reede, 30. september 2016

Sealiha pilaff.



 Mulle on lapsepõlvest peale väga maitsenud pilaff. Kuna mu ema on kokaks õppinud siis ta tegi üldse superhästi süüa ja talle meeldis ka väga süüa valmistada. Teda kutsuti tihti appi peolaudu tegema ja meie pidulauad nägid alati väga ilusad välja. Emale meeldis toite ka ilusti garneerida. Tema põhimõte oli, et peale hea maitse peab toit ka hästi välja nägema. Pole siis ime, et minul on sama huvi. Ega käbi ju kännust kaugele ei kuku :D 

 Minu ema tegi pilaffi ikka nii nagu see originaalis välja pidi nägema. Ikka lambalihast ja küüslauguga. Kuigi küüslauku lapsena väga ei armastanud, siis seda toitu vitsutasin hea meelega, sest see lihtsalt viis keele alla :)
Pilaff tomatipasta ja ohtra lihaga. Foto: netist. 

Pilaff on Kesk-Aasia, Kaukaasia ja Lähis-Ida rahvusroog ja see valmistatakse lambalihast ja riisist. Minu ema lisas ohtralt küüslauku ja tomatipastat. 





Tomatipasta 500 g tetrapakis. Foto: netist. 
Tomatipasta 200 g tetrapakis. Foto: netist















 Mina olen läinud lihtsama vastupanu teed. Esiteks ma millegipärast pole julgenud siiani lambaliha valmistada. Ja no poest seda naljalt ei leia ka. Mina teen oma pilafi kas sealihast või olen laiskvorst ja teen selle hoopis hakklihast (hästi ruttu saab valmis, hakkliha on vaja vaid pannil ära pruunistada ja pärast sega vaid peaaegu valmiskeenud riisi sisse). Vaevalt neid üldse pilafiks nimetada tohib. Pigem riis hakkliha ja tomatipastaga. Aga mina nimetan seda ikka pilafiks või siis laiskvorsti pilafiks :D 
Sea välisfilee kamarata. Foto: netist.

Väga tihti teen pilaffi sealihaga. Praegu on ju sealiha veel õnneks väga hea hinnaga saada ja tegelikult tuleb ka sealihaga tehes päris hea pilaff.
Veski Mati pikateraline riis. Foto: netist.
Vaja läheb:
1 klaas riisi
ca 600 g sealiha
1 suur pakk tomatipastat (või mitu väiksemat pakki)
küüslauku (vastavalt oma maitseeelistusele)
mugulsibul (1 väike)
porgandit (1 keskmise suurusega)
sool
must pipar
pune (kuivatatud, soovi korral)
õli

Valmistamine:
Kõigepealt tükeldan ära sealiha väikesteks kuubikuteks ja praen need törtsukese õliga pannil peaaegu pruuniks. Lisan hakitud sibula küüslaugu ja porganditükikesed. Praen liha pannil kuldpruuniks. Siis valan liha pannilt potti. Lisan niipalju vett, et liha oleks kaetud ja hautan liha peaaegu pehmeks. Siis lisan riisi ja kuuma vett niipalju, et riis pehmeks hautada. Hautan keskmisel kuumusel, seni kuni riis on juba pehmeks keenud, lisan tomatipasta ja maitsestan soola, pipra ja soovi korral ka kuivatatud punega. Jälgin, et pilaff jääks piisavalt mahlane ja ei keeks põhja kinni. Vajadusel lisan keemise ajal kuuma vett juurde ja segan aegajalt. 
Valmis pilafi serveerin hea paksu hapukoorega. Võib lisada hakitud peterselli. 


Minu pilaff sealihast. Mahlakas, ohtra liha ja tomatipastaga. Foto: erakogu.


Head isu!


1 kommentaar: