reede, 30. september 2016

Vürtsikas gripitee.


 Gripihooag on juba mõnda aega tagasi alanud. Nüüd on haigusekratt lõpuks ka minu maha murda suutnud :( 
 Et ennast turgutada olen hoolega teed joonud. Küll vaarikavarre teed, küll pärnaõie teed, küll piparmündi teed. Kolleeg soovitas sügavkülmast musti sõstraid võtta ja keeva veega üle valada. Igavesti mõnus jook tuleb. Olen seda ka hea mitu tassi ära joonud. Aga igatsesin midagi vürtsikat. Mis kohe nagu tulejutt alla läheb ja keha kohe mõnusalt kuumaks tõmbab. :D Vürtsiteed meeldivad mulle väga. Muidu olen ikka valmis vürtsiteed joonud aga kuna mul seda hetkel kodus polnud, siis mõtlesin, et kui raske selle valmistamine ikka olla saab. 
Minu lemmik vürtsitee. Foto: netist
 Mulle meenus, et ma olin omale retseptide kausta ühe vürtsitee retsepti juba välja printinud. Otsisin selle välja ja vaatasin, et koostisosad on kodus täitsa olemas ja mis muud kui teed keetma :) 
Retsept on leitud siit
Kaneelikoor. Foto: netist.

Nelgiterad. Foto: netist.


Ingver. Foto: netist
Kardemon. Foto: netist.
Selle tee kohta on kirjutatud, et see:

  • vedeldab verd ja parandab vereringet
  • tugevdab imuunsüsteemi
  • toniseerib ja kaitseb külmetushaiguste vastu ning on soojendava toimega
  • aitab vabaneda köhast
  • aktiveerib ainevahetust kogu kehas ja stimuleerib seedimist
  • kõrvaldab pideva unisuse ja põhjendamatud nõrkusehood
Ühesõnaga just see, mida mulle praegu vaja :P 

Minul oli kodust võtta selline roheline tee. Mäletan, et üsna odav oli. Foto: netist.
Vaja läheb:

kruusitäis vett
värsket ingverijuurt (umbes 2 cm jupike, viilutatult või tükeldatult)
kardemoni 2 tk (minul seda polnud, nii et kasutasin näpuotsatäis jahvatatud kardemoni)
kaneelikoort 1 tk
rohelist teed (umbes 1/2 tl teepuru)
nelgiterasid 4-5 tk
paar sidruni viilu
soovi korral ka apelsini viile
maitsestamiseks mett

Sidrun. Foto: netist.

Apelsin. Foto: netist.


Valmistamine:
Aja vesi keema ja lisa kõik koostisosad, välja arvatud mesi. 
Kuumuta 3-4 minutit keskmisel kuumusel ning lase pisut jahtuda.
Lisa mesi pisut jahtunud teele. 
Originaalretseptis soovitati teele lisada veel sortsuke brändit või viskit aga kuna mul on rohud peal ning alkohol ja rohud omavahel kokku ei käi siis mina loobusin sellest. Profülakti mõttes aga arvan, et oleks igati hea mõte. Sel juhul ajab kindlasti haigusekrati kohe minema :) 

Minu vürtsikas gripitee. Foto: erakogu.
PS! Kardemoni saab osta näiteks Umami poest aga kuna paljud Umami tooteid on nüüd müügil ka Kvartali ostukeskuse toidupoes siis kindlasti leiate sealt ka. Umami poest saab osta siit

 Oli tõesti mõnus vürtsikas tee ja keha tegi mõnusalt soojaks ka. Ühesõnaga üks korralik ja mõnus vürtsitee :) 
 Anname viiruse krattidele tuld ja ajame nad minema! 

Olge terved! :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar