laupäev, 15. juuli 2017

Gordon Ramsay perfektne munapuder.


 LCHF Eesti grupis jagati Gordon Ramsay munapudru videot. Esimese asjana meenus kunagi „sada aastat tagasi“ saadud jälkus, mida nimetati munapudruks. See nägi rõve välja ja maitses veel rõvedamalt. Sellepärast ma pole isegi üritanud ise kunagi munaputru teha. Teadsin, et see on söök, mis mind mitte kuidagi ei ahvatle. Gordon Ramsay munapudru valmistamise videot koos kommentaaridega „ma olen selle järgi teinud ja tulemus on superhea“ pole mulle enne ette sattunud. Ka tuli välja, et ma polnudki veel suutnud Kadi blogi üksipulgi läbi vaadata, sest ta postitas kommentaari, et ta on selle järgi munaputru juba teinud ja selle kohta ka postituse kirjutanud. Kadi postitus asub siin.
 Video mida jagati on see:


 Igal juhul tekkis minus huvi ja otsustasin järgi proovida ja tulemus üllatas mind väga! Mis nipp see siis on, et see toit ideaalselt ja maitsvalt õnnestuks?

 Tuleb välja, et selle tegemine polegi teab mis keeruline. Järgida tuleb vaid paari nõuannet:

  • Kõige olulisem asi mistahes munapudru juures: vältida selle ülekuumutamist!
  • Eelnevalt mune ei vahusta, vaid segad potis kuumutamise ajal. Eelnevalt vahustades lõhud jällegi muna struktuuri ja tulemus jääb vesine.
  • Väga oluline on või kohe munadele lisada, kuna see annab pärast just selle ilusa sametise lõpptulemuse.
  • Ära maitsesta kohe alguses! Kui kohe soola paned, siis see lõhub muna struktuuri ära ning tulemus jääb vesine.












Tere Laktoosivaba või. Pilt: netist. 

Kanamuna. Pilt: netist.








Tere Laktoosivaba hapukoor. Pilt: netist. 


Ühesõnaga:
     Hea munapudru tegemise saladus on hoida potti kuumal pliidil, segada, siis jälle ära võtta, lasta natuke jahtuda ja jälle tagasi pliidile. Pidevalt segades ja mitu korda edasi-tagasi.
     Kui juba välimus munapudrule sarnanema hakkab, aga päris valmis veel ei ole, võta pliidilt. Nüüd valmib puder tänu potipõhja kuumusele ise. Kuna aga potipõhi on kuum, siis selleks, et vältida pudru üle küpsemist, lisa hapukoort.
     Alles nüüd on õige aeg maitsestada – veidi soola ja pipart ning soovi korral ka maitserohelist.


Mina kasutasin:
3 muna (163 g)
tükike võid (20 g)
1 spl hapukoort (15 g)
maitsestamiseks soola ja pipart.

MINU KOMMENTAAR:
 Valmistasin video ja Kadi blogist loetud õpetussõnade järgi ja tulemus oli niivõrd maitsev, et olen seda teinud juba mimeid-mitmeid kordi. Nii maitsev, saab üsna ruttu valmis ja täidab kõhu pikaks ajaks. :)
 Kasutasin laktoosivaba võid ja laktoosivaba hapukoort. Maitsestasin värskelt jahvatatud musta pipra ja Himaalaja roosa soolaga. Seega on minu munapuder ka laktoosivaba. Munad olid kahjuks poe omad :( Ma vist peaksin mõne kanakasvatajaga diili tegema ja edaspidi sealt oma munad ostma. 
 Kõrvale tegin oma lemmiksalatit: hiina kapsas, värske kurk, punane paprika, kirsstomat ja törtsuke neitsioliivõli. Seda pildil ei ole, kuna oli eraldi kausis. 

Gordon Ramsay munapuder. Foto: erakogu. 

Ja siin on minu munapudru toitumisalane teave:


Head isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar