teisipäev, 30. mai 2017

LCHF "Kartuligratään" daikonist.


  Mulle väga meeldib redis. Ja kui avastasin poest valge redise ehk daikoni ja selle ära proovisin, siis meeldis ka see mulle väga. 
 Olen daikonist päris palju salatit teinud. Kasutasin seda ka AIP toitumise ajal, aga ma ei kujutanud ettegi, et seda võiks kuidagi kuumutatult tarvitada. Ammugi ei teadnud ma, et daikonist saab imehead gratääni teha. 
 Vahel igatsen kartulit ja mitte niivõrd keedetud värsket kartulit tilliga, vaid just kartuli vormiroogasid. Hakkliha-kartuli vormirooga või singi-kartuli vormirooga, pealt mõnusa juustuse krõbeda kattega. 


Daikon ehk valge redis. Pilt: netist. 

 Kuni Kadi oma Facebooki grupis (LCHF Eesti) jagas üht Rootsi retsepti. See tundus nii põnev, et tõlkisin retsepti rootsi keelest eesti keelde ümber. Kasutasin tõlkimisel google translate-i abi ja üllatusin meeldivalt, et sellega annab päris edukalt selliseid lihtsamaid asju tõlkida, nagu näiteks retseptid. 
 Igal juhul tundus retsept nii põnev ja suur tahtmine oli seda järgi teha. Et kas tõesti ongi nii hea ja nii päris kartuli gratääni moodi :) Originaalretsept on pärit siit

 Redis on juurvili mis on väga madala süsivesikusisaldusega. Kuumtöötlemata daikon ehk valge redis on maitselt nagu redis ikka aga kui valge redis ära keeta, siis mõru maitse kaob ja on ideaalne aseaine kartulile. Ja see sobib superhästi ka kartuligratääniks. 

Kogus: 4-6 portsjonit

Vaja läheb:
600 - 700 g valget redist ehk daikonit
4 dl rõõska koort
1 tl küüslaugu soola
1 sibul
umbes 5 dl riivitud juustu
soola 
musta pipart

Valmistamine:
Koori ja viiluta redis mandoliini vms - ga. Viiluta sibul. 
Pange koor, redis, küüslauk, sool ja pipar potti ning keetke ilma kaaneta umbes 10 minutit. Lisa sibul ja kuumuta veel umbes 5-10 minutit. 
Vala segu võiga määritud vormi ning puista peale riivitud juust. 
Küpseta ahjus umbes 225 kraadi juures 20 minutit.


LCHF "Kartuligratään" daikonist. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAARID:
 Kasutasin oma "Kartuligratäänis" Tere vahukoort. Mina toitun LCHF põhimõtte järgi ja valin alati rammusama kraami, sest ma ei loe mitte kaloreid, vaid jälgin süsivesikuid. 
 Kes kaloreid loeb ja lahjemat tahab, see valigu rõõsk koor või miks mitte ka hoopis piim. Koorega aga on kindlasti maitsvam. 


Tere vahukoore koor. Pilt: netist. 

 Retseptis on soovitatud kasutada Gratinoitua riivitud juustu aga kuna mul pole õrna aimugi, mis juust see selline üldse on ja kas meil poodidest seda üldse osta saakski. Kasutasin hoopis E-piim eesti riivjuustu. Seda juhtus mul parajasti külmkapis olema. Jäi järgi eelmisest korrast, kui valmistasin Singikorvikesi munaga.


E-piim Eesti riivjuust. Pilt: netist. 
  Kuna ma ei kujutanud hästi ette vahukoores keedetud sibulat, siis praadisin mugulsibula enne pannil törtsukese oliivõliga läbi, lisasin daikoni-vahukoore segule ja ei keetnud rohkem. 


Salvadori ekstra neitsioliivõli. Pilt: netist.


Mugulsibul. Pilt: netist.




 Ahjuvormi määrisin Pajumäe mahegheega kokku. 


Pajumäe maheghee. Pilt: netist. 
 "Kartuligratään" tuli tõepoolest imemaitsev välja! No ega ei arvaks küll, et redisest tehtud. Redise mõru maitset ei olnud üldse. 
 Kindlasti valmistan seda veel ja järgmistel kordadel lisan kas hakkliha või sinki ja teen nii vale kartuli - hakkliha vormirooga või kartuli - singi vormirooga. Minu uus lemmik! :)


LCHF "Kartuligratään" daikonist ja lihtne daikoni salat. Foto: erakogu. 

Ja siin on LCHF "Kartuligratään" daikonist toitumisalane teave:






Head isu! 

PS! Kadi kommenteeris: " Ta kasutas Västerbottensost juustu, see on Eestis ka saadaval muidu." Nii, et kes autentset soovib, siis meil poes ka müüakse seda juustu. 

4 kommentaari:

  1. Koori ja viiluta redis mandoliini vms - ga. - Mis mandoliini siin mõeldud on? Mingit riivi nimetatakse mandoliiniks? :o Kus kohas seda valget redist veel jagatakse? Ma pole elus kordagi oma silmaga näinud....

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, Sunshine! On olemas sellised viilutajad-riivid, mida kutsutakse mandoliiniks. Näiteks üks on siin: https://www.asitek.ee/toode/juurviljariiv-mandoliin-v-type/juurviljariiv-mandoliin-v-type/ Aga kui googeldada, siis leiab kindlasti ka odavama mandoliin viilutaja. Mina viilutasin selles retseptis daikoni köögikombainis. Saab kiiremini. :) Valget redist ehk daikonit müüakse igas suuremas toidukaupluses. Kui ei oska vaadata, siis loomulikult ei näe. Juurviljade ja köögiviljade juures ta on. Kindlasti leiad :)

      Kustuta
  2. Huvitav, kas tuleb välja ka ilma redise keetmiseta? Et viilutatud redis kohe vormi panna ja ahju - saab ju seal ka kuumtöötluse? Üritan lihtsamaks mõelda ja vähem potte määrida :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma arvan, et see piimas maitseainetega läbikeetmine võtabki selle redisele tüüpilise mõrkja maitse ära. Ma vist ei julgeks läbikeetmata daikonit kasutada :D Aga kui sa julged katsetada, siis anna kindlasti teada mis maitsega tuli :)

      Kustuta