pühapäev, 5. november 2017

Kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook Slow Cooker-is valmistatud.


 Nonii. Nüüd siis on aega esimene Slow Cooker-is valmistatud koogi retsept kirja panna. 
 Kõigepealt, et seda kooki valmistada on vaja Slow Cooker-it ehk aeglast küpsetajat. Mina tellisin enda oma eBay UK-st. Selle tellimise kohta saab rohkem lugeda siit: Misasi on Slow Cooker (aeglaselt küpsetaja) ja miks eelistada just seda toiduvalmistamiseks? 
 Väidetavalt on aga Multicooker-itel ka aeglaselt küpsetamise programm peal. Kel kodus Multicooker olemas vaadake järgi. 
 Aga kui teil pole kumbagi, siis retseptis on ka õpetus kuidas seda kooki tavalises ahjus küpsetada. 


Minu eBay UK-st tellitud Slow Cooker. Pilt: netist. 

 Teiseks on vaja kõrvitsapüreed. Selle koogi jaoks kasutasin endavalmistatud kõrvitsapüreed, mille valmistasin ahjus ja panin parajate portsjonitena sügavkülma oma aega ootama. Väga mugav on sealt valmis kõrvitsapüreed võtta ja püreesuppi teha või nagu nüüd, kooki teha. Võimalusi kõrvitsapüreed kasutada on muidugi palju rohkem. Võib teha maitsvaid ja mahlakaid muffineid ja superhea smuuti saab kasutades kõrvitsapüreed ja kõrvitsakoogi vürtsi. Neist retseptidest aga kunagi hiljem. Kõrvitsapüree valmistamise kohta saab lugeda siit: Kõrvitsapüree. Koogi jaoks valige siis ahju meetod (kuna püree on ilma lisatud veeta, siis on see paksem).


Mõnusalt paks kõrvitsapüree ahjus küpsetatud kõrvitsast. Pilt: netist. 

 Kolmandaks on vaja kõrvitsakoogi vürtsi. Selle segasin samuti ise kokku, kuna meil kaubanduses seda kahjuks müügil näinud pole. Minu eelmine postitus oligi kõrvitsakoogi vürtsi retseptidest, mida saab lugeda siit: Kõrvitsakoogi vürts. Sellest postitustest saate valida endale sobiva retsepti, mille järgi kokku segada oma kõrvitsakoogi vürts. Valikuid on seal mitmeid, mille hulgast valida. On rohkemate koostisosadega ja ka hästi lihtne, mis ei nõua nii paljusid erinevaid koostisosi. 


Minu kõrvitsakoogi vürtsi koostisosad ja valmissegatud vürts. Foto: erakogu. 

 Nüüd siis retseptist. Ma isegi ei mäleta enam kuidas ma selle retsepti otsa "komistasin" aga igal juhul jäi see kohe silma. Kook ja Slow Cooker-is valmistatud?! Tekkis kohe huvi järgi teha. Ja kuna retsept ei olnud ei gluteeni - ega ka laktoosivaba, siis oli mõte see muuta selliseks, et ka mina seda süüa saaksin. Ja see õnnestus! Ja ma ei tahaks nüüd väga kiidelda aga minu arust nägi minu kook isegi parem välja, kui originaalretsept :D Originaalretsept on siin: SLOW COOKER PUMPKIN PECAN PUDDING CAKE + VIDEO. Nagu juba peakirjast näha, siis retsepti juures on ka videoõpetus! :)
 Kuna enamus inimesi ei pea jälgima seda, et nende toidud oleksid nii gluteeni - kui ka laktoosivabad, siis ma kirjutan siia ka originaalretsepti tõlke. Kui taimset piima ja kookosõli kasutada, siis on see sobilik ka veganitele. 
 Selgituseks niipalju, et kogused on antud tassides. 1 cup (tass) = 240 ml.

Ettevalmistusaeg: 15 min.
Küpsetusaeg: ca 2 tundi


Kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook enne küpsetamist. Pilt: originaalretseptist. 

Koostisosad:
1 2/3 tassi universaalset jahu (valge nisujahu sobib ka suurepäraselt), õigesti mõõdetud - lusikaga mõõdunõusse tõstetud ja noaga üleliigne kogus eemaldatud meetodil), (400 ml)
1 tass pruuni suhkrut (240 ml)
1 1/2 tl küpsetuspulbrit
2 tl kõrvitsakoogi vürtsi (kodus ise kokku segatud või poest ostetud valmis vürtsisegu)
1/2 tl jahvatatud kaneeli
1/4 tl soola
1/2 tassi piima (võid kasutada veganite jaoks sobivat mandlipiima), (120 ml)
2/3 tassi konserveeritud kõrvitsat või kõrvitsapüreed (mitte kõrvitsakoogi täidist), (160 ml)
1/4 tassi võid, sulatatud (60 ml)
25 tervet pekaanipähklit (soovi korral võid hakitud pekaanipähkleid lisada ka taignasse)

Peale:
1 1/3 tassi väga kuuma või keeva vett (320 ml)
3/4 pruuni suhkrut (180 ml)


Kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook Slow Cooker-is valmistatud. Pilt: originaalretseptist. 

MINU KOMMENTAAR:
 Ma ei kujuta ette misasi on kõrvitsakoogi täidis. Võimalik, et välismaal müüakse ka mingit sellist asja ja see erineb kõrvitsapüreest. Ühesõnaga vahet pole. Meil nagunii kõrvitsapüreed ja kõrvitsakoogi täidist müügil pole. Meie kasutame endavalmistatud kõrvitsapüreed. 

 Kuna mina muutsin selle retsepti ära nii gluteeni - kui ka laktoosivabaks, siis siin on minu koogi koostisosad:

1 2/3 tassi universaalset gluteenivaba jahu, 395 ml (285 g)
1/2 tassi kookospalmi suhkrut, 120 ml (80 g)
10 g veinikivi küpsetuspulbrit (gluteenivaba kergitusaine)
2 tl kõrvitsakoogi vürtsi (6 g)
1/2 tl jahvatatud Tseiloni kaneeli (1 g)
1/4 tl Himaalaja roosat soola (1 g)
1 tass laktoosivaba piima, 240 ml (240 g)
2/3 tassi kõrvitsapüreed, 160 ml (165 g)
1/4 tassi laktoosivaba võid, sulatatult, 60 ml (50 g)
25 tervet pekaanipähklit (40 g)


Schär universaalne gluteenivaba jahusegu. Pilt: netist. 
Kookospalmi suhkur. Pilt: netist.
Laktoosivaba piim. Pilt: netist. 
Laktoosivaba või. Pilt: netist. 
Pekaanipähklid. Pilt: netist. 
Himaalaja roosa sool. Pilt: netist. 
Veinikivi küpsetuspulber. Pilt: netist.
Tseiloni kaneel. Pilt: Umami lehelt. 







Peale:
320 ml tulikuuma vett
1/4 tassi kookospalmi suhkrut, 60 ml (40 g)

Serveerimiseks:
1,5 dl laktoosivaba vahukoore koort, 150 ml (150 g)
1 spl Sukrin suhkrut (15 g)
pisut kõrvitsakoogi vürtsi vahukoore peale puistamiseks


Laktoosivaba vahukoore koort. Pilt: netist. 
Sukrin suhkruasendaja. Pilt: netist. 

MINU KOMMENTAARID:
Kasutasin valmis universaalset gluteenivaba jahusegu.
Vähendasin koogis suhkru kogust poole võrra ja kasutasin kookospalmi suhkrut. Ma ei armasta nii tulimagusaid asju ja sellest suhkrukogusest piisas täiesti. 
Minu koogi sisse läks teine kogus kergitusainet, kuna kasutasin veinikivi küpsetuspulbrit. See on gluteenivaba ja pakil oli õpetus, et 500 grammi jahu kohta tuleb võtta 1 pakk (18 g). Kuna minul oli jahukogus 285 grammi, siis selle järgi arvestasin välja ka veinikivi  koguse. Tõesti väga hea gluteenivaba küpsetuspulber. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ostsin selle Tartu Kaubahalli I korrusel asuvast ökopoest. Poe nime ei mäleta. 
 Kuna mina kasutasin gluteenivaba jahu, mis sisaldab ka riisijahu ja kuna see imab tunduvalt rohkem vedelikku sisse, siis suurendasin vedeliku (piima) kogust poole võrra. Ma arvan, et tsutikene võib isegi veel rohkem piima panna, sest nagunii imab gluteenivaba jahu rohkem niiskust sisse.
 Et gluteenivabad küpsetised alati õnnestuksid, siis selleks puhuks olen kirjutanud ka selleteemalise postituse: Gluteenivaba küpsetamine. Nipid ja nõuanded, et gluteenivabadest jahudest küpsetised õnnestuksid. 
 Kasutasin laktoosivaba piima ja laktoosivaba võid.
 Siin on nüüd pilt valmis koogist keraamilises potis. Millegipärast on lõigud nii kõverad saanud :D 


Valmis kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook Slow Cooker-is valmistatud. Foto: erakogu. 

Valmistamine:
 Sega suures kausis kokku jahu, suhkur, küpsetuspulber (kergitusaine), kõrvitsakoogi vürts, kaneel ja sool. Segage korralikult läbi.
 Lisage piim, kõrvitsapüree ja sulatatud või ning kasutades puust lusikat segage, kuni kõik on ühtlaselt segunenud. 
 Valage taigen Slow Cooker-i keraamilisse potti ja siluge tasaseks. Parim on kasutada 3,5 - 4,5 liitrise suurusega Slow Cooker-it. 
 Katke taigen pekaanipähklitega ja suruge need kindlalt taignasse. 
 Valage pruun suhkur ja vesi väikesesse kastrulisse ja kuumutage keskmisel kuumusel, kuni vesi keeb ja suhkur on lahustunud.
 Ettevaatlikult valage suhkruvesi taignale (pähklid võivad ujuma hakata aga see on okei). 
 Asetage puhas ja kuiv köögirätik üle Slow Cooker-i poti (see hoiab ära auru, mis tilgub koogile), asetage seejärel kaas peale ja küpsetage 1 tund - 2 tundi ja 15 minutit (sõltuvalt sellest, kui kuuma temperatuuriga on teie Slow Cooker - originaalretsepti autori kook sai valmis 1 tunni ja 45 minuti pärast). Kontrollige koogi valmidust puidust tikuga. Kui tikk tuleb tuleb välja puhtana on kook valmis. 
 NB! Kontrollige kooki 1 tunni pärast ja seejärel iga 30 minuti järel!
 Serveerige soojalt, tõstes lusikaga kastet poti põhjast koogi peale ja soovi korral tõstke peale jäätisepall. 

Märkmed:
 Et küpsetada kooki ahjus: Valage taigen ruudukujulisse koogivormi (20 x 20 cm), 2365 ml mahutavasse ahjuvormi või 23 cm läbimõõduga ümmargusse koogivormi.
 Seejärel valage peale pruuni suhkru - kuuma vee segu ja küpsetage 180 kraadi juures 30 - 40 minutit või kuni kooki torgatud hambatikk tuleb puhtalt välja. 


Kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook laktoosivaba vahukoore ja kõrvitsakoogi vürtsiga. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAARID:
 Ma ei tea täpselt miks on retseptis soovitus taigen kindlasti puulusikaga kokku segada. Midagi reageerib metallist lusikaga? Igal juhul mina kasutasin suurt plastist segamislusikat. Igaks juhuks metallist lusikat kasutada ei julgenud :D 
 Minu taigen tuli selline keskmise paksusega. Isegi pisut andis valada. Keerasin kausi "kummuli" ja sealt vajus see ise Slow Cooker-i potti. Ülejäänud taigna aitasin lusikaga kausist välja. Ja minu taigen eriti palju silumist ei vajanudki. Vajus ise juba üsna siledaks. Põhimõtteliselt sama, mis videoretseptiski. 
 Pekaanipähklid jäid ilusti taignasse ja kuna ma valasin suhkruvee taignale lusika pealt, mitte joana, siis ei hakanud mul ka üski pähkel ujuma. Ei meeldinud mulle kuidagi see mõte, et need pähklid seal omatahtsi ujuma hakkavad ja sellepärast otsustasingi lusika appi võtta igaks juhuks (valasin suhkruvee lusikaseljale ja sealt nirises see koogile).  
 Soovitust pott katta köögirätiga võtsin tõsiselt. Ju siis muidu oleks seda suhkruvett originaalkoogi peale liiga palju jäänud. Samas minu gluteenivaba taigen imas kogu vedeliku jahtudes sisse. Seetõttu mul mingit "kastet" koogi põhja ei jäänudki. Gluteenivaba jahu imab ikka uskumatult palju niiskust sisse. 
 Pealmine kiht oli selline kreemjas ja mahlakas. Nagu mingi kreem oleks koogil peal olnud. Originaalretsept oli üleni selline pudingulaadne ja vedel. Minu kook aga oli rohkem koogi moodi. Täiesti lõigatav, mitte lusikaga tõstetav pudingulaadne "kook". 
 Mina kasutasin küpsetamisel "HIGH" temperatuuri. Ma täpselt ei teagi, millised on minu Slow Cooker-i temperatuurid. Mina kasutusjuhendist selle kohta infot ei leidnudki. Kasutusjuhendit saab muidu lugeda siit: Crock Pot Slow Cooker-i kasutusjuhend + mõned retseptid. Võibolla leiab info, kui googeldada seda mudelit? Või on Crock Pot-ide kõik mudelid samade temperatuuridega? Siit mingi info leidsin. Seal on kirjas, et madal ehk "LOW" on 88 kraadi ja kõrge ehk "HIGH" on 148 kraadi. Aga kas selliste temperatuuridega on ka minu Slow Cooker? Vat seda ei teagi. Kui keegi teada saab, siis paluks mulle ka teada anda. :)
 Minu kook sai valmis 1 tunni ja 45 minuti pärast. Sama kaua läks aega, kui originaalretseptis. Samas oleks ta vist juba kõlvanud ka 1 tunni ja 30 minuti pärast. Nägi juba üsna koogi moodi välja aga mõnest kohast jäi minu arust tikk veel pisut niiskeks nii, et lasin pisut veel valmida. Vist katsetan järgmine kord 1 tunni ja 30 minutiga. Siis peaks niiskem jääma. Toores ta vaevalt jääb. 
 Kui kook just valmis oli saanud, siis oli koogi pealmine pind umbes sama niiske, kui videoretseptis. Jahtudes imas kook kogu niiskuse endasse ja siis jäi koogi pealispind selline pehme ja kreemjas aga mingit kastet või üleliigset niiskust enam märgata ei olnud. Ei koogi peal ega ka põhjas. Nii, et minu koogil polnudki mingit vedelikku enam koogi peale poti põhjast tõsta. Tõenäoliselt on asi gluteenivabas jahus. See imab niiskuse nagu käsn sisse. Võibolla peaks seda pealevalatava suhkruvee kogust ka suurendama? Ma katsetan kindlasti selle variandi ka ära ja lisan siis kommentaari juurde. Tahaks ära proovida ka selle vedelama ja  pudingulaadsema versiooni gluteenivabast jahust.
 Kerkis kook minu arust väga hästi. Tunduvalt paremini, kui originaalretseptis. Seal ei saanud üldse aru, et kook kerkinud oleks. Minu arust sama paks, kui toores taigen. Igal juhul jäin mina tulemusega väga rahule. Minu arust väga tore, et kerkis ikka ka. Kasutasin seda veinikivi kergitusainet esimest korda ja mul polnud õrna aimugi kuidas ta kergitab. Aga üllatusin meeldivalt. 
 Serveerisin oma kooki Sukrin suhkruasendajaga (selle toote kohta saab rohkem lugeda siit) magustatud vahukoorega, millele puistasin peale pisut kõrvitsakoogi vürtsi. 
 Samuti võib serveerida kookosvahukoorega (valmistamisõpetus siit: Vaarikad kookosvahukoorega.) või jäätisega. Miks mitte ka kookose jäätisega? Kookosejäätise retsepti saab siit: Kookosejäätis maasikatega.
 Kook oli ülisuper maitsev! Vürtsikas, magus, mahlane. Pähklid olid pehmed ja väga, väga head. Seda kooki teen kindlasti veel. Proovin ta järgmine kord vedelama, rohkem pudingulaadsema saada. 
 Ja nüüd on julgust googeldada ka teisi Slow Cooker-is valmistatavaid koogiretsepte ja põnevamaid neist järgi teha :)


Kõrvitsa - pekaanipähkli pudingu kook Slow Cooker-is valmistatud. Foto: erakogu. 

Ja siin on selle koogi ühe tüki toitumisalane teave (koogi lõikasin 8-ks tükiks):



 Kui valite juurde laktoosivaba vahukoore, siis see lisage ka toitumiskavasse:




Mõnusat maiustamist! ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar