reede, 23. märts 2018

Spinatismuuti "Kõhule pai".


 Seda smuutit olen nüüd mõnda aega omale hommikuti teinud. Tõeline Detox smuuti! Käin päeva jooksul wc-s number kahel mitu korda. :D Tunnen, et mõjub mulle nii hästi. Maitsev on ka :)


Spinatismuuti "Kõhule pai". Foto: erakogu. 

Vaja läheb:
1 sügavkülmutatud spinati kuubik
1 koos koorega sügavkülmutatud banaan
peotäis sügavkülmutatud mango kuubikuid
1 kiivi 
vett 320 ml
1 tl Boost Yourself Detox pulbrit (osta siit)
1 spl crunchy seemnesegu (osta siit, mina segasin ise kokku, retsept siin
1 tl linaseemneid


Sügavkülmutatud hakitud spinati kuubikud. Pilt: netist. 
Koorega sügavkülmutatud banaanid. Pilt: http://thegreedyvegan.com lehelt. 
Mango kuubikud külmutatud. Pilt: netist. 
Kiivid. Pilt: netist. 
Detox pulber. Pilt: Boost Yourself lehelt. 
Crunchy seemnesegu (pildil värskeltpressitud greibimahla peale puistatud). Foto: erakogu. 
Linaseemned. Pilt: Umami lehelt. 

Valmistamine:

1. Võta blenderi kann/tops ja pane sinna sügavkülmast spinatikuubik, peotäis mangokuubikuid ja vala peale külm vesi. Tõsta sügavkülmast välja ka üks koos koorega külmutatud banaan. 
2. Mine dušši alla. :D
3. Kui dušši all käidud on piisavalt aega mööda läinud, et lisada ka teised koostisosad.
 Lõika sügavkülmutatud banaanil noaga ära mõlemad otsad. Nüüd lõika noaga ära üks riba koort. Banaan on toatemperatuuril seistes pisut sulanud ja pehmemaks muutunud ja annab juba noaga ilusti lõigata. Suru näpp koore ja banaani vahele - koor tuleb lihtsalt ära. Tükelda banaan viiludeks ja lisa blenderi kannu/topsi teiste koostisosade juurde. 
 Koori kiivi, tükelda ja lisa teiste koostisosade juurde.
 Nüüd lisa veel 1 tl Detox pulbrit, 1 spl crunchy seemnesegu ja 1 tl linaseemneid.
4. Blenderda 1-2 minutit, kuni saad ühtlase kreemja smuuti. 


Spinatismuuti "Kõhule pai". Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAARID:
 See on mul viimasel ajal lemmiksmuutiks kujunenud. Ma kohe tunnen, et vajan seda. Annab energiat ja vitamiine ning mõjub kõhule hästi :)
 Spinatit kasutan ma sügavkülmutatud kujul. Lihtsalt ära on tüüdanud, et pidevalt on poodidest värske spinat otsas. Terve Eesti ju smuutitab :D Boost Yourself teeb väga tihti smuuti väljakutseid ja iga kord liitub sellega aktsiooniga aina rohkem inimesi. Pole siis ime, et toidukauplused ei suuda nõudlust täita. Avastasin sügavkülma kapist hakitud spinati kuubikud. Pakis on nad ilusti portsudena ja ühest kuubikust täiesti piisab ühe smuuti jaoks. Väga mugav peaks mainima. 
 Mina kasutan koos koorega sügavkülmutatud banaani, sest mind kuidagi ei ahvatle need pruuniks tõmbunud banaani viilud. Nii aga saad ilusat värvi ja isuäratava banaani. Banaan muudab smuuti kreemjaks. Mangot lisan nii maitse, kui ka selle pärast, et mango muudab samuti smuuti kreemjamaks. Vesist lurri ei taha ju juua. 
Kiivi koorin ma alati ära. Väidetavalt on koores palju kiudaineid aga mul on tunne, et küüri palju tahad seda kiivi koort, nii puhtaks teda kindlasti ei saa. Karvane ju! Ja jumal teab, kes kõik seda enne käperdanud on. 
 Detox segu  kasulikkuse ja koostisosade kohta saad lugeda siit. See on lihtsalt nii mõnus ja üldsegi mitte maltsa maitsega, nagu ma alguses kartsin. Lisaks täis vitamiine ja kasulikke asju. 
 Sama on crunchy seemneseguga. Sisaldab samuti ohtralt kasulikke koostisosi. Kuna mul oli enamus koostisosi juba kodus olemas, siis segasin crunchy seemnesegu ise kokku. 
 Kuigi Crunchy seemnesegu sisaldab ka linaseemneid, siis mina panen neid pisut veel juurde. Teeb smuuti veel pisut paksemaks ja toitvamaks. Linaseemned on lisaks veel kõhule väga kasulikud. 
 Smuuti kasulik toime on igati tuntav! :)

 PS! Kasutan odavat (hind oli vist 30 € ringis) blenderit. Teen sellega ka nii mandlipiima, kui kookospiima. Siiani on ilusti vastu pidanud :) Ptüi, ptüi, ptüi üle vasaku õla :D 


Minu blender, mida kasutan. Pilt: netist. 
 Hea on see blender veel sellepärast, et sellega on kaasas kaks erineva suurusega topsi ja 2 lekkimiskindlat pealekeeratavat mugavalt kasutatavat kaant. Keera vaid lõiketerade osa maha ja kaas peale. Õigustab igati oma nime "Mix & Go". 
 Nagu allolevalt pildilt näha võib, siis vahel on hommikuti nii kiire, et teen smuuti ruttu valmis ja võtan tööle kaasa ja joon seal kohe hommikul ära. 


Marjade ja Boost Yourself Energy pulbriga smuuti. Foto: erakogu. 

 Ja siin on selle smuuti toitumisalane teave. Nendest koostisosadest sai ühe smuuti.



 Selle tulev veel lisada 1 ports minu enda kokkusegatud crunchy seemnesegu. Kahjuks ta ei lase koostisosade juurde endavalmistatud toitu lisada. See tuleb retseptile eraldi lisada. Kuna mul on see krõmps seemnesegu valmistatud nii, et 1 ports = 1 tl ehk 3 g aga mina panin seda rohkem ehk 3 teelusikatäit. Siis tuli kokku minu 1 spl ehk 9 grammi. 




 Ja siin on selle smuuti makrod:





 Kel on koju ostetud Boost yourself Crunchy seemnesegu, siis üks 1 spl ehk 9 grammi seda annab:



 Erinevus on tingitud sellest, et neil järelikult pole kõiki koostisosi võrdselt pandud. Mina tegin retsepti nii, et lisasin igat koostisosa 3 supilusikatäit ja sisestasin retsepti nende kaalud (vaata siit). 






Mõnusat smuutitamist! ;)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar