teisipäev, 15. mai 2018

Kana - mango - avokaado salat.


 Retsept on Natashas Kitchen-i oma. Mul on tellitud selle vahva koka uudiskiri. Sealt see retsept silma jäigi. Originaalretsepti leiad siit. Mina valmistasin salati broilerifilee, mitte kanafileega. Nii, et tegelikult oleks õige salati nimi pidanud olema broilerifilee - mango - avokaado salat. Aga ei hakanud nime muutma. Kõik saavad nagunii aru. Ma meil kanafileed müügil näinud polegi. On üldse seda ka müügil? 
 Mulle väga meeldivad värsked salatid, kus on mingi väike magus maitsenüanss sees. Näiteks on väga maitsvad salatid ka Kreveti - nuudlisalat mango ja kurgiga. ja Kokteilsalat praekana ja virsikuga. Aga mul on ka mitmeid salateid, kus sees ananass. Need leiad soovi korral kergesti mu blogist salatite retseptide hulgast. 


Kana - mango - avokaado salat. Foto: erakogu. 

Kokku: 6 portsu

Vaja läheb:
Kana – avokaado – mango salati koostisosad:
  • 450 g kanarinnafileed (2 keskmise suurusega)
  • 1/2 tl küüslaugusoola (või maitse järgi)
  • 1/8 tl musta pipart (või maitse järgi)
  • 2 tl oliivõli
  • 1440 ml rooma salatit (1 pea), pestud, kuivaks vurritatud ja hakitud
  • 120 ml kirsstomateid, poolitatud
  • 1/2 pikka kurki, pikuti pooleks lõigatud ja viilutatud
  • 1 värske mango, kivi eemaldatud, kooritud ja kuubikuteks lõigatud
  • 1 avokaado, kivi eemaldatud, kooritud, neljaks lõigatud ja viilutatud
  • 1/2 väikest punast sibulad, õhukeselt viilutatud
  • 60 ml värsket koriandrit, hakitud
  • 120 ml röstitud mandlilaaste salatile puistamiseks
Tallegg Broilerifilee. Pilt: netist.
Küüslaugusool. Pilt: netist. 
Must pipar veskis. Pilt: netist. 
Ekstra neitsioliivõli. Pilt: netist. 
Rooma salat. Pilt: netist. 
Kirsstomatid. Pilt: netist. 
Värske kurk. Pilt: netist. 
Sügavkülmutatud mango kuubikud. Pilt: netist. 
Avokaado. Pilt: netist. 
Punane mugulsibul. Pilt: netist. 
Värske koriander. Pilt: netist. 

















Mee – vinegreti kaste:
  • 120 ml extra virgin oliivõli
  • 3 spl õunaäädikat
  • 2 tl dijon sinepit
  • 2 tl mett
  • 1 küüslaugu küüs (1 tl pressitud)
  • 1 tl meresoola
  • 1/4 tl musta jahvatatud pipart (või maitse järgi)
Kookoseäädikas. Pilt: Umami lehelt. 
Dijon sinep. Pilt: netist. 
Otepää mesi. Pilt: netist. 
Küüslauk. Pilt: netist. 
Himaalaja roosa sool. Pilt: netist. 


Valmistamine:
Salat:
  1. Lõika kana rinnafilee horisontaalselt pooleks. Seejärel maitsesta küüslaugusoola ja värskeltjahvatatud musta pipraga oma maitse järgi. Kuumuta pannil keskmisel kuumusel 2 tl oliivõli ja prae fileetükke, kuni on pruunistunud ja läbi küpsenud (3 minutit kummaltki poolt). Eemalda pannilt, jahuta kuskil 5 minutit ja lõika ribadeks.
  2. Võta suur salatikauss ja pane sinna hakitud rooma salat. Lisa poolekslõigatud kirsstomatid, kurgi viilud, mango kuubikud ja avokaado kuubikud ning õhukeselt lõigatud punane sibul. Lisa hakitud koriander. Kui koriander üldse ei maitse, siis võib selle ära jätta.

Mee – vinegreti kaste:
  1. Sega kindlalt kaanega suletavas purgis kokku kõik kastme koostisosad, sule purk kindlalt kaanega ja raputa seni, kuni kõik koostisained on korralikult segunenud. Või sega kastme koostisained kokku väikeses kausis ja väikese vispliga klopi koostisained segi. Kui kastet ei kasutata kohe, siis enne serveerimist on vaja uuesti segamini kloppida. 
  2. Serveerimiseks nirista kaste salatile oma maitse järgi*

Retsepti märkus:

*Originaalretseptis on kasutatud umbes 2/3 salatikastet ja selle järgi on arvestatud ka toitumisalane teave. Seda saab vaadata originaalretseptist. Seal on samuti toitumisalane teave kirjas. 
 Mina valmistasin pool kogust salatikastet ja sellest täiesti piisas minu salati jaoks. 

Mee - vinegreti kaste. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR: 
 Kasutasin sügavkülmutatud mangokuubikuid, sest poest lihtsalt ei õnnestunud head küpset mangot osta aga polnud aega oodata, millal kodus mango valmis küpseb. Muidu ma ikka ostan värsket mangot ka aegajalt. Hoian lihtsalt paar päeva teda kodus ja siis ta seal niiöelda küpseb järgi. Saab ilusa magusa ja mahlase mango nii ka. Enne salatisse lisamist lasin mangokuubikutel toatemperatuuril pisut sulada. 
 Maitsestasin broilerifilee nii, nagu retseptis kirjas ehk siis küüslaugusoola ja jahvatatud musta pipraga aga minu jaoks oleks salat veel maitsvam jäänud, kui oleksin maitsestanud broilerifilee vaid soola ja musta pipraga. Minu arust sai salat lihtsalt pisut liiga küüslaugune. Vähemalt sellises salatis pisut see küüslaugu maitse häiris. Samas kastmele ma ikka pool küüslauguküünt panin (mul olid üsna suured küüslaugu küüned ja arvasin, et poolest on küll). Muidu oli super maitsev salat. Kindlasti teen veel aga siis küüslaugusoola ei kasuta. 
 Ja nagu ma olen juba varem öelnud, siis mulle millegipärast üldse ei meeldi, kui salatis on pähklid. Nii, et mina jätsin ka seekord röstitud mandlilaastud retseptist välja. Kuigi tegelikult oli mul mandlilaaste kodus küll. Lihtsalt nad sobivad minu arust mujale paremini :D Kellele aga maitseb, see kindlasti pange ikka neid ka.
 Õunaäädikat mul kodus polegi ja seega kasutasin mina kookoseäädikat. Minu kaste siis sellistest koostisosadest:
60 ml ekstra neitsioliivõli
1 tl ehk 5 ml kookoseäädikat
1 tl Dijon sinepit
1 tl mett
1/2 küüslauguküünt
1/2 tl meresoola
1/8 tl värskeltjahvatatud musta pipart

 Ma lõpuks ikkagi ostsin endale pipraveski koju :D Muidu tarvitasin kogu aeg juba valmisjahvatatud musta pipart. Piinlik. Värskeltjahvatatud on tõesti aromaatsem. Valisin selle pipra, mis oli juba veskis. Millise ma ostsin näeb salati koostisosade all. Salati kastme koostisosade alla ei pannud õli ja musta pipra pilti, sest need juba on salati koostisosade all. Ei näinud mõtet topelt pilti panna. 

 Minul oli 1 palkk broilerifileed. Pakis oli 500 grammi ja praetult tuli koguseks 375 grammi. 
 Kirsstomateid panin 5 tk (retseptis kirjas 120 ml). Sellest täiesti piisas. Need 5 poolitatud kirsstomatit umbes pool tassi ehk 120 ml välja annavadki. 


Kana - mango - avokaado salat. Foto: erakogu. 

 Ja siin on minu salati toitumisalane teave. Kokku tuli salatit 1088 grammi ja selle koguse jagasingi kuueks portsuks. Ühe portsu kaal tuli siis 180 grammi. Kelle jaoks seda vähe on võib ju kaks portsu võtta. Või poolteist portsu. Kirja läheb siis 1 ports + 1/2 portsu. 



 Ja siin on ühe portsu makrod:





Kana - mango - avokaado salat. Foto: erakogu. 
Head isu! :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar