
Kata lõikelaud toidukilega ja tõsta sellele jahtunud peekoni "põhi". 
Määri peekonile ühtlaselt hapukoor.
Hapukoore kihile puista tükeldatud tomatit (ca poole osa peale).
Nüüd kata kõik ühtlaselt hakitud hiina kapsaga. 
Keera tihedalt rulliks. 
Lõika suupärasteks tükkideks.
Naudi!

Valmiskeeratud peekoni rull köögiviljadega. Foto: erakogu. 
MINU KOMMENTAAR:
Pisut küll mässamist on aga tulemus on huvitav. Rulli andis täitsa kenasti keerata. Tänu köögiviljatäidisele on see mõnus kerge hommikusöök. Toitvust annab mõnus peekon. Mitte ülearu krõbe ja kõva, vaid on just selline parasjagu krõbe-pehme. Mulle igal juhul meeldis :)
PS! Küpsemisel tõmbus peekon kokku. Ma ei tea, kas sama asi oleks ka restil küpsedes juhtunud aga igal juhul küpsetuspaberil ahjuplaadil ta küll tõmbus väiksemaks. 

Kolmeks lõigatud peekoni rull köögiviljadega. Foto: erakogu. 

 Ja siin on peekonirull köögiviljadega toitumisalane teave:


Head isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar