teisipäev, 21. veebruar 2017

Šokolaadivaht "Üllatus".


 Selle retsepti otsa sattusin kunagi täiesti juhuslikult. See tundus nii uskumatu ja võimatu, et tekitas kohe huvi järgi proovida. Kuna täna tegin ka kikerhernestest pitsapõhja siis sealt jäigi kenasti vajalik kogus kikerherne vedelikku järgi. Jaa, te lugesite õigesti! See vaht on tehtud kikerherne vedelikust! :D Retsepti leidsin siit


Viktoria kikerherne konserv. Pilt: netist. 

 Tuleb välja, et vegantoidu internetikogukondades on väga suur hitt valmistada beseesid, makroone ning muid magustoite kikerhernevedelikust. Täiesti muna ja piimavaba! 
 Väidetakse, et tegelikult peaks saama kasutada ka ubade või herneste keeduvett või konservpurgis olevat "vett". Kõige tihedamini on kasutusel siiski kikerherne vedelik. Tasub igal juhul katsetamist, eksole! :P


85 % tume šokolaad. Pilt: netist. 
Vanillikaunapasta. Pilt: netist.

Kogus: 2 - 3 portsu (olenevalt, kui suurde magustoidu pokaali selle vahu paned).

Vaja läheb: 

  • 125 ml kikerhernekonservi vedelikku (sobib nii konservist, kui ka isekeedetud kikerherneste vedelik)
  • 2 spl tuhksuhkrut (vähem või rohkem, olenevalt sellest, kui magusat soovid; mina olen suhkrust loobunud ja kasutasin Sötrin suhkrut, mis on LCHF toitumises lubatud)
  • veidi vaniljesuhkrut või vaniljeessentsi (mina kasutasin vanillikaunapastat)
  • soovi korral 1 spl rummi (mina jätsin selle ära)
  • 100 g tumedat veganšokolaadi (minul oli 85 %-line tume šokolaad, nagu pildil)
Sötrin suhkur LCHF poest. 

Valmistamine:
1. Vahusta kikerhernevedelik tugevaks kohevaks vahuks. See tõemeeli lähebki samamoodi vahtu, kui munavalge! :) 
2. Lisa suhkur ja vanilje ning soovi korral ka 1 spl rummi. 
3. Vahusta veel mõned minutid. 
4. Sulata šokolaad vesivanni kohal vedelaks. Jahuta sulašokolaad pisut maha ja lisa ettevaatlikult spaatliga tõstes/segades kikerherne vahule. Jälgi, et oled korralikult läbi seganud, et ei jääks sisse valgeid või pruune viirge. 

PS! Kasutasin šokolaadi sulatamiseks spetsiaalset sulatusnõud. Sulatasin sellega ka kookospiimatarretise jaoks želatiini. Vaata siit. Jälgi, et vett šokolaadi sisse ei solberdaks, kui šokolaadi sulatad ja segad :)
Šokolaadi sulatamise nõu. Pilt: netist. 

5. Tõsta vaht magustoidupokaalidesse ja pane külmkappi tahenema. Retseptis oli öeldud, et vähemalt paariks tunniks aga minu šokolaadivaht oli juba varem valmis. 
6. Serveerimiseks sobivad hästi mõned hapud marjad. Kirsid sobivad minu arust šokolaadiga kõige paremini aga vabalt võib kasutada misiganes hapukamaid värskeid või sügavkülmutatud marju (eelnevalt loomulikult sulatatud).


Minu kikerhernevedelikust tehtud vaht tuli, siis selline välja:


Vahustatud kikerhernekonservi vedeliku vaht. Foto: erakogu. 


Valmis šokolaadivaht. Foto: erakogu. 

 Ja siin on selle vahu toitumisalane teave. Kikerhernevedelikku seal kirjas pole, kuna mul pole õrna aimugi mida see kui palju sisaldab. Selge see, et midagi see siiski peaks andma, sest päris tavaline kraanivesi see siiski ju pole :D Aga no läks kirja ilma vedelikuta. Ka vaniljekauna pasta pole kirjas. Lihtsalt puudus sellel pudelil igasugune info selle kohta. Purgil on kirjas koostiseks: vesi, suhkur, vaniljeekstrakt (20%), vaniljekaun (2 %) ja mingi paksendaja nimega tragant (loodan, et mingi hull keemia pole). Müügil oli see Maksimarketis aga seda peaks saama osta ka Piprapoest. Vaniljekaunapasta sees on suhkur ka, aga no seda vaniljekaunapastat läks sinna  ju imevähekene. Vast pole hullu, et seda ka toitumisalasesse andmesse kirja ei saanud. Kindlasti aga saaks seda magustoitu šokolaadi ja vaniljet valides veel süsivesikuvaesemaks teha. 


MINU KOMMENTAAR:
Mind üllatas väga, et kikerhnevedelikku saab sedasi vahtu lüüa nagu munavalgetki. Kindlasti teadsid veganid seda juba ammu aga mina pole ju vegan :D 
 Vaht oli ilus kreemjas, vahune ja külmkapis ilusti tugevaks vahuks jahtunud. 
 Välimus tuli mõnusalt kreemjas ja siidine. 
 Maitse oli samuti superhea! Nagu sööks õhuliseks tehtud šokolaadi. :P 
 Kindlasti soovitan proovida, sest tegelikult on selle vahu valmistamine ikka väga lihtne. 

Mõnusat maiustamist! 


4 kommentaari:

  1. Kas see kikerhernestest tehtud pitsapõhi püsis ka koos ja kuidas seda tegid? Nii palju, kui mina olen proovinud, püsib koos ainult ja ainult nisujahu, kõik muud jahud, ükskõik mis millega, jäävad jahupudruks, lisa sinna muna või puhu vilepilli, vahet pole. Ei anna teha ei plaadi-ega vormikooki, isegi mitte pannkooki. Vahvlid tulid üks kord (üks kord) imekombel välja ja ei lagunenud laiali nagu kõigil ülejäänud kordadel. Mind siiralt huvitab, mismoodi neil kes netis kirjutavad et tegid kooki tatra - või mis iganes jahust, asjad ka koos püsivad. Minul ei ole mitte ükski püsinud, kõik on prügikasti lennanud, raha raisatud ja mina näljane ja tige kui herilane.

    VastaKustuta
  2. Kikerhernestest pitsapõhi püsis ilusti koos. Oli krõbe ja iial ei arvaks, et kikerhernestest tehtud. Ainult, et kuna ta oli nii toitev, siis soojendasin seda pitsat mitu korda ja lõpuks muutus liiga kuivaks. Lillkapsapõhjaga pitsapõhi oli mahlakam ja mõnusam. Edaspidi teen tõenäoliselt ikka lillkapsa pitsapõhja. Aga Sunshine kas sa teed muudest jahudest kooke jms ikka retsepti järgi? Tundub, et midagi teed sa valesti. Ja vaata mu eelmist postitust, kus on see kikerherne pitsapõhja retsept. Ma ju tõstsin selle täiesti terveöt ühes tükis koos raske pitsakattega taldrikule. Täiesti ühes tükis oli ja jäi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Näpuga olen rida ajanud - ja tulemuseks käkk :( Alaväärsuskompleks kipub juba kallale... Eluaeg küpsetanud nagu kulda ja nüüd kui püüan tervislikult teha, on tulemuseks kaos ja katastroof, justkui püüaks mulle mõista anda, et lõpeta see jama ära!

      Kustuta
  3. Jummel, no siis ma ei oska enam midagi arvata. Minul pole päris aia taha veel midagi läinud.

    VastaKustuta