kolmapäev, 6. september 2017

Lihtne kahest koostisosast kookose jogurt.


  Seda põnevat retsepti jagati LCHF EESTI Facebooki grupis. Ma olen jõudnud kookosjogurtit teha juba üsna palju. Olen valmistanud kookosjogurtit  jogurti juuretisega (postitusi saab lugeda siit: Kodune kookosjogurt endavalmistatud kookospiimast. või siit: Kodune kookosjogurt.) või naturaalse kookosjogurtist juuretisega (postitust saab lugeda siit: Kodune kookosjogurt kookosjogurtist juuretisega.). Päris põhjalikult on juttu kodusest taimsetest piimadest jogurti valmistamisest ka siin: Kuidas teha piimavaba kookosjogurtit?
Nüüd aga on siis plaan ära proovida kookosjogurti valmistamine probiootikumi kapslitega. Jaa, lugesite õigesti! Vaja läheb vaid kookospiima või kookoskreemi ja paari probiootikumi kapslit. 


Kookosjogurt. Pilt: originaalretseptist. 

 Niipalju võin omast kogemusest öelda, et kõik jogurtid on tulnud jogurti maitsega ja kasulike probiootikumidega (väga maitsvad hapukas-kookosesed jogurtid) aga neist ükski pole tulnud minu meele järele oleva konsistensiga ehk siis pole tulemus olnud piisavalt paks. Seega, et saavutada mulle meelepärane paksus olen paksendamiseks kasutanud enamasti chia seemneid või viimasel ajal ka guarkummi. Seda kasutatakse päris palju kookospiimade paksendamiseks. Mul on ka eraldi tehtud postitus koduse kookosjogurti paksendamisvõimaluste kohta (jogurtite paksendamiseks on väga palju erinevaid võimalusi). Seda postitust saab lugeda siit: Koduse taimsest piimast valmistatud jogurti paksendamine.



 Ka selles, kõigest kahest komponendist valmistatud jogurti valmistamise videos on tulemus väga ilus paks. Paraku mina sellist tulemust ei saavutanud. Ja mis veel kõige kummalisem. Ma olen üldjuhul koduse kookosjogurti valmistamiseks kasutanud neid rammusamaid ja kreemisemaid kookospiimasid ehk kookoskreeme. Neist olen saanud valmistada täiesti lihtsalt kookosvahukoort aga vot kookosjogurtid on tulnud kõik pigem vedelamapoolsed. Pole aidanud ka külmkapis järelvalmimine. Ei teagi milles asi võib olla? Tavalisest lehmapiimast jogurtid (siis kui veel lehmapiimast ise maitsestamata jogurtit tegin, kui maitsestamata jogurtit veel poodides eriti saada polnud) on kõik külmkapis järelvalmides kenasti paksuks läinud. Või on asi selles, et mina olen valmistanud oma kookosjogurtid kõik jogurti masinaga? Ma milegipärast ei usu, et asi on selles. 
 Videos jäeti purk lihtsalt riidega kaetult valmima. Paraku meie kliimas poleks see kuidagi võimalik. Meil lihtsalt pole nii sooje ruume kuskilt võtta. Tean aga niipalju, et väga edukalt saab jogurtit valmistada ka põrandaküttega ruumis teki sisse mässituna. Hea põhjalik artikkel selle kohta on siin.  

 Niisiis selle jogurti valmistamiseks läks minul vaja:
Santa Maria The Creamier Coconut Milk Extra Smooth ehk kookoskreemi 
3 tk Probiootikumi kapslit (mul on iHerbist tellitud probiootikumid ja sellega asi täiesti toimis, see toode).
Santa Maria The Creamier Coconut Milk Extra Smooth ehk kookoskreem. Pilt: netist. 


Probiootikumi kapslid. Pilt: iHerb lehelt. 
 Valmistamine: 
Valasin toasooja kookospiima jogurtimasina nõusse. Puistasin probiootikumide kapslitest sisu kookospiima sisse. Segasin läbi ja panin jogurtimasina tööle. Ca 24 tunni pärast valasin kookosjogurti puhtasse klaspurki ja tõstsin külmkappi järelvalmima. 
 Kuna minu kookosjogurt ei tulnud, nii paks, kui ma oleksin soovinud lisasin valmis jogurtile juurde 1/2 tl guarkummi ja mikserdasin korralikult läbi, et pulber ühtlaselt seguneks ja tõstsin uuesti külmkappi paksenema. 


Guarkummi. Pilt: netist. 

PS! Kuna mul pole siiani õnnestunud ka sellest paksust ja kreemjast kookoskreemist ilusat paksu kookosjogurtit saada, siis vahet pole millist (kui paksu) kookospiima kasutada. Väga edukalt sobivad kõik orgaanilised BPA vabad ja guarkummi vabad kookospiimad (näiteks see). Guarkummi võid soovi korral peale valmimist ise juurde lisada, et saada ilus paks jogurt. 


BPA vaba kookospiim. Pilt: netist. 

 Kuna siiski mõned nüansid on, mis sellisel viisil valmistatud kookosjogurti puhul jälgima peab, siis tõlkisin kogu artikli koos retseptiga ära ja lisan selle siia ka. Olulisemad kohad on rasvases kirjas. Tõlgitud on, nii et oleks ikka aru saada millest jutt käib. Päris 100 % otsetõlkega tegu pole. Rohelisega on vahel minu kommentaarid. 


Pilt: originaalretseptist. 

3 -osaline protsess:
  1. Vala kookospiim puhtasse klaaspurki või kaussi.
  2. Puista peale probiootikumide kapsli sisu ja sega läbi.
  3. Kata purk riidega ja oota.

Kogu lugu! Tõsiselt enam lihtsam ei saagi olla. Ja tulemus on fenomenaalne!

Ma olen kindel, et sa mõtled: "Kui hea saab omatehtud jogurtit olla?" Usalda mind, ma olen proovinud kõiki poest ostetud kookosjogurteid ja see on neist kõige parem!

See on kreemjas (peaaegu nagu kreeka jogurt!) ja maitsekas - just nagu "päris" jogurt.
Kui teie jogurt on aktiveeritud (24-48 tundi), on seda lihtne külmkapis paksendada. Paksendage / jahutage ja siis nautige!

Ma eelistan maitsestamata jogurtit, kuid see on maitsev ka vahtrasiirupiga, vaniljega või puuviljadega. Toidu serveerimiseks valmistasin ma ise puuviljakompoti ja lisasin mõned chia seemned paksendamiseks ja WOW - see oli suurepärane koos jogurtiga. See toimib peaaegu iga maitsekombinatsiooniga.

Ma loodan, et te kõik armastate seda jogurtit. See on:
paks
kreemine
kookosene
probiootikumi rikas
hea soolestiku tervisele
mitmekülgne
lihtne valmistada
ja NII maitsev!

See on perfektne vahepala või hommikueine. Mulle meeldib seda serveerida natukese banaaniga, värskete puuviljadega ja peale puistata klassikalist granolat või meresoolaga tumeda šokolaadi granolat ja kooritud kanepiseemneid, lisamaks valku ja kiudaineid! Hämmastav taimetoit!

See jogurt sobib ka mu banaani pannkookide peale, parimate vegan vahvlite peal, marmelaadi muffinite peale, banaani leivale ja paljude muude toitude juurde (PS! Need retseptid leiab originaalretseptist)
Pilt: originaalretseptist. 

NB! Vali täisrasvane kookospiim.
  • Palun jälgi, et sinu probiootikumid oleksid kõrge kvaliteediga ja ei sisaldaks PREbiootikume.
  • Kõige ideaalsema koostise saab: 1 purk 400 ml täisrasvast kookospiima + 2 Renew Life 50 billion probiootikumi kapslit (Neid saab samuti soovi korral iHerbist tellida, siin).
  • Ma pole testinud seda retsepti jogurti masinaga või jogurti starteriga. Kui oled katsetanud neid, siis anna kommentaarides teada kuidas sul läks!
  • Väga oluline on järgida kookospiima valimisel minu soovitusi. Muudel juhtudel ma ei saa garanteerida häid tulemusi! Ma usun, et Whole Foods 365 bränd töötab nii hästi, sest maitse ja konsistents on perfektsed (Meil paraku pole selle brändi toodangut müügil). See ei sisalda guarkummi, mis võib olla koostises, et saavutada kreemisemat tekstuuri ja takistab koorel peale tõusta ja vedelikul põhja vajuda. Brändid, mis ei sisalda guarkummi on tõenäolisemalt kahekihilised (koor peal, vedelik põhjas).
  • Kui sinu kookospiim on kihistunud, siis see on ok! Segage see läbi või pange külmkappi ja eraldage pärast pealt see kooresem ja kreemisem osa ära.
  • Kui jogurt on muutunud imelikku värvi või lõhnab kummaliselt, siis on midagi nihu läinud (minul pole seda kordagi juhtunud aga selline asi võib juhtuda). Sellist ei tohi tarvitada!
  • Lõpuks, kui soovite oma jogurtit veelgi paksendada, asetage kaks kihti juusturiiet üle peene võrgusilmaga sõela, mis asetatud kausi kohale. Valage sinna oma jogurt ja katke see toidukilega ja laske külmkapis nõrguda,kuni saavutate sobiva konsistentsi.
Pilt: originaalretseptist. 

Valmistusaeg : 48 tundi

Lihtne, vegan, gluteenivaba kookosejogurt ainult kahest koostisosast ja ühest klaaspurgist. Tihke, rikkalik, maitsekas, kreemine ja täiuslik vahepala!

Autor: Minimalist Baker
Retsepti tüüp: toidukõrvane, vahepala, hommikusöök
Toit: vegan, gluteenivaba, laktoosivaba, suhkruvaba
Kogus: 1 1/2 cup

Koostisosad:
414 ml täisrasvast kookospiima (kui vähegi võimalik, siis orgaanilist, vaata allpool brändide soovitusi või vali vähemrasvasem kookospiim vedelama jogurti jaoks.
2 vegansõbralikku probiootikumi kapslit (need peavad olema kapslid, mitte tabletid, mis on purustatud, vaata allpool soovitusi, kapsleid saab lihtsalt avada ja sisu välja valada)

Lisad soovi korral:
  • vahtra siirup, stevia või agaavi siirup magustamiseks.
  • vanilli ekstrakt või vanillikauna pulber
  • puuviljad või puuviljakompott
Pilt: originaalretseptist. 

Valmistamine:
1. VAATA MÄRKMEID ÜLALTPOOLT: Oluline on valida kreemjas ja sile kookospiim (mitte teraline või klompis - Samas videos oli näha, et kookospiim oli klompidega), et tagada jogurti kreemjas ja sile tulemus. Minu lemmikmargid on: Thai Kitchen täisrasvane kookospiim ja Whole Foods 365 täisrasvane (BPA vaba), mis mõlemad on orgaanilised. Native Forest (BPA vaba) pole küll nii kreemine, kuid ka sellest saab hea jogurti. Ma ei soovita Trader Joe's (BPA vaba), mida hiljuti muudeti ja mis on nüüd teraline. Soovitatavad brändid on täisrasvased kookospiimad (ja kookoskreemid), mis töötavad ka kookosvahukoore valmistamisel.
2. Raputage oma kookospiima purki enne avamist hästi.Seejärel ava kookospiimapurk ja vala piim puhtasse kuiva klaaspurki või kaussi. Vahel on kookospiim kihisunud, seega ma segan selle uuesti tagasi kreemjaks ja ühtlaseks.
3. Tühjendage probiootilised kapslid (vt allpool toodud brändi soovitusi) jogurtisse ja (oluline :) kasutage puidust või plastikust lusikat, mitte metalli, kuna metall võib probiootikumidega negatiivselt reageerida. Segada kuni kreemja ja sileda tekstuurini, surudes probiootilist pulbrit lusikaga pealispinnalt allapool, et see ühtlaselt seguneks.
4. Katke segu marli (või õhukese, puhta riidega - see, mis laseb õhku läbi, kuid hoiab sitikad eemal) ja kinnitage kummiga.
5. Laske jogurt aktiveerida vähemalt 24 tundi kuni 48 tundi (48 tundi on seisnud minu paks ja maitsekas jogurt). Mida kauem see seisab, seda paksema jogurti saad (mina vaatasin, et ei hakka see jogurt kuskilt otsast paksemaks minema, pigem läks aina vedelamaks ja maitse oli juba üsna jogurti sarnane - hapukas ja rohkem see jogurt küll enam hapukust ei vajanud, seega minu jogurt valmis pisut üle 24 tunniga). Soojas kliimas ja suvel on kerge jogurtit valmistada, kui teie maja on soe (23 C ja üle selle). Kuid jahedates ilmastikutingimustes või jahedal hooajal asetage jogurt ahju ja lülitage sisse vaid ahju valgus. See garanteerib piisava soojuse.
6. Kogu lugu! Kui jogurt on teile meelepärase konsistentsi saavutanud (vajaliku maitsekuse ja paksuse. NB! kindlasti maitske puust lusikaga!) katke purk kaanega ja tõstke purk külmkappi, kuni on jahutatud. Külmkapis järelvalmides pakseneb jogurt veelgi, peaaegu kreeka jogurti konsistentsi sarnaseks (olenevalt kasutatavast kookospiimast).Veelgi paksema jogurti saate, kui panete selle nõrguma riidega kaetud sõelale. Vala jogurt purki, kata kaanega (vali klaas või plastik, mitte metall) ja lasta külmkapis üleöö või 12 + tundi järelvalmida. See peaks veel pisut jogurtit paksendama.
7. Sul on nüüd kookose jogurt, mida saab nautida nii, nagu sulle meeldib. Puuviljadega, marjadega või isegi puuviljakompotiga. Selles punktis võite lisada ka natuke magusainet või maitset nagu näiteks vahtrasiirup ja / või vaniljeekstrakt.
8. Jogurt säilib külmkapis mitu päeva (minul seisis 7 päeva). Te saate aru, kui see on halb. Kui lõhn on ebameeldiv.

Pilt: originaalretseptist. 


Märkused:
* Minu kasutatud probiootikum on Renew Life Ultimate Flora 50 miljardit. Siiski ei selgu, kas see on vegan või mitte. Hea vegan variant on Jarrow Probiotic 10 miljardit, mida testisin jogurti valmistamisel ja see töötas hästi! 


MINU KOMMENTAARID: 
Nagu juba eelnevalt kirjutasin, siis minu kookosjogurtid on tulnud kõik vedelad. Mina aga eelistan Kreeka jogurti moodi paksu jogurtit. Seega segasin sisse pisut guarkummi. Nüüd on tulemus, nagu mulle meeldib. 
 Serveerimisel lisasin jogurtile vaarikaid ja röstitud kookose võid. Selle retsepti leiab siit: Röstitud kookose või. Ja lisasin veel pisut gluteenivabu kaerahelbeid kuival pannil vähese sukrini ja kaneeliga röstitult. 
 Lausa jumalik! Soovitan! :)


Lihtne kahest koostisosast kookose jogurt röstitud kookose või, vaarikate ja röstitud kaerahelvestega. Foto: erakogu. 

Ja siin on selle jogurti toitumisalane teave ilma lisanditeta (kokku 2 portsu): 



 Juurde lisasin: 
50 g vaarikaid
10 g kookosevõid
1 spl gluteenivabad täisterakaerahelbed (7 g)
1/2 spl Sukrin suhkurt (7 g)
1/2 tl kaneeli (1 g)



 Esimene tulp kalorid, II süsivesikud, III rasv, IV valk, V küllastunud rasv ja VI tulp suhkrud. Nagu näha, siis üsna süsivesiku ja suhkruvaene aga super mõnus ja parajalt magus. Kõht sai sellest vahepalast korralikult täis :)


Kookosejogurt kookokreemist ja probiootikumi pulbriga (kapslist). Foto: erakogu.
 PS! Kui hakkate magustoitu serveerima, siis üritage magustoidupokaali seinu mitte kokku mäkerdada. Nii rasvast kraami ei puhasta pärast ühegi valemiga pärast köögipaberiga puhtaks. Nühid vaid hullemaks. Jälle targem :D 


 Mõnusat tervislikku maiustamist! ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar