neljapäev, 25. mai 2017

Pikkpoisi rull.


 Enam ei mäleta kustkohast see retsept mulle silma jäi aga kõige tõenäolisemalt jagati seda LCHF Eesti Facebooki grupis. Kuna retsept tundus nii põnev ja on kindlasti ka väga maitsev, siis otsustasin järgi proovida. Originaalretsept on siin. Videoretsept on saadaval ka Youtube-s.



Vaja läheb:
1 kg hakkliha
2 muna
1 tass riivsaia
2 tl soola
1 tl musta jahvatatud pipart
1 tl küüslaugu pulbrit

foolium või küpsetuspaber

4-6 viilu sinki 
6-8 viilu juustu
2 tassi spinatit
10-12 viilu peekonit

Valmistamine:
 Kuumuta ahi 180 kraadi. 
 Sega suures kausis hakkliha, munad, sool. pipar ja küüslaugu pulber. Sega koostisained omavahel korralikult läbi.
 Asetage hakkliha segu küpsetuspaberit või fooliumiga kaetud ahjuplaadile ja ajage ühtlaselt laiali. 
 Asetage hakklihakihile (õhukeselt viilutatud) singi viilud, singiviilude peale pange juustu viilud ja kõige peale pange spinati lehed. 
 Kasutades küpsetuspaberi või fooliumi abi keera valmis tihe rull. 
 Lõika uus tükk küpsetuspaberit või fooliumi ja kata see ühtlaselt hakkliharulli laiuselt peekoniribadega. 
 Tõsta hakkliharull peekoniribade peale ja kasutades küpsetuspaberi või fooliumi abi keera hakkliharulli ümber peekoni kate. Jälgi, et rullid peekoni tihedalt hakkliharulli ümber. Vooderda rull fooliumiga ja küpseta ahjus 25 minutit. 
 Tõsta ahjus temperatuur 260 kraadi, eemalda foolium ja küpseta veel 20 minutit, kuni peekon on pruunistunud ja krõbe.
 Lase jahtuda, viiluta ja serveeri! 


Pikkpoisi rull. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
 Kuna minul oli kodus üks 600 grammine Rakvere Koduse hakkliha pakk, siis kasutasin seda ja muutsin kogused vastavalt hakkliha kogusele ümber. 



 Selle koguse peale panin vaid ühe L suuruses muna.


Kanamuna. Pilt: netist. 

Riivsaia ma ei kasutanud üldse. Mitte midagi ei juhtu, kui seda ei pane ja kuna mulle pole riivsai soovitav, siis olen selle alati oma retseptides ära jätnud. 
 Küüslaugu pulbrit ei kasutanud. Ma seda väga ei armasta ja sellepärast seda tavaliselt poest ei osta. Lootsin, et ehk mingist ajast veel on järgi seda aga ei leidnud. Ju siis pole. Kasutasin selle asemel hoopis paprika pulbrit. Sool oli Himaala roosa sool. Ja pipar oli tavaline jahvatatud pipar. 


Paprika pulber. Pilt: netist. 

 Viilutatud sink on mul sama, mis eelmises retseptis. Hea õhuke. Seda annab ilusti rullida ja singist korvikesi oli ka sellega väga kerge teha (vaata mu eelmist retsepti: Singikorvikesed munaga). Seda läks vaja 5 viilu.


Rakvere suitsurulaad. Pilt: netist. 

 Juust oli tavaline viilutatud Saaremaa Hollandi leibjuust. Seda oli vaja samuti 5 viilu. 
Saaremaa Hollandi leibjuust. Pilt: netist. 

 Spinat oli mul karbi oma. Ja panin teda 50 grammi.


Ortomad Beebispinati lehed. Pilt: netist. 

Ja mingisuguse sooduka ajal olin ostnud mingeid tundmatu firma viilutatud peekoneid. Üks oli suitsupeekoni viilud 150 g ja teine oli toorsuitsu peekoni viilud. Ka 150 grammi. Nendega sain oma hakkliha rulli ilusti kaetud. 


Ringa toorsuitsu peekon. Pilt: netist.
De'lhu's suitsupeekon. Pilt: netist. 

 Keeramisel kasutasin tavalist küpsetuspaberit, kuna foolium tundus mulle liiga paks ja jäik selle töö jaoks. Ma muidugi ei tea milliseid fooliume praegu poodides üldse müüakse. Mul on mingi sada aastat tagasi ostetud foolium. Ema kunagi (kes teab võibolla isegi "vene ajal") oli ostnud mitu rulli fooliumi. Ju siis oli tol ajal defitsiit või miks ta seda nii mitu rulli ostnud oli ei tea. Igal juhul on mul siiani seda veel alles aga see on küll selline paks ja jäik. Seepärast kasutasingi keeramisel hoopis küpsetuspaberit. Keeramine küpsetuspaberiga oli lihtne. Ainult, et pärast teda küpsetusnõusse tõsta oli küll veidi keeruline. Nojah, kui fooliumiga keerad, siis jätadki ta sinna ja tõstad koos fooliumiga vormi. Mina aga keerasin ju küpsetuspaberiga. Noh, kuidagi sain hakkama :D Ja nii ma küpsetasingi seda rulli kohe alguses ilma fooliumita. Alguses 180 kraadi juures 25 minutit ja pärast 260 kraadi juures veel 20 minutit. Mina tahtsin krõbedamat peekonit ja küpsetasin veel ca 10-15 minutit veel. 

PS! Hakkliha tasuks üsna õhukeseks suruda ja täidist võiks rohkem olla :P Siis saab ka rohkem rullida ja singi-juustu-spinati viirge on rohkem. On efektsem. Mul jäi kuidagi nirult näha seda täidist. Kindlasti teen seda veel, sest tõesti superhea sai. Aga järgmine kord üritan hakkliha kihi õhemaks saada ja täidisega olen ka pisut heldem :D 


Pikkpoisi rull värske salatiga. Foto: erakogu. 

Ja siin on pikkpoisi rulli toitumisalane teave:


Pikkpoisi rulli toitumisalane teave. 


 Head isu! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar