teisipäev, 7. veebruar 2017

Täidetud pikkpoiss.


 Seda põnevat pikkpoisi retsepti jagati Facebooki LCHF Eesti grupis. Tekkis huvi järgi teha. 


Kodune hakkliha. Pilt: netist.


Peekoni viilud. Pilt: netist. 


Retsept siit. Ja videoretsept:



Vaja läheb:
680 g hakkliha
1 väike hakitud mugulsibul
1 tl küüslaugu pulbrit (mina soovitan ehtsat värsket küüslauguküünt kasutada)
soola maitsestamiseks
pipart maitsestamiseks
1 muna hakklihamassi sisse + 3 muna täidiseks
240 ml riivsaia (LCHF toitumise ja gluteenivaba toitumise korral jäta see üldse ära)
140 g peekoni ribasid
240 ml toorjuustu
100 g mozzarella juustu viile




Toorjuust. Pilt: netist. 
30 % hapukoor. Pilt: netist.



Valmistamine:
1. Sega kausis hakkliha (minul oli 1 pakk ehk 500 g, sest 680 g poleks mul keeksivormi ära mahtunud), hakitud mugulsibul, küüslauk, sool, pipar, 1 muna ja riivsai (jätsin ära). Sega koostisained omavahel korralikult läbi.
2. Suru hakkliha piklikku keeksivormi (minul oli silikoonist vorm) nii, et vormi keskele tekiks piklik süvend täidise jaoks. Hakkliha serv peab jääma keeksivormi äärteni. 


Mozzarella juustu viilud. Pilt: netist. 

3. Vooderda süvendi põhi peekoni ribadega. Tõsta peekoniribade peale toorjuust (minul oli ainult 100 g toorjuust ja ülejäänu panin 30 % hapukoore) ning määri see nii põhjale, kui "seintele". Toorjuustu kihile lao peale mozzarella juustu viilud (minul oli 4 viilu mozzarella juustu). Lao juust nii, et kaetud oleks nii põhi, kui ka "seinad". Nüüd löö ettevaatlikult mozzarella juustuviilude peale 3 muna nii, et munakollased ilusti kõik terveks jääksid. Munad peavad jääma süvendis kõik ilusti üksteise kõrvale ritta. 
4. Küpseta 180 kraadises ahjus 1 tund. 
5. Serveeri! 


Pikkpoiss peale küpsetamist. Foto: erakogu. 
Valmis pikkpoiss taldrikul. Foto: erakogu.
Pikkpoiss lahtilõigatult. Foto: erakogu. 

 Ja siin siis minu täidisega pikkpoisi kogused ja toitumisalane teave Myfitnesspal-i sisestatult. 


Täidetud pikkpoisi toitumisalane teave Myfitnesspal-is. 
MINU KOMMENTAAR:
 Alguses ehmatas mind ära, et süvend tundus liiga sügav ja munad ei olnud sugugi ääreni. Küpsemisel aga läks kõik ühetasaseks. Ju hakkliha tõmbas kokku või ... 
 Mina küpsetasin oma pikkpoisi silikoonist keeksivormis, sest kartsin, et muidu ei saa teda metallist nõust nii kergest kätte. Mul kodus ongi vaid see silkoonist keeksivorm ja siis mõned plekist piklikud vormileiva küpsetamise vormid. Neid plekist ei julgenud kasutada. See vorm on liiga terava nurgaga. Karstn, et sealt ei saa ma iial oma pikkpoissi kätte :D 
 Silkoon on aga üsna pehme ja sellepärast küpses minu pikkpoiss lühemaks ja keskelt laiemaks. Aga üsna kena nägi ka nii välja. Selline pontsakas pikkpoiss tuli :D 
 Väga mõnus mahlakas ja maitsev pikkpoiss. Soovitan teilgi proovida! :) 


Head isu! 

2 kommentaari:

  1. mina olen tavalise vormi küpsetuspaberiga vooderdanud, kõik olen kätte saanud :)

    VastaKustuta
  2. Mul käis korra see mõte ka läbi aga millegipärast valisin ikka selle silikoonist vormi :D Ma arvan, et ma ostan uue korraliku pikkpoisi vormi. Metallist. Sest plaan on kindlasti uuesti seda pikkpoissi teha. Ikka super maitsev ja mahlakas tuli välja.

    VastaKustuta