teisipäev, 25. juuli 2017

Osso Bucco Slow Cookeris.


 Facebookis ühes kokkamise grupis postitas keegi osso bucco ehk veise koodi lihaga tehtud supi pildi. Kuna pidin piinlikkusega tunnistama, et mul polnud sellest lihatükist siiani mingit aimu. Googeldasin pisut ja tekkis tahtmine ise ka sellest midagi valmistada. Silma jäi Nami-Nami Osso Bucco retsept (siin). Ainult, et mina plaanisin seda valmistada oma Crock Pot Slow Cooker-is. Ka retseptis tegin mõned muudatused. Ma ei kasutanud nisujahu. 


Maheveise osso bucco. Foto: erakogu.

Vaja läheb:
2 tükki osso bucco ehk veise koodi tükki
soola maitsestamiseks
jahvatatud musta pipart maitsestamiseks
2 spl õli (30 ml)
2,5 tk mugulsibulat (215 g)
1 küüslauguküüs (5 g)
1 porgand (100 g)
1 jupp porrut (105 g)
2 tomatit (295 g)
2 loorberilehte
1 tl kuivatatud tüümiani (2 g)
peotäis hakitud peterselli (5 g)


Mugulsibul. Pilt: netist. 
Küüslauk. Pilt: netist. 
Värske porgand. Pilt: netist. 
Porru. Pilt: netist. 
Tomat. Pilt: netist.
Loorber. Pilt: netist.


Tüümian. Pilt: netist. 
Petersell. Pilt: netist. 



Valmistamine:
 Kuivata vasikakoodid köögipaberiga kuivaks. Maitsesta soola ja jahvatatud musta pipraga. Vala pannile õli ja prae koodi tükid mõlemalt poolt kuldpruuniks. Umbes 8 minutit kummaltki poolt. Tõsta kõrvale. 

 Samal pannil hauta pehmeks viilutatud sibul, küüslauk, porgand, seller. Vaala tomatid keeva veega üle ja ehmata külma veega. Koori tomatid ja eemalda südamik. Tükelda tomat väikesteks tükikesteks ja lisa pannile. Hauta veel pisut. Maitsesta soola ja jahvatatud musta pipraga. Lisa ka loorberilehed ja kuivatatud tüümian. 

 Vala pannilt hautatud köögiviljad Slow Cooker-i keraamilisse potti. Tõsta peale osso bucco. Kata pott kaanega ning hauta HIGH kuumusel 3 - 3,5 tundi. 

 Serveerimisel puista peale hakitud peterselli ning soovi korral ka pisut riivitud sidrunikoort. 


 Originaalis sobib kõrvale pakkuda risottot aga kuna mina riisi ei söö praegu, siis söö kas värske salatiga, hautatud köögiviljadega, lillkapsariisiga või suvikõrvitsaspagettidega. 

Valmis Osso Bucco. Foto: erakogu.

MINU KOMMENTAAR:
 Ma suutsin poes porru ja selleri segi ajada. Või õigemini ma olin poes hajameelne ja pistsin ostukorvi selleri asemel hoopis porru. Kodus mul loomulikult porrut ei olnud. Tagasi poodi ka ei viitsinud minna. Niisiis panin porru. No ma arvan, et sobib see ka. 
 Veini ja puljongit ma ei pannud. Lihast eraldub piisavalt vedelikku ja originaalis käib roa sisse ka valge vein. Ei hakanud spetsiaalselt selle roa pärast valget veini ka veel ostma. Üks pudel šerrit mul on juba külmkapis, mis ootab uut toitu, kuhu seda ära kasutada. Ma ju ei joo veine. Pole hullu, käib ilma kah. 
 See Slow Cooker on küll üks asjalik aparaat. Viskad aga toidu sisse ja seal ta siis omaette toimetab. Ikka suur aja kokkuhoid. 
 Toit sai valmis 3 ja poole tunniga. Selle ajaga oli liha ülipehme ja tuli kondi küljest ilusti lahti. Mõnus mahlakas ja maitsev. 


 Ja siin on selle roa toitumisalane teave: 




Head isu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar