esmaspäev, 20. märts 2017

Mandli - kinoa puder.



 See retsept oli 15. märtsi Naistelehes. Ja nemad võtsid selle retsepti Külli Holstingi ja Erle Joema raamatust " Armastades taimetoitu". 

Kinoa. Pilt: netist.
Magustamata mandlipiim. Pilt: netist.

 Kinoa on tuntud kui inkade jõudu ja vastupidavust andev vili, mida tänapäeval hindab kogu maailm. 
 Teraviljadest on kinoa kõige valgurikkam ja sisaldab amonohapet lusiini, mis aitab toota nahka pinguldavat kollageeni ja tõstab raua biosaadavust. 
 Kinoas on palju kaltsiumi, rauda, magneesiumi ja mangaani. 

Mahe kookosõli. Pilt: netist. 
Sötrin. Pilt: LCHF Eesti e-poest. 
Vaja läheb: 
1 klaas ehk 200 ml mandlipiima
1 dl ehk 75 g kinoat
pisut Sötrin suhkrut (3 g) (retseptis oli  1 tl tavalist suhkrut)
1 kaneelikoor
1 tl ehk 5 g kookosõli
jahvatatud muskaatpähklit
jahvatatud nelki
näpuotsatäis soola
maasikaid või muid marju (minul olid sügavkülmutatud vaarikad ja mustikad)

Muskaatpähkel. Pilt: netist. 
Kaneelikoor. Pilt: netist.
Jahvatatud nelk. Pilt: netist. 
Roosa sool. Pilt: netist. 

Valmistamine:

 Loputa kinoa sõelal voolava vee all korralikult läbi. Miks seda tegema peaks loe siit
 Pane loputatud kinoa koos mandlipiima ja maitseainetega potti ning keeda umbes 10 minutit. Sega kindlasti keetmise ajal. 
 Pärast valmimist võta kaneelikoor välja ja serveeri purustatud marjadega. 

Vaarikad. Pilt: netist.
Mustikad. Pilt: netist. 

MINU KOMMENTAAR:
 Kasutasin seekord poest ostetud mandlipiima. Kuigi kooritud mandleid oli kodus täiesti olemas ja mandlipiima tegu ei võta sugugi kaua aega ega pole ka mingi keeruline ettevõtmine, siis ma lihtsalt läksin seekord lihtsama vastupanu teed. Poes oli see hetkel soodushinnaga ka. Aga kindlasti oleks endavalmistatud mandlipiimaga tervislikum ja maitsvam (ja ilma ühegi lisaaineta!)  Valmis pudrule raputasin veel pisut Tseiloni kaneeli peale, sest ... no ma ei tea, olen vist sellest kaneelist sõltuvusse sattunud :D 
 Marjad olid mul sügavkülmutatud vaarikad ja mustikad, mis ära lasin sulada (ja ei lisanud neile enam mingit magustajat). Minu maitsemeel on vist muutunud. Ma ei taha enam üldse liiga magusaid toite. Mulle tundub, et ilma on parem ja toidu muude koostisosade maitse tuleb paremini esile.  
 Jahvatatud muskaatpähklit kodus polnud aga riivisin ise muskaatpähklist. Õigemini oli mul see juba valmis riivitud. Tegin seda siis, kui ise kõrvitsakoogi vürtsi tegin. Siis riivisin igaks juhuks rohkem ja jäi järgi, mille panin imetillukesse Lock'n'lock karpi. No läkski asja ette. :) Muide vürtse pani vaid noaotsatäie aga oleksin võinud vabalt ka rohkem panna. Eriti tunda polnudki. 
 Puder oli väga maitsev ja kuigi kinoa ei kuulu LCHF toitumisse, siis vahest harva ju võib ;) 

Mandli - kinoa puder. Foto: erakogu. 

Ja siin on selle pudru toitumisalane teave:


Head isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar