laupäev, 23. juuli 2016

Aurutatud kinoa kook.


Mulle jäi mingi aeg tagasi silma kinoa jahu ja erinevad retseptid sellega. Kuna hiljuti ostsin Vianaturale poest prooviks ühe koti kinoa jahu (siin) siis võtsingi kätte ja tegin esimese katsetuse kinoa jahuga ära. See retsept tundus nii eriline ja teistmoodi, et meelitas proovima. Seda kooki mitte ei küpsetata ahjus vaid aurutatakse toiduaurutis. Valmistamine on super lihtne. Tuleb vaid kõik koostisained kausis kokku segada ja valada sobivasse nõusse, mis mahub toiduaurutisse ja edasi tegutseb juba toiduauruti ise. Minul oli kasutada täpselt sama firma toiduaurutit nagu originaalretseptiski. Ainult, et mina kasutasin riisi aurutamisnõud, mis oli aurutiga komplektis. Sellest taigna kogusest saab 2 kooki. Vanilliekstrakt on sama, mis oma eelmises retseptis kasutasin. Samuti on sama gluteenivaba küpsetuspulber, mille ostsin Vianaturale poest. Magusainena kasutasin LCHF poest ostetud Sötrin suhkrut. Seda saab osta siit.
Kinoa jahu Vianaturale poest.
Selle huvitava retsepti leidsin siit

Vaja läheb:
1 tass ehk 125 g kinoa jahu
1 tass ehk 240 ml vett
2 spl mandlivõid
1 spl vanilliekstrakti
1 tl küpsetuspulbrit
1/4 tl soola
1 spl magusainet (stevia, mesi, agaavisiirup, kookospalmisuhkur vms) - võib panna ka rohkem, kui sa ei ole harjunud vähese suhkrusisaldusega magustoitudega. 
1 tl kaneeli 

Valmistamine: 
Sega kõik koostisosad kausis kokku. Mina määrisin igaks juhuks vormi õliga kokku, et pärast ikka kindlasti koogi kergesti vormist kätte saaksin. 
Vaarikad lihtsalt purustasin kahvliga katki ja lisasin pisut Sötrin suhkrut. Serveerimisel valasin vaarikakastme lihtsalt koogile. 

Originaalis on vahel vaarika täidis. Selleks tuleb lihtsalt vaarikad natukese mandlivõiga läbi segada. 

Aurutatud kinoa kook. Foto: erakogu.

Minu kommentaar:
Minu kook nii kohev küll ei tulnud, kui originaalis. Mahlakas ja maitsev oli aga küll. Pisut teistmoodi. Meenutas vist pisut üht meekooki või halvaakooki (teate küll need tihkemad ja kõvemad, kui tavalised biskviitkoogid) Kõva ta muidugi polnud. Aga miks ta mul ei kerkinud ... vot ei oskagi arvata. Eks ma katsetan mõne teise küpsetuspulbri/ kergitajaga ka. Näis mis nägu siis kook tuleb :D 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar