neljapäev, 30. märts 2017

Teraviljavabad linaseemne wrapid.


Wrapid ja täidise koostisosad. Pilt: originaalretseptist.
 
Linaseemne wrapid. Pilt: originaalretseptist. 


 












 
 Seda retsepti poleks osanud ise kuskilt otsidagi. Ja suvalise netis tuhlamise peale pole ma selle otsa ka sattunud. Sellest retseptist rääkis mulle mu ema. Nagu ma juba siin varem olen kirjutanud, siis tema on mul öösiti unetu ja siis vaatab ta dr. Oz-i show-d. No ja ema siis rääkiski mulle, et seal saates räägiti mingitest linaseemne jahust valmistatud wrappidest ehk leiva asendusest. Ma läksin ja googeldasin flax seed wraps ja retsepte hakkas tulema, nagu Vändrast saelaudu. Valisin välja selle retsepti. Muideks avastasin, et linaseemnejahust saab ka väga edukalt kohe päris leiva moodi asja teha. Täiesti gluteenivaba :) Valmista näiteks leib selle või selle retsepti järgi. Ja no tegelikult on neid erinevaid retsepte ikka väga palju. 


Linaseemne jahust wrapid või tortillad. Pilt: netist. 
Kogus: 12 väikest wrappi

Vaja läheb:
12 spl linaseemne jahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl küüslaugu pulbrit või paprika pulbrit
suur näputäis meresoola
4 spl võid või kookosõli
240 ml vett (või veidi rohkem, kui taigen on liiga paks)
4 suurt muna
Linaseemne pulber. Pilt: netist.

Valmistamine:

1. Sega kõik koostisained kokku ühtlaseks taignaks.
2. Sulata veidi võid või kookosõli non-stick pannil.
3. Vala umbes kulbitäis taigent kuumale pannile ja aja see pannil ühtlaselt laiali.
4. Küpseta umbes 3 minutit, keera siis teine pool ja küpseta kuldpruuniks. 
5. Tõsta pannilabida abil taldrikule. Lase jahtuda vähemalt 5 minutit. 
6. Pane linaseemne wrapile pisut toorjuustu, kuubikuteks lõigatud tomateid, sibulat, hakitud kanafileed ja viilutatud avokaadot. Kaunista hakitud värske peterselli ja riivitud juustuga. Serveeri soojalt. 


Pajumäe maheghee. Pilt: netist. 
Gluteenivaba küpsetuspulber. Pilt: netist.

MINU KOMMENTAAR: 
 Kasutasin Maksimarketi tervise riiulist leitud linaseemne pulbrit. Netist kahjuks selle kohta paremat pilti ei leidnud aga vähemalt saab aimu, milline toode minul kasutuses oli. Pildil on Apotheka apteegi logo pildile peale pandud. Ju siis saab seda toodet ka apteegist osta. Muidugi päriselt karbi peal seda a tähte pole. 
 Juba retseptis oli öeldud, et vett võib pisut rohkem panna ja ma paningi, sest pisut seistes läks see taigen ikka väga paksuks. 
 Sisse panin mina gheed. Küpsetuspulber oli mul gluteenivaba. Maitsestasin Himaalaja roosa soola ja paprika pulbriga.
 Kuna ma polnud selle retsepti järgi enne teinud ja ei teadnud, kas need mulle üldse maitsevad, siis mina tegin poole retseptis antud koguse järgi. Sain 4 üsna suurt wrappi. 
 Wrapid on tõesti mõnusad ja väga edukalt saab seda kasutada leiva ja saia asendajana. Mõnus madala süsivesikusisaldusega ja nii gluteeni - , kui ka laktoosivaba. :) 


Wrapp pannil. Foto: erakogu. 
Valmis wrapp majoneesi - juustu täidisega. Foto: erakogu. 

Ja siin on selle retsepti toitumisalane teave:



 Ja siis tegin täna veel lillkapsapüreed. Selle valmistamine on hästi lihtne. Tuleb vaid värske lillkapsas väikesteks õisikusteks tükeldada (keeb kiiremini ja ühtlasemalt läbi) ja veega pehmeks keeta. Üleliigne vesi ära valada, sisse üks tükike võid panna ja maitsestada soola ja/või paprikapulbriga ning saumikseriga ühtlaselt kreemjaks püreeks teha. Kõrvale tegin seadelikatesshakklihast lihtsad kotletid. Hakkliha (karbis on 240 g), 1 muna, soola, pipart ja panin ka pisut paprika pulbrit. Vormida pisikesed kotletikesed ja pannil pruuniks praadida. Hea kiire ja maitsev lõunasöök. 


Lillkapsapüree ja praetud lihtsad kotletid. Foto: erakogu.

 Olen jõudnud juba ära proovida ka selle Boost Yourself Detox supertoitude seguga smuutid. Esimene katsetus oli õunamahl (ise värskelt pressisin mahlapressiga), spinat, poole sidruni mahl ja 1/2 tl seda Detox supertoitude segu. Alustasin väiksema kogusega, nagu soovitati ja panin vaid pool teelusikatäit. Supermõnus smuuti tuli välja! Ja minu hämmastuseks väga hea maitsega. Kartsin, et see spirulina ja klorella ja maltsa puru ei saa küll kuidagi väga maitsev olla aga ausalt öelda ma ei tundnudki midagi. Mõnusalt hapukas oli hoopis. 
 Teine katsetus oli porgandi mahl (ise värskelt pressisin mahlapressiga), peotäis värsket peterselli ja poole sidruni mahl. Sinna panin juba 1 tl detox segu. Natuke magus oli. Porgand tundus ikka liiga magus mulle. Sinna oleks pidanud rohkem sidruni mahla panema. 
 Kolmas katsetus oli apelsinimahl (järjekordselt värskeltpressitud), peotäis spinatit, sidruni mahla ja 1 tl detox segu. Jälle üks mega hea smuuti. Ja ma ikka ei väsi veel imestamast, et see hüper tervislik segu ei annagi seda vastikut maltsa maitset smuutile :D Vabalt võiks isegi 2 tl panna juba. Põhja igal juhul alt ära ei löö :D Pigem on isegi hea. Värv on muidugi kõigil nii ahvatlevalt roheline. Pulber on ju rohelist värvi. 


Boost yourself Detox supertoitude segu. Pilt: netist. 

 Selliste smuutide puhul oleks super hea kasutada sidrunimahla jääkuubikuid. Esiteks on igal ajal värsket sidrunimahla kohe võtta ja kuna see mahl on jääs, siis jahutab ta smuutit ka. Ma olen sellest juba varem kirjutanud ka: Sidrunimahl jääkuubikukotti. Hea mugav moodus alati kiirelt jahutavat ja värskendavat jooki saada.

 Ja siin veel mõned mu lemmik smuutid, mida tegin kolmepäevase vedeliku puhastuse ajal. Siis mul veel seda Boost yourself tooteid polnud ja tegin smuutisid sellest, mis kapist võtta oli. 


300 ml mandlipiima
25 g pähklivõi
1 tl linaseemnejahu
1 tl chia seemneid
65 g värsket kookospähklit
50 g sügavkülmutatud kirsse
200 ml külma vett



1/2 banaani
1/2 avokaadot
8 g jaanikauna pulbrit
200 ml vett
1 apelsin
10 g peterselli
200 ml vett
260 ml mandlipiima
1/2 banaani
4 parapähklit ehk Brasiilia pähklit
2 tl jaanikauna pulbrit
















 
 Need on vaid mõned näited. Parapähkel on kilpnäärme alatalituse korral väga sobilik pähkel, sest sisaldab märkimisväärselt seleeni. Jaanikauna pulber aga annab mõnusa kakaose maitse. Jaanikauna kasulike omaduste kohta saab rohkem lugeda siit. Petersell on samuti kilpnäärme puhul väga kasulik tarvitada. Petersell aitab ka korrastada ainevahetust. 

 Ja täna tegin uuesti mõõtmised ära. Mõõtsin siis, kui alustasin jaanipäeva challenge-ga (16. jaanuar) ja tänase seisuga on siis tulemus selline:
Vööümbermõõt: - 15 cm
Rinnaümbermõõt: - 7 cm 
Ümbermõõt rinna alt: - 10 cm
Puusaümbermõõt: - 6 cm
Reis ülevalt: - 7 cm
Reis keskelt: - 3 cm 

 Vööümbermõõt on kõige kenamini vähenenud ja selle üle mul ongi kõige rohkem hea meel. Päris hea on neid numbreid vaadata. - 10 kg ja juba mõõtudelt ka niipalju väiksem :) Kannan juba tükk aega numbri võrra väiksemaid pükse aga nüüd on ka need juba suureks jäänud. Õnneks on kapist veel võtta väiksemaid riideid :D 
 Aa, muide. Täna hommikul näitas kaal 10,8 kg vähem. Jälle kolaki kaal kukkus. Mul millegipärast teebki nii. Kolm-neli päeva on kaalulangus imeväike või üldse olematu ja siis kukub korraga. No vahet pole. Peaasi, et kaal stabiilselt langeks ega jälle seisma ei jääks. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar