reede, 9. märts 2018

Veel geenitestist FiguraGen Weight.


 Ma olen juba varem siin kirjutanud sellest, et mu ema kinkis mulle geenitesti FiguraGen Weight. Sellest saab lugeda siit: Minu FiguraGen Weight geenitesti tulemused.
 Lisaks tehti mulle ka vitamiinide test. Sellest saab lugeda siit: FiguraGen Weight geenitest.

 Otsisin selle ükspäev uuesti välja. Mõtlesin, et vaatan ja loen uuesti üle. Ja vaatasin seda nüüd pisut teise pilguga. Mida ma siis märkasin? Nooh. Kõigepealt, kui neid "paksuksminemise" geene vaadata, siis on seis üsna nutune. No ja kui nüüd siia lisada minu kilpnäärmeprobleemid ja autoimuunhaigus, siis võibki tekkida lootusetuse tunne - harju ära, sa oled juba geenide poolt paksuks loodud. 



 Njah. No kes ei teaks, et rasva koos süsivesikutega süües läheb inimene paksuks? Lugesin edasi. 



 No seda olen isegi näinud, et päevase rasvanormi täis saamine pole minu jaoks mingi probleem. See aga nagu näha ei sobi mulle üldse. Vaatame siis edasi. 


  Ja mulle nii sobis LCHF toitumine. Kõht oli täis ja meel oli hea. Nälga ega tühja kõhtu tundma ei pidanud. Ja kaal langes. Aga mingil hetkel ikkagi tekkis isu puuviljade ja marjade järgi. Ja no rasvane toit koos süsivesikutega - minu puhul täiesti kaalu langetuse surm. 




  Ja nüüd süsivesikud:


 Huuh! Täistera on soovitav. Aga mul on autoimuunhaigus ja paraku sisaldavad ka täisteratooted gluteeni. Selles postituses kirjutasin sellest pisut lähemalt. 
 Kui sain lõpuks ametliku diagnoosi, mis mul siis viga on ja selle haiguse kohta googeldama hakkasin siis kõigepealt jäigi silma Helina blogi. Juba siis sain teada, et haiguse remissiooni viimiseks (haigusnähtude ajutine kadumine või nõrgenemine) on vaja loobuda: nisustodrastkaerastsuhkrustpärmist
sojast ja piimatootedetest

 Ühesõnaga tegelikult võiksid Hašimoto türeotiiti ehk autoimuunset kilpnäärme põletikku põdevad inimesed need toiduained jäädavalt oma menüüst välja jätta! Ka Helina sai abi justnimelt oma toitumise muutmisest ja Hiina meditsiini arsti toitumissoovitusi järgides. 
 Ja nagu Helina oma blogis kirjutas, siis kui miski asi on keelatud, siis on nad KEELATUD, kuna võivad põhjustada tõsiseid tervisehädasid. Seda enam, et kui korralikult oma kilpnäärmega ei tegele võivad koos kilpnäärme haigusega tekkida veel muud autoimuunhaigused nagu reumatoidartriit, insuliinsõltuv diabeet, alopecia areata (osaline juuste väljalangemine), pernitsioosne aneemia (vitamiin B12 defitsiitne aneemia), myasthenia gravis (episoodiline lihaste nõrkus, mis haarab nägemise, kõne, neelamise ja hingamise), lupus erythematosus (sidekoe haigus). 
 Kilpnäärme alatalitusega kaasneb tihtipeale ka ärritunud soole sündroom. Nii, et õigel toitumisel on väga, väga tähtis roll tervenemisele ja enesetunde paranemisele. 


 Mul on olnud meeletu juuste väljalangemise periood. Mul on ka juba geenitestis kirjas, et mul on B12 vitamiiniga kehvad lood. Mu nägemine on kehvemaks muutunud (kannan - 2 prille). Ja ilmselgelt on mul ärritunud soole sündroom. See on paratamatult autoimuunhaigusega inimestel. 


 Nii, et gluteeniga tooted PEAVAD menüüst välja jääma! Olgu nad siis nii täistera, kui tahes. 


 Nii, et nagu mu geenitestist selgub, siis minu puhul treening rasvade põletamist eriti ei mõjuta. See, et liigutamine on tervislik on siililegi selge. 

 Ja minu väga suur viga. Mul pole tihtipeale aega normaalselt süüa! Oi, kuidas ma olen sellega maadelnud. Ja ikka jälle astun sama reha otsa. 


 Isegi geenitest ütleb, et armastan rasvast toitu. Ja see on tõsi! Proovi kuidas tahad ikka on rasvade norm ammu täis ja ületatudki. Tuleks aga toituda nii:





 Mida siis ette võtta? 


 Köögiviljadega pole probleemi. Neid söön hea meelega. Ka pole mul aurutatud köögivilja ja värskete salatite vastu midagi (aga hullupööra meeldivad ka majoneesi ja hapukoorega salatid. 
 Täisteratooted jäävad minu puhul ära. Vähemalt täisteraleivad ja pasta on menüüst väljas. Neid nagunii juba ammu ei tarvita. Ok, täisterariis on juba ära katsetatud ja kannatab täitsa süüa :D Nii, et see jääb menüüsse. 
 Kala meeldib aga ikka see rasvane kala: lõhe, forell, heeeingas. Muu kala - no ei meeldi noh :( 
 Pihustatav õli on olemas. Korralik pann ka. Ühesõnaga tuleks toiduvalmistamisel neid kasutada, selle asemel et rohkes õlis oma toite praadida. Üritame siis selle meeles pidada. 
 Piimatooted on tegelikult minu puhul keelatud. Aga neist loobuda on niiiiiii raske! Tarvitan neid ikka ja üsna tihti. Kuigi olen valinud laktoosivabad tooted. Ma ei tea veel kuidas ma neist loobuda suudan. Aga tuleks üritada. 


 Nonii ja kuidas oleks siis minu puhul õigesti söömine? 


 Ja nüüd siis menüüsoovitused:




 Kusjuures vaatasin need retseptid üle. Usun, et kannatab täitsa kasutusse võtta. No mõned väikesed muudatused tuleks muidugi teha aga praegu mõtlen, et miks mitte proovida? 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar