teisipäev, 2. mai 2017

Vaniljejäätis India pähklite ja kookospiimaga.


 Leidsin selle retsepti siit

Vaja läheb:
100 g India pähkleid
200 g kookospiima
70 ml agaavi - või vahtrasiirupit
0,5 tl vaniljepastat või 1/4 tl vaniljepulbrit
soola
20 g kakaovõid või kookosõli

India pähklid röstimata. Pilt: netist. 
Kookoskreem. Pilt: netist. 
Vedel stevia. Pilt: Sojapoe lehelt. 
Vanillikauna pasta. Pilt: netist. 
Kakaovõi. Foto: erakogu. 




Kakaovõi. Pilt: netist. 




Valmistamine:
1. Leota India pähkleid vees umbes 4 tundi või kookospiimas üle öö. 
2. Pane kookospiim ja kookosõli või kakaovõi väikesesse potti ning kuumuta kuni kookosõli või kakaovõi on sulanud.
3. Pane blenderisse või kannmiksrisse leotatud India pähklid, kookospiima ja kookosõli või kakaovõi segu, siirup, näpuotsatäis soola ning vaniljepasta. Püreesta kuni mass on mõnusalt kreemjas. 
4. Vala jäätisemass jäätisevormidesse, aseta kaaned peale ning külmuta. 
5. Jäätise vormidest kättesaamiseks kasta vorm korraks kuuma vette. 

Vaniljejäätis India pähklite ja kookospiimaga. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
Mul oli kodus vaid soodushinnaga prooviks ostetud Säästu Näksid India pähklid. Kusjuures ei märganudki erilist vahet kvaliteedis. Tavaliselt olen Germund firma tooteid eelistanud. Aga need Säästu omad olid ikka tõesti superhea hinnaga. Kahjuks oli mul neid järel vaid 90 grammi. Niisiis tegin jäätise selle kogusega. 
 Mingit agaavi või vahtrasiirupit ma ei kasutanud. Panin vaid pisut Sojapoest ostetud vedelat steviat. India pähklid ja kookospiim on minu arust juba isegi magusa maitsega. Vanillikaunapasta sai kunagi ostetud Maksimarketist. Ka see sisaldab suhkrut. Nii, et ma ei näinud mingit mõtet veel magusainet juurde lisada. Paarist stevia tilgast piisas täiesti. 
Kasutasin Himaalaja roosat soola ja panin seda näputäie, kui sulatasin kakaovõid. Kakaovõi on sama mida kasutasin LCHF Bounty šokolaadi tegemiseks. 
 Jäätis on tõesti väga maitsev ja kreemine. Täitsa korralik koorejäätis. Kindlasti valmistan seda veel, sest see oli tõesti väga maitsev. Ainult, et järgmine kord valan segu karpi ja külmutan sellega ning tõmban sealt jäätisekulbiga kuulikesi ja serveerin magustoidukausikeses. Millegipärast ei õnnestu mul kuidagi neid jäätiseid sealt vormist kätte saada. Mul sulatas kuidagi ebaühtlaselt ja esimese hooga jäi mulle pihku vaid pulk. Jäätis istus ikka jonnakalt vormis edasi :D Toppisin uuesti pulga tagasi ja viskasin südametäiega uuesti sügavkülma tagasi. Järgmisel katsel sain kuidagi kätte aga jube tüütu. Nii, et nende vormidega ei plaani enam mässama hakata. 

Ja siin on ühe jäätise toitumisalane teave:


Mõnusat maiustamist! :)


2 kommentaari:

  1. Salvestasin retsepti endalegi ja proovin ka kindlasti järgi, eriti arvestades fakti, et mu Joosep on eriline maiasmokk :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tasub tõesti proovida :) Mina aga mõtlen, et kui india pähklitest saab nii mõnusa ja kreemise jäätise siis kui hea võib veel india pähklitest koogi kreem olla. Ma kindlasti proovin ära, sest arvata on, et väga hea tuleb.

      Kustuta