reede, 4. september 2020

Ebameeldivad uudised väljastpoolt Euroopa Liitu tellimisel.

 

Sain eile sellise üllatuse osaliseks, et ... võttis ikka täiega sõnatuks. Nagu täiega kuskil idiootias elaks.

Ühesõnaga ma tellin oma toidulisandid USA-st. Esiteks on seal need märkimisväärselt odavamad. 

Teiseks saan sealt valida puhtaid tooteid. Ilma mahu -ja täiteaineteta. Ausõna mul pole mingit huvi endale sisse süüa riisijahu (enamlevinud mahuaine) ja maksta selle eest veel üsna krõbedat hinda. Ma oma kroonilise autoimmuunhaigusega pean ikka väga vaatama, mida tarvitada. Ja milleks mulle kalli raha eest riisijahu, kui ma saan tellida puhast toodet?! Noh näiteks kasvõi kõige levinum asi nagu D vitamiin. Te kindlasti teate, et apteekides on nad ikka väga kallid. Eriti arvestades veel seda, et need on väga lahjad. Ehk et asi üldse toimima hakkaks tuleks seda võta „pool lehte korraga“. Siis saad mõistliku annuse kätte millest ka tolku on. Aga iHerbist tellin 13.35 € eest 360 softgeli 10 000IU-d. Ühesõnaga terve aasta varu korralikult tugevat D vitamiini selle raha eest. Kes viitsib võib nüüd kokku arvutada palju selline kogus ja annus meil siin maksaks. Tegelikult tervise huvides ei tasuks seda teha. Võite ennast oimetuks ehmatada. 

Kolmandaks on seal väga suur valik puhtal kujul ja pulbrina toidulisandeid, mida mina mugavuse huvides olen ise ära kapseldanud aga seda ei pea muidugi tegema. Minul endal on lihtsalt mugavam teatud asju kapslina tarvitada.

Neljandaks on iHerbis püsikliendile lojaalsusprogramm. Tellimuse hinnast läheb maha rewards summa. Mul on mitmeid tellimusi, kus olen pidanud maksma vaid saatmiskulu eest. Olen sellest kunagi siin ka juba kirjutanud ja seal on mul välja toodud lausa mõned näidised (https://kiisukeauh1.blogspot.com/2016/09/iherbist-tellimine.html).

Nii, et põhjusi sealt tellimiseks on rohkem, kui küll. Nüüd aga jõuame selle juurde, mis mind siis eile nii üllatas, et lausa tummaks võttis. Te teate kindlasti, et väljastpoolt Euroopa Liitu tellides tuleb jälgida summat, et saada pakk kätte maksuvabalt. iHerb asub väljaspool EU-d ja selleks, et paki kättesaamiseks ei peaks makse maksma, peaks paki toodete hind (ilma postikuluta!) jääma alla 22 €. Ühesõnaga Eestisse võib vastavalt kohalikule ja EL seadusandlusele tellida maksuvabalt +/- 21.98 € väärtuses (olenevalt dollari kursist summa pisut kõigub). Summa sisse arvestatakse vaid tellitud toodete hind, postimaks ehk saatmiskulu hind maksustamisele ei kuulu. Maksustamisele kuulub summa, mis on reaalne pangamakse ehk siis soodustusi ei maksustata. Seega saab Loyalty Credit-i ja Rewardsi olemasolu korral sellevõrra rohkem tellida. 

Eile sain tollist teate, et mu pakk on seal. Täitsin tollideklaratsiooni nagu alati ja arvutuskäik näitas 0 € ehk siis summa jäi alla selle piiri, kus tulumaksu maksma ei pea. Aga. Mu deklaratsioon jäeti kontrolli. Ja ei läinudki kaua aega, kui sain kirja, et nad vaatasid üle ja „tegid parandused“ ja kinnitagu ma see nüüd ära. Läksin siis vaatama, et mis parandused need on ja ... no võttis ikka sõnatuks küll. Ühesõnaga nüüd ei loe enam see reaalne summa, mis tellimuse eest maksid! Said soodukat – neid ei huvita! Ometi on tollideklaratsioonis ka reaalset summat kinnitav maksekinnitus pangast. Aga ei! Nemad tahavad tulumaksu täishinnaga toodete eest! No kas annab enam jaburamat asja välja mõelda?! Ja kui nüüd mõni nüüd arvab, et aga kustkohast nad teavad kui palju mingi asi täishinnaga maksis siis seda annab tellimusest kenasti välja lugeda. See nimelt tuleb nimelt samuti tollideklaratsiooni lisada. Ja no loomulikult läheb nüüd maksustamisele ka saatmiskulu. :D

Huvitav mida nad järgmiseks välja mõtlevad?


Nonii. Sai teemat põhjalikumalt uuritud. Jah, tõesti on parandused sisse viidud ja rewardse ja loyalty creditit enam ei arvestata (EMTA link siin). Maksad täishinna pealt käibemaksu, kui summa ületab 22 €. 

Palju õnne! Huvitav millal me toidupoes hakkame käibemaksu täishindade pealt maksma?! Et poogen, et allahindlus on. Käibemaksu maksad täishinna pealt. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar