neljapäev, 15. september 2016

Blogid, millel mina silma peal hoian.



 Ma ei mäletagi enam, kas või kuipalju ma enne üldse blogidest või blogimisest midagi teadsin. Aga üsna kindlalt üks esimesi teadlikumaid blogi lugemisi tuli siis, kui sain teada, et mul on kilpnäärme alatalitus. Mul polnud õrna aimugi, mis haigus see selline on üldse. Loomulikult hakkasin googeldama ja nii leidsingi blogi hellutreenib.blogspot.com. Postitus, mis googeldamisel välja tuli on see. Ma sain kohe palju teadlikumaks ja andis lootust, et ka selle haigusega on võimalik inimväärselt elada (kuigi haigusega kaasnevad sümptomid on lausa õudukas kuubis ja minul ka kõik "kenasti" olemas). Väga asjalikult ja põhjalikult kirjutatud postitus. 
 Kuna minu teadmised olid veel väga väikesed võtsin Helluga (Helinaga) ühendust, et lähemalt uurida sellest eritoitumisest. Ja ta oli nii abivalmis ja toetav. :)  Ma leian, et märksa kasulikum on rääkida/kirjutada reaalse inimesega, kel sama mure olnud, kui lihtsalt mingit kuiva artiklit selle kohta lugeda. Nii, et kel sama haigus soovitan sellele postitusele pilgu peale visata. Või miks mitte ka neil, kellel on mõnel lähedasel see haigus. Või miks mitte ka lihtsalt enda harimise mõttes see läbi lugeda :) 

 Teine kelle blogil silma peal hoian on katiunistus.blogspot.com. Lihtsalt on hea kellegi tegemistele kaasa elada. Ja ta ei häbene ka raskustest või tagasilöökidest kirjutada. Kuidagi aus ja eluline. Ja mulle meeldib. Ja kui märkasin ta uut postitust, kus kirjutas uutest huvitavatest taimsetest toodetest siis olin lausa sillas. No kes ei tahaks midagi uut proovida? Ja veidike infot enne saada kas või kuidas see maitseb? Kustkohast osta ja mis hinnaga? Ühesõnaga lugesin kohe erilise huviga. Postituse ise leiab siit

 Loomulikult hoian silma peal Kadi Kõivu LCHF Eesti blogil. Seda teavad vist küll kõik Eestis :) 
 Samast teemast tahaks veel ära märkida kaunimaks.blogspot.com-i. Sisaldab põnevaid LCHF retsepte ja on muidu ka põnev. 

Facebooki orhidee grupis tutvusin ühe väga noore aga väga hakkaja noormehega, kelle armastust taimede ja eriti orhideede vastu mind päris korralikult üllatas. Poiss ja huvitub taimedest! No pole ju eriti tavapärane? :D Igal juhul, kui ta blogima hakkas lisasin ta blogi oma listi, et ta tegemistel silm peal hoida. Noormees armastab taimi südamest ja tema areng ja teadmised on hämmastavad. Ma usun, et temast tuleb kunagi tunnustatud botaanik :) Tema blogi on siin

 Neid blogisid on tegelikult veel, kelle tegemistel silma peal hoian.  LCHF, Paleo, Umami, Taimetoit, Paljas Porgand, Raudne Tervis, Lesscarbs, Kodused lood, Siit nurgast ja sealt nurgast jne jne

 Minu hea sõber ja kilpnäärme haiguse tugi ning hingeabi peab suisa mitut blogi. Väga lahe, et ta tegi veel ühe blogi, mis tutvustab uusi ja põnevaid tooteid. Tema blogi asub siin

Ja varem lugesin ka malluka blogi. Nüüd on sellel teine sihtgrupp ja see minu jaoks enam nii põnev pole :D 
 Kui ennast šokeerida tahan ja ikka väga igav on, siis viskan pilgu peale Inno ja Irja Kohviku blogile. See on küll täielik anektoot :D Aga kui mitte miskit mõistlikku teha pole viitsinud siis olen vahel pilgu peale visanud küll. 
 Millised blogid teile meeldivad? :)

18 kommentaari:

  1. no neh, tore teada, et keegigi loeb ja miskit ka huvi pakkunud. Ma jah, blogides püüan olla minaise oma hea ja halvaga ja ei ilusta asju. Keegi peab see "vingats" ka olema, kes julgeb nii viriseda kui ka rõõmustada :)

    VastaKustuta
  2. Ja unustasin küsida, kas sa ka ju türoksiini peal? Kui jah, kas see näonahale kehvasti ei hakanud mõjuma?

    VastaKustuta
  3. Mis vingats? :D Eluline hoopis ju! Meil kõigil on paremaid ja halvemaid aegu. Edu ja tagasilööke. See ongi tegelik elu kogu oma reaalsuses. Aus. Ja sellepärast mulle meeldibki su blogi väga. Tead neid ilusaid edulugusid ja ninnu nännut ei viitsi ma juba ammu lugeda. Võlts ja pigem ajab hoopis vihale :D Paneb hoopis mõtlema, et mida sa krt kekutad, et nii tubli ja edukas ja tore ja hea oled :D Nagunii ei ole päriselt kõik nii. Mis seda võltsi jura ikka lugeda? On ju! Olen isegi mõelnud, et kas oli ikka päris õige mõte, et ma oma blogis nii kramplikult üritan kõike halba või negatiivset mitte kajastada. See poleks ju aus ja päris. Võib-olla just peakski kirjutama kõigest ja ausalt? Võib-olla on mõnel ka sellistest asjadest midagi õpetlikku leida? Mul on ju nüüd ka kogemused tööandjaga, kes makse riigile ei maksa. Näed õnnestub ka nii. Ainult, et mina polnud sellise asjaga nõus. On kogemus Töökaitsega. Oi sellest asutusest annaks nii mõndagi õpetlikku kirjutada :D jne jne
    Jah, ma ka türoksiini peal tõesti. Alguses võtsin 50 mg. Siis vahepeal oli koguni 150 mg. Ja nüüd võtan 100 mg päevas. Näonaha kohta ei oskagi midagi eriti arvata. Eks enne päevi ikka lööb kuskile mõne punni. Vanasti oli hullem, siis kui türoksiini ei võtnud. Aga siis keegi (ei mina ega ükski arst) veel ei teadnudki, et mul see haigus on. Eks vanusega ikka midagi muutub. Ma ju varsti 46 juba. Võib-olla tõesti on kummaline, et selles vanuses veel punnid võiks olla. Aga igasugu muud kõrvaltoimed on sellel rohul küll. Palju hullemad ja segavamad, kui see paar punni enne päevi. Aga kuna meil Eestis ollakse keemia usku ja looduslikke ravimeid ei olegi kuskilt saada siis ega valikuid polegi. Muidu mujal riikides on ikka looduslikku kilpnäärme rohtu ka saada. Väidetavalt sellel nii vastikuid kõrvaltoimeid pole. Õnneks annab toitumisega päris palju ära teha. Aga jube raske (kui mitte öelda võimatu :D) on terve elu nii range toitumise peal olla. Mu tervis paranes silmnähtavalt ja oluliselt, kui eritoitumisel olin. Aga seoses selle pingelise perioodiga, mis mul oli ... no arvata on, et kõigega korraga ei suuda ükski inimene korraga edukalt tegeleda. Sel ajal oli mu põhirõhk muul. Et enda eest seista ja kogu see paberimajandus ja bürokraatia kadalipp läbi teha. Sain hakkama :) Aga kogu mu energia kulus küll sinna ära. Mis iganes võib mind maatasa painutada aga ma ei murdu! Õnneks sellised perioodid nagunii kunagi lõpmatuseni kesta ei saa. Nii, et ajan ennast sirgu tagasi :D

    VastaKustuta
  4. Haha, jah, neid überhäppi blogisid ma ka väga ei jälgi. Mitte, et ma ei rõõmustaks, et kellelgi hästi, aga mind nt aitavad tihti ka teiste postitused raskustest. Näitab, et pole oma muredega üksi ja meil kõigil on vahel kallal "elu" oma hea ja halvaga. Ja kuidas sellega toime tulla.
    Njaa, ma sain 50mg türoksiini kaela, arvatavasti vaid paarikd kuuks, ft4 madal. Muu nagu vist enamvähem, aga proovib tõsta normiks, ehk on lootust,et ka naissuguhormoonid tõusevad, kuigi proua Rooks kahtles. Aga näonahk on ülivõrdes koooooohutav nüüd. Kauem, kui paar kuud ei tahagi võtta, käigu seenele. Looduslikult nagu ei oskagi tõsta neid hormoone, tegelt peaks süvenema. Vähem trenni tegema hoopis, vohh. (Pfffff, ei). Ja ega mulle ka ei öeldud, kuidas ehk toitumisega toetada, ikka ravi ravi ravi. Kuigi tegelt, endokrinoloog väga nagu ei ajanud mulle ravi peale..aga andis õhkõrna lootuse, et ehk tänu sellele tõusevad ka muud hormoonide näidud.
    Igatahes, jõudu sulle sel raskel teel :) ikka loen ja jälgin ka huviga.

    VastaKustuta
  5. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  6. Vot just! Muidu võib koguni masendusse langeda. No kuidas kõik nii tublid ja toimekad ja edukad on? Miks mina siis ei suuda? Hakkadki nii liigselt stressama. Aga loed ja näed, et ei, selline ongi elu. Ei ole mina üksi see kellel on tagasilööke ka elus. Rahustab maha ja annab hoopis jõudu juurde. Kuskil on veel keegi, kes võitleb ja pingutab. Küll me saame jälle kõik korda :) Ja siis loed ja mõtledm näed saimegi jagu kõigist raskustest. Millegipärast pole need edulood mind kunagi eriti aidanud. No ei tundu väga usutavana. Loed ära. Mõtled. Ok näed nii mega tubli. Thats all. Tolku ei miskit. Minu jaoks vähemalt :D
    Kati kes sinu endokrinoloog on? Mina vahetasin oma endokrinoloogi välja. Vana oli seda usku, et ära kujuta omale asju ette ja muud polegi vaja kui krõbista aga tablette. Uus seevastu on vägagi teadlik, et macat tasub tarvitada. Et D vitamiin on sellise haiguse puhul ülioluline. Et toitumisega saab väga palju ära teha jne. Ei väida, et tablett on imevahend ja kõrvaltoimeid tabletil poleks või et toitumisega ei saaks oma olukorda üldse parandada. Ühesõnaga arst, kes on kursis rohkem. Enamus arste on meil nii kinni selles vanas. Haigusega kaasnevad igasugu sümptomid. Ja ehmatusega lugesin, kuidas paljud arstid arvavad, et me oleme mingi eriti laisad ja närvihaiged ja... Enamusele minu diagnoosiga on antidepressandid välja kirjutatud. Ja nagu see oleks siis neid aidanud! Lihtsalt see haigus kurnab organismi päris korralikult. Sellepärast väsime me rutem, asjad ei pruugi nii hästi meeles püsida, ärritume kergemini jne jne jne. Nüüd kui ma seda kõike tean on endal ka palju lihtsam. Nüüd tean ka kuidas või mida teha, et mitte laste neil sümptomitel oma elu üle võtta. Kuidas paremini toime tulla, et elu elamisväärsem oleks. Infot õnneks liigub järjest rohkem. Ja juba vaikselt ka eesti keeles. Tõlgitakse ikka tasapisi, et ka need aru saaksid mis või kuidas, kes inglise vm keeles kirjutatud artiklitest aru ei saa. Teadmatus on ju tegelikult kõige hullem. Kui aga oma vaenlast (haigust) paremini tunned, saad ka paremini/kergemini temast jagu. :)

    VastaKustuta
  7. Ebe Rooks Diabeedikeskusest Tallinnas. Tagasiside talle arstina tundus hea olema. Ega ma muidu ei kurdagi ta üle, tegi ilusti lisaanalüüse, uuris puuris ja ega vast polekski tahtnud rohtu määrata. Aga kuna mul probleemid teiste hormoonidega, siis arvas, et noh..äkki aitab, proovime paar kuud. Arvas, et selle kahe kuuga saab FT4 ilusti korda, sest muud tegelt ju normis väidetavasti. Minu põhimure vist pigem jah, günekoloogiline. Aga kardan, et ka Rooks ei teaks toitumisest väga miskit. Küsisin, kas sojatoodete (neid ju tarbin ohtralt) , mõjutaks kilpnääret. Ta ei osanud midagi öelda. Et pole nagu kursis seega toitumisest ma parem ei räägi. Maca kohta olen lugenud, aga jube kallis asi on :O D- vitamiini kogus mul päris suur igapäevaselt seega vähemalt sellega korras. Aga noh, mul paar aastat oli see näit jõle madal niikuinii.

    VastaKustuta
  8. Tegelikult on soja kilpnäärme alatalituse puhul keelatud. Nii AIP (autoimuunpaleo) toitumises kui ka Helinal mingi hiina arst keelas selle ära. Samas ma armaastan sushit väga. Ise teen. Aga ilma sojakastmeta pole ikka see.

    VastaKustuta
  9. Macat tellin mina iherbist. Seal on iga hinnaga. Pulbrit ja tablette. Pulber on vastiku maitsega. Kui kookospiima ja kakao või jaanikaunapulbriga segi teha siis on ok. Petab ilusti ära. Muidu küll pulbrit kurgust alla ei saa. Tablette on lihtsam võtta. Näiteks tellida see: http://www.iherb.com/Thompson-Maca-525-mg-60-Capsules/16321 Veel soovitan kookosrasva ja üldse kookos kasutada. Ka mõjub kilpnäärme alatalitusele hästi. Samuti parapähklit ehk Brasiilia pähklit. Paar-kolm päevas on piisav, et saada vajalik seleeni doos kätte. Seleen samuti väga oluline.

    VastaKustuta
  10. Kookosrasva fänn olen ma väga suur, palju, palju kulub, aga tulutult :D Parapähkleid olen ka jah menüüsse lisanud. See Maca tablett on küll imeodav, huvitav, miks :O On ikka päris värk või :D Aga ma olin põikpea, käisin Biomarketis, seal Maca pulbri kg hind 40eur, ostsin 50g prooviks, eks näis, kas öögin või mida teen :)

    VastaKustuta
  11. :D Huuh. Head katsetamist. :D Mind ajas maca pulber öökima. Võibolla sa nii õrnake pole. :) Mina olen seda imeodavat macat kasutanud. Toimib küll ja väga hästi. Aga sa võid sealt ise valida. Loe, mida inimesed toote kohta kommenteerinud on. Vali sealt omale sobiv: http://www.iherb.com/search?kw=maca

    VastaKustuta
  12. Ma õhtul proovisin, sa ei taha teada, kuidas. Pm pool vist oli otse pulbrina suhu, paras komöödia. Aga polnud nii hull ju? Ma olin valmis palju, palju hullemaks, täiesti selline, et saab pulbrina tarvitada. Aga lugesin kuskilt nüüd, et kilpnäärme probleemide puhul ei tasu just nimelt tarvitada, aga eeldan, et siis ületalitluse puhul kuna sisaldab palju joodi ja mingit asja veel? Mind ajab öökima klorella, spirulina. Ostsin kord mingi detox segu, kui ma olin end jõulukoomasse kringlist ja muust langetanud. Et äkki teeb kergemaks elu. Nagu haisvat merevett vetikasegust oleks joonud. Seda aitset ei trumpa vist enam ükski asi üle ;)

    VastaKustuta
  13. Ületalituse puhul jah ei soovitata macat. Aga alatalituse puhul tõesti aitab ja toimib. Mul vahepeal hakkasid "päevad" jukerdama. Ikka päris ruttu sain jälle toimima, kui kellavärk. Energiat tuleb juurde ja vist immuunsüsteemile ka mõjub hästi, sest panin tähele, et igasugu külmetushaigustele jms haigustele ka nii vastuvõtlik pole enam. Maca pulbrit otse suhu ... huuh, proovisin. Aitäh, rohkem ei suuda :D Aga niimoodi kookospiima smuuti sisse võiks öelda, et isegi sobib (eriti kui pisut kakaod või jaanikauna pulbrit lisada).
    Klorella ja spirulina. Öäkk. Ei suuda muudmoodi küll tarvitada, kui ainult tabletina. Mul lendas terve pakk spirulina pulbrit prügikasti. Proovisin üks kord ja täielik õudukas :D Siis see pakike seisis ja seisis, kuni lendaski prügikasti. Edaspidi olen vahest tabletina tarvitanud, kui iherbist mõni eriti hea pakkumise olen leidnud. Nad seal ju teevad vahel mega häid soodukaid. Ja seal on veel super spetcials, kus on hetke sooduspakkumised ja try &save, kus on veel eriti hea soodukaga asjad. Sealt viimasest saab 2 asja tellida eriti hea tutvumishinnaga. Järgmine kord sama asja tellides aga on juba kallim. Aga ikkagi tasub sealt valida uusi asju proovimiseks.

    VastaKustuta
  14. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  15. Meeldiv on teada, kui ühele toredale naisterahvale meeldib minu blogi. :)

    VastaKustuta