esmaspäev, 19. veebruar 2018

Kreemjas parmesani kana.


 See retsept jäi mulle Facebookist silma. Kummalisel kombel olin suutnud ta vahepeal ära kaotada. Omast arust salvestasin enda jaoks selle retsepti ära aga kui tegema tahtsin hakata, siis ei leidnud seda enam kuidagi. Ma isegi ei mäletanud kes retsepti jagas. Õnneks leidsin peale väikest otsimist retsepti siiski üles. :) 



 Originaalretsept asub siin.


Mõned näpunäited:
  • Kana paneerimine jahus on vabatahtlik. Süsivesikuvaesemaks versiooniks paneerige kana enne pruunistamist vaid parmesani juustus jättes jahu välja. Alternatiiviks paneerige mandlijahu – parmesani juustu segus kasutades samu koguseid, mis retseptis antud.
  • Vähema kalorisisalduse + süsivesikuvaesema versiooni jaoks pruunistage kana paneeringuta.
  • Kasutage rõõska koort (vahukoorekoore asemel), et vähendada kalorsust kreemistes kastmetes.

Ettevalmistusaeg: 10 min.
Küpsetusaeg: 20 min.
Valmistusaeg kokku: 30 min.

Kogus: 4 portsu

Kreemjas parmesani kana. Foto: erakogu. 

Koostis:
2 suurt kondita ja nahata broileri rinnafileed lõigatud horisontaalselt pooleks, et saada 4 fileed
2 kuhjaga spl jahu (või kasuta mandlijahu)
3 spl peenikeselt riivitud parmesani juustu
1 tl soola
musta pipart pipraveskist

Saaremaa jahutatud broilerifilee. Pilt: netist. 
Valio Forte Classico riivjuust. Pilt: netist. 
Himaalaja roosa sool. Pilt: netist. 
Jahvatatud must pipar. Pilt: netist. 





















Kastmeks:
1 spl oliivõli
2 tl võid
250 g peekonit (vali vähema rasvaga peekon)
1 väike mugulsibul , hakitud
6 suurt küüslauguküünt, pressitud või väikesteks tükikesteks hakitud
360 ml rõõska koort (kohvikoort)
120 ml peenelt riivitud parmesani juustu
1/2 tl maisitärklist segatud 2 tl veega (lisage, kui kaste tundub liiga vedel)

Ekstra neitsioliivõli. Pilt: netist.
Laktoosivaba või. Pilt: netist. 
Ameerikapärane toorsuitsupeekon. Pilt: netist. 
Mugulsibul. Pilt: netist. 
Küüslauk. Pilt: netist. 
Laktoosivaba vahukoore koor. Pilt: netist. 
Valio Forte Classico riivjuust. Pilt: netist. 


Valmistamine:
  1. Maitsestage broilerifileed soola ja pipraga. Segage kausis kokku jahu ja parmesani juust. Paneerige kana jahu-juustu segus. Või asendage tavaline nisujahu mandlijahuga või paneerige vaid riivjuustus. 
  2. Kuumutage kesmisel kuumusel, mittenakkuva pinnaga pannil õli ja või, kuni või on sulanud. Praadige broilerifilee tükke mõlemalt poolelt, kunikuldpruunid. Umbes 4-5 min. mõlemalt poolt. Tõstke pruunistatud kanatükid pannilt ära.
  3. Nüüd puistake pannile peekoni tükid ja praadige, kuni krõbe. Eemaldage pannilt üleliigne rasv jättes alles umbes 1 tl. Lisage sibul ja küüslauk ning praadige, kuni sibul on klaasjaks muutunud (umbes 1 minut). Vähendage pannil kuumust ja lisage rõõsk koor. Ajage kaste õrnalt keema, maitsestage soola ja pipraga. Lisage parmesani juust ja kuumutage segades, kuni parmesani juust on sulanud. Kui kaste tundub teie jaoks liiga vedel valage panni keskele maisitärklise ja vee segu ning segage kuumutades kiiresti läbi.
  4. Lisage nüüd broilerifilee uuesti pannile kastme sisse.
  5. Serveerige aurutatud köögiviljadega (brokoli ja lillkapsas on parim), suvikõrvitsa nuudlitega, makaronidega või riisiga. 
Kreemjas parmesani kana. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
 Tõesti maitsev. Kaste sai ilma maisitärklisetagi kreemjas ja paks. Seega ka üsna rammus. Otsustasin vahukoore koore kasuks sellepärast, et olla kindel, et kreemjas ja paks kaste ikka tuleks aga ilma ühegi paksendajata. See mul ka õnnestus. 
 Nisujahu ega mandlijahu ma brolierifileede paneerimisel samuti ei kasutanud. Juustust täiesti piisas. 
 Juust oli minul valitud Valio Forte Classico riivjuust. Tegu on Itaaliapärase kõva juustuga, mis on 10 kuud laagerdunud. Kuna parmesani juustu ei leidnud, siis see kõva itaaliapärane juust on minu arust põhimõtteliselt sama. 
 Ma kasutasin enda retseptis 240 ml vahukoore koort ja 120 ml vett. Siis oli kastet piisavalt ja ka paksus oli minu jaoks paras. Kes laktoosivabalt toituma ei pea, siis see võib valida kohvikoore või toidukoore. Samas, kui mul oleks kodus olnud laktoosivaba kohvikoort, siis oleksin kasutanud 360 ml ainult seda. 
 Küüslauku panin mina vaid 3 küünt. Minu arust sellest täiesti piisas. 6 suurt küüslaugu küünt oleks minu jaoks ilmselgelt liiga palju olnud. 
 Mul oli kapis tükk aega tagasi ostetud peekon. Selle realiseerimisaeg oli juba isegi üle läinud aga kuna ta oli vaakumpakendis ja ma kontrollisin ta peale avamist üle ning tunnistasin täiesti kõlbulikuks, siis julgesin selle ära kasutada. Nimelt oli tegu Rakvere Lihakombinaadi tootega ja ma peale seda, kui sain teada mismoodi nad oma töötajatega käituvad nende tooteid enam ei osta. Need 2 pakki peekonit olid mul ostetud just enne seda jama ja oli viimane aeg need ära kasutada. Toitu ära visata aga ei luba mu kasvatus. Mu ema on ju sõjaaja laps ja ka nälga tunda saanud. Muidu pole siiani ühtegi Rakvere Lihakombinaadi toodet ostnud ja ei plaani osta ka enne kui nad oma töötajaid väärtustama ei õpi. See on minu viis toetada nende streiki. 
 Serveerisin seda sügavkülmutatud Härmavilja porgand - lillkapsas - brokoli seguga. 

Härmavili porgand - lillkapsas - brokoli. Pilt: netist. 

Ja siin on selle toidu ühe portsu toitumisalane teave:


Head isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar