neljapäev, 27. aprill 2017

LCHF Bounty.


 Üks päev oli magusa isu ja kuna mul juhtus kodus olema pisut kookoshelbeid, külmkapis oli purk kookoskreemi, kookosõli on nagunii kogu aeg kodus olemas ja olid olemas ka nii toorkakaopulber, kui ka kakaovõi, siis mõtlesin teha ise kodus Bounty šokolaadi. Mõeldud tehtud. 
 Retsepti leidsin LCHF Eesti Kadi Kõivu blogist siit

Kookose sisu jaoks läheb vaja: 
200 g kookoshelbeid
50 g kookosrasva
l spl Bakery + magustajat või 0,5 dl Sötrin suhkrut 
2 dl kookoskoort

 Minul oli kahjuks vaid 66 g kookoshelbeid ja mina võtsin retsepti aluseks selle koguse. Kuna mulle tundusid need kookoshelbed nii kuivad, siis panin selle koguse kohta rohkem nii kookosõli, kui ka kookoskreemi. 


Kookoshelbed. Pilt: netist.
Kookosõli. Pilt: netist. 
Kookoskreem. Pilt: netist. 
Stevia tilgad. Pilt: Sojapoest.

Minu kogused said siis sellised:
66 g kookoshelbeid
30 g kookosõli
100 ml kookoskreemi
mõned tilgad vedelat steviat 

Valmistamine:
1. Sulata kookosrasv ja sega sinna sisse magustaja, kookoskreem ja kookoshelbed. Sega hoolikalt läbi ja aseta segu umbes tunniks ajaks külma, et see taheneks. 
2. Vooli tahenenud segust piklikud pätsikesed ja aseta küpsetuspaberiga kaetud plaadile (taldrikule vms) ning aseta pätsikesed umbes 15 minutiks sügavkülma, et need veel kõvemaks muutuksid. 

 Senikaua, kui Bountyd sügavkülmas tahenesid valmistasin mina oma Bountydele peale kakaovõist ja toorkakaovõist šokolaadi. Selle valmistamisõpetuse sain siit. Kadi tegi oma Bountydele peale šokolaadi 100 g 85 % tumedast šokolaadist ja 2 tl kookosrasvast aga kuna minul šokolaadi kodus polnud aga see eest oli kakaovõid, siis tegin šokolaadi tooršokolaadi põhiretsepti järgi. 


Netist leidsin vaid sellise pildi oma kasutatavast kakaovõist. 

Vaja läks:
100 g kakaovõid
8 spl ehk 45 g toorkakao pulbrit
vedelat steviat maitse järgi
mõned teraksed Himaalaja roosat soola (soovi korral)


Minu kasutatud kakaovõi. Pilt: erakogu. 
Toorkakao pulber. Pilt: netist. 

Valmistamine:
 Tükelda kakaovõi väiksemateks tükikesteks (pakis on see päris suurte kamakatena) ja sulata vesivannil vedelaks. Kasutasin sedasama šokolaadi sulatusnõud, mida kasutasin ka kookosetarretise valmistamisel želatiini sulatamiseks (vaata siit). 
 Sega sulanud vedela kakaovõi sisse toorkakao pulber ja mõned tilgad vedelat steviat. Mina lisasin ka mõned terad Himaalaja roosat soola. Millegipärast arvasin, et see teeb minu šokolaadi pisut aromaatsemaks. :) 
 Siis lasin šokolaadil pisut taheneda. Senikaua tõstsin sügavkülmast välja Bountyd ja lõikasin tüki küpsetuspaberit ning võtsin ühe plastmassist tikuvõileiva tiku. Torkasin Bounty pätsikesed tiku otsa, kastsin vedela šokolaadi sisse ja panin küpsetuspaberile tahenema. Ülejäänud šokolaadi niristasin ka peale, lasin laual pisut taheneda ja tõstsin ca 10 minutit hiljem külmkappi. 


Minu mõnusalt kreemised ja rohke šokolaadiga Bountyd. Foto: erakogu. 

MINU KOMMENTAAR:
PS! Mina ladusin oma voolitud Bounty pätsikesed lihtsalt taldrikule ja ei jäänud need sugugi taldriku külge. Kuigi minu pätsikesed olid kookospiimasemad ja kookosõli oli ka rohkem, kui retsept ette nägi. 
 Kookose sisu valmistamisel tundus mulle see mass kuidagi liiga kuiv ja seepärast panin nii kookospiima, kui ka kookosõli rohkem. Ja minu arust oli see hea mõte. Pätsikesed tulid mõnusalt kreemised ja pehmed ning mahlakad. Super maitsvad aga ilma igasuguse jõleda sukrulaksuta. Poes müüdavad Bountyd on ju suhkrust pungil. 
 Šokolaad tahenes hästi ruttu. Kuna minul jäi šokolaadi veel järgi siis niristasin selle šokolaadi ka oma bountykeste peale. Sai mõnusa paksu šokolaadi kihi peale. Ja hämmastaval kombel polnudki see šokolaad nii mõru, kui arvasin. Väga, väga mõnus, mahlakas ja maitsev maiustus! Soovitan proovida! :)

 Ja siin on ühe Bountykese toitumisalane teave. See üks rahuldab magusaisu täielikult. Nii, et mina suutsin kenasti näpud ülejäänutest eemal hoida :D Hea võimalus võtta, kui magusaisu jälle kimbutab. Kui just keegi enne neid minu eest nahka ei pista :D 



Mõnusat maiustamist! ;)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar