kolmapäev, 28. märts 2018

Kikerherne - veisesingipada.


 Maksi Köök teeb Fitlap-i retsepti järgi seda rooga. Müüakse Coop kauplustes. Vähemalt Maksimarketites küll on. Kuna see on Fitlap-i retseptide hulgas valmistoitude nimekirjas, siis täpseid koguseid polnud kuskilt võtta ja tegin nii, nagu mina arvan, et seda toitu võiks teha. Niisiis minu versioon sellest toidust:

Kikerherne - veisesingipada. Foto: erakogu. 

Vaja läheb:
1 spl ehk 15 ml õli 
1 küüslauguküüs 
1 mugulsibul
110 g veisesinki
1 purk kikerherneid, nõrutatult
1 purk punaseid kidney ubasid, nõrutatult
1 pakk ehk 400 g Maahärra aasiapäraste vürtsidega köögiviljad praadimiseks 
2 tomatit
150 g tomatipastat
1 marineeritud kurk
sool maitsestamiseks
jahvatatud must pipar maitsestamiseks


Ekstra neitsioliivõli. Pilt: netist. 
Küüslauk. Pilt: netist. 
Mugulsibul. Pilt: netist.
Veisesink. Foto: erakogu. 
Punased kidney oad. Pilt: netist. 
Kikerherned. Pilt: netist. 
Sügavkülmutatud köögiviljade segu. Pilt: netist. 
Tomatid. Pilt: netist. 
Tomatipasta. Pilt: netist. 
Marineeritud kurk. Pilt: netist. 
Sool. Pilt: netist. 
Must pipar. Pilt: netist. 




































Valmistamine:
Tee ettevalmistused:
1. Lõika singist viilud ja seejärel lõika kangid. 
2. Koori sibul ja haki pisikesteks tükikesteks
3. Puhasta küüslaugükuus ja otsi välja küüslaugupress.
4. Pane tomatid sõelale ja vala keeva veega üle (nii saad tomatitelt koore lihtsamalt maha). Koori tomat, eemalda ka tomati kõva südamik ja lõika tomat kuubikuteks.
5. Ava kikerherne purk ja nõruta sõelal vedelikust kuivaks.
6. Ava punaste kidney ubade purk ja nõruta sõelal vedelikust kuivaks (mina loputasin isegi jooksva veel all korra läbi).
7. Lõika marineritud kurk väikesteks kuubikuteks. 
8. Tõsta sügavkülmast välja ka pakk köögivilju. 
Alusta panniroa tegemist:
1. Aja pann törtsukese õliga kuumaks. Pannile pane singiribad ja väikesteks tükkideks lõigatud mugulsibul  ning pressi küüslaugupressiga ka üks küüslauguküüs (kes soovib küüslaugusemat, see võib muidugi rohkem küüslauku panna). 
Prae, kuni mugulsibul on muutunud klaasjaks.
2. Lisa pannile kikerherned ja kidney oad. Sega läbi.
3. Lisa pannile veel tomatikuubikud ja marineeritud kurgi kuubikud. Sega läbi. 
4. Lisa sügavkülmutatud köögiviljad ja tomatipasta. Sega läbi.
5. Maitsesta soola ja pipraga. 
6. Serveeri. 

Kikerherne - veisesingipada. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAARID:
 Ma ei tea kas ma ei osanud poest õigesti otsida või milles asi oli aga ma leidsin ainult ühe veisesingi. Noh, viilutatud kujul neid muidugi oli veel aga mina tahtsin justnimelt tükina osta. Niisiis leidsin Saaremaa Lihatööstuse kuumsuitsu veiserulaadi Termo. Tootevalikus ma sellist aga küll ei näinud. Nende piltidel on see üks piklik "junn". Mina aga ostsin poest ilusa singitüki. 
 Kui pakilt koostist lugesin, siis ... huuh, jube! Mille kuramuse pärast on vaja singi sisse toppida selliseid asju? 

Koostisosad: veiseliha (83%), joogivesi, sool, lihavalk (sealihast), stabilisaator: E451; dekstroos, lõhna- ja maitsetugevdaja: E621, paksendaja: E407a, antioksüdant: E301, lõhna- ja maitseained, säilitusaine: E250

 Jah, aga kuna mul polnud valida. Seega olin sunnitud selle võtma. 
Ja kuna ma tervest netist ei leidnud selle singi normaalset pilti, siis pildistasin oma poolikut singitükki :D 

Saaremaa kuumsuitsu veiserulaad Termo. Foto: erakogu. 
Saaremaa kuumsuitsu veiserulaad Termo. Foto: erakogu. 

 Veisesink on muidu väga maitsev ja hea ja on igati sobilik kaalulangetamise retseptidesse aga, kui vähegi võimalik otsige poest mõni vähem lisaaineid sisaldav veisesink. 
 Enda retsepti sisse lõikasin täiesti silma järgi tüki. Viilutasin ära ning lõikasin ribadeks. See oli minu arust ka täiesti paras kogus. 

 Kasutasin oma kikerherne - veisesingipajas Maahärra sügavkülmutatud aasiapäraste vürtsidega köögiviljad praadimiseks segu. Ainult, et maitseainet ei kasutanud. Nuusutasin seda korra ja ei tundunud ahvatlev. Vähemalt mitte selle toidu sees. 
 Pakis on köögiviljad 89 % muutuvas suhtes: porgand, mungoa idud, paprika, roheline hernes, porrulauk, suhkruhernes (kaunad); hiina seened 10% ; maitsetaimed 1%. 
 Täpselt samad koostisained on ka Maksiköögi kikerherne - veisesingipajas (vaata siit).

Kikerherne-veisesingi pada 1kg




Kikerherned 25%, köögiviljasegu (porgand, mungoaidud, paprika, roheline hernes, mustad seened, porru, hernekaunad. Toode võib sisaldada SELLERit), suitsutatud veisesink 20%, kidney uba, purustatud tomatid, mugulsibul, marineeritud kurk, rapsiõli, küüslauk, sool, must pipar
Detailsem info koostise kohta: „Vaata koostisosi“
Säilivusaeg 72h
Hind 6.29 (tk) EUR
Ja minu Fitlap toitumiskava annab sellise info:


PS! Minu Fitlap toitumiskava lubab seda rooga süüa lausa 533 grammi! :D Olen seda rooga ka poest ostnud ja pakendil oli selline toitumisalane teave:
90 kcal
3,7 g rasva
0,8 g küllastunud rasva
9,3 g süsivesikuid
2,3 g suhkruid
? g kiudaineid
5,8 g valku

 Igal juhul supermaitsev toit. Väga toitev ka. Kindlasti teen seda ise veel. Endatehtud on ikka parem, kui poe oma. :)

 Arvestasin ära ka endavalmistatud kikerherne - veisesingipaja 100 grammi toitumisalase teabe:

71,66 kcal
1,95 g rasva
? g küllastunud rasva
6,88 g süsivesikuid
2,53 g suhkrut
2,02 g kiudaineid
4,42 g valku

 Ja siin on selle roa toitumisalane teave. Mul tuli seda toitu kokku 1 kg ja 380 grammi. Jagasin selle koguse neljaks portsuks ja sain ühe portsu kaaluks 380 grammi. Minu arust piisavalt suur ports. 


 Ja siin on selle toidu makrod:




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar