esmaspäev, 30. mai 2016

Ülim kurkumsmuuti.



 Sain selle retsepti oma väga hea sõbra ja tugiisiku (toetab mind igati mu tervenemise teel) Anu Kuura käest, kes toimetas ka kurkumiteemalist postitust Hingepeeglile. Artikkel asub siin. Kuna ta proovis ise omal nahal selle smuuti toime ära, siis julges seda ka mulle soovitada kui koheselt käima tõmbavat jooki. Nagu igati tervislik energiajook. :)


Ülim kurkumsmuuti. Foto: erakogu. 

 Mul oli üks õhtu nii uimane ja unine olla ja mõtlesin koguni kas minna üldse ära magama või uimerdada edasi. Siis aga tuli mulle meelde, et Anu ju proovis üht smuutit kurkumiga ja selle toime oli koheselt energiat andev! 

 Mul juhtusid parajasti kodus ka kõik vajaminevad komponendid olema. Niisiis otsisin retsepti välja ja asusin smuutit tegema :) 
 Väikest segadust tekitas vaid koostisosade nimekirjas see pampel. Googeldasin ja sain teada, et pampel on aedmurakas. Ma polnud sellist nime vist enne kuulnudki aga googeldades ja pilte vaadates on tegu minu arust põldmarjaga. 


Pampel ehk aedmurakas. Pilt: netist. 
 Poes on sügavkülma letis seda marja täitsa olemas. Pakil on peal "ежевика" ja eesti keelde tõlkides annab nimeks murakas. Kuigi minu arust on see ikka põldmari, mis põldmari :D Muide ka Coop e-pood annab selle toote nimeks põldmari (siin). Ühesõnaga need marjad:
Murakas ehk põldmari. Pilt: Coop e-poe lehelt. 

Vaja läheb:
250 ml vett
1 väiksem õun (tükeldatud kuubikuteks)
1/3 värsket või külmutatud banaani
5 külmutatud või värsket pamplit ehk aedmurakat
2 värsket või külmutatud maasikat
80 ml värskeid või külmutatud mustikaid
5 leotatud mandlit
1 sl kaerahelbeid
1 sl õli (makadaamia pähkliõli, avokaadoõli, linaseemneõli või oliivõli)
1 tl – 1 sl jahvatatud kurkumit (kurkumi kogus lisa vastavalt oma maitseeelistusele)
1/2 tl jahvatatud ingverit või pöidlajämedune tükk värsket kooritud ingverijuurt
1/2 tl kaneeli
Rimi kultuurmustikad. Pilt: netist. 
Hortex maasikad. Pilt: netist. 

Õunad. Pilt: netist. 
Banaan. Pilt: netist.
Leotatud mandlid. Pilt: netist. 
Gluteenivabad kaerahelbed. Pilt: netist. 
Ekstra neitsioliivõli. Pilt: netist. 
Kurkumijuur. Pilt: netist. 
Tseiloni kaneel. Pilt: netist. 
Puhas külm vesi. Pilt: netist. 
Ingverijuur. Pilt: netist. 
Valmistamine:
Aseta kõik koostisosad blenderisse ning blenderda ühtlaseks massiks. Joo koheselt!


Ülim kurkumsmuuti. Pilt: netist. 

 MINU KOMMENTAAR:
Sa juudas kus see tõmbas alles käima :P Mul käis kuumajutt kehast läbi. Smuuti tõmbas mul vere ikka korralikult käima. Kõrvalestades hakkas surisema ja tuksuma, silmad läksid selgeks ja särama ning selle asemel, et ära magama kobida ma hakkasin hoopis kappe koristama :D Nii, et mitme inimese peal katsetatud ja toimib täiega. Mega super lahe smuuti! Soovitan julgelt, kui sind vaevab energiapuudus ja unisus. :)

 PS! Kasutasin värsket kurkumi juurt. Seda sain kunagi osta Rimist. Olen kurkumijuure Lock'n'Lock karbiga sügavkülma pannud. Hea võtta, kui vaja. :)
 Ka ingver oli värske. 
 Kasutasin Tseiloni kaneeli. 
 Kaerahelbed olid gluteenivabad. 



Ülim kurkumsmuuti. Pilt: netist. 

 Ja siin on selle smuuti toitumisalane teave. Kokku tuli seda 500 ml.



Energiat looduslikul viisil! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar