esmaspäev, 30. mai 2016

Läätseroog.



Läätsed. Vianaturale pilt.

 Üks ütlemata maitsev ja toitev roog läätsedest. See on mu esimene läätsetoit, mis teinud olen. Ma ei teagi miks ma varem pole taibanud läätsesid osta ega valmistanud neist midagi. 

 Sain selle retsepti ühest Facebooki kaalulangetajate grupist. Eks me jagasime seal oma toitude pilte ja retsepte ning see jäi mulle silma. 

 Antud kogusest saab 2 portsu läätserooga. Orienteeruv läätseroa portsu kalorsus on vaid 325 kcal (lisa salati kalorsus). Orienteeruv sellepärast, et kuigi mul on siis kirjas ka köögivilja kaal siis oleks ju lausa absurdne hakata porgandilt juppi maha lõikama või üht imeväikest killukest paprikat või tomatit järgi jätta, kuna retsept nägi ette täpselt x g. Mitte midagi ei juhtu kui mõnd koostisosa on vähem või rohkem. Maitsev saab see igal juhul. Läätsesid on erineva värviga müügil. Olen erinevatega proovinud ja mingit maitsevahe küll ei tundnud. Küll soovitan läätsesid enne keetmist natuke puhtas vees leotada. Läätsede leotamine aitab mõningatel juhtudel vähendada kõhupuhitust. Peale leotamist tuleks läätsesid loputada voolava vee all ja panna need siis puhta veega keema. Keetmise aeg oleneb sordist: pruunidel läätsedel on see umbes 60 minutit , rohelistel 30-45 minutit ja oranžidel vaid 15-20 minutit. Aga vaata ikka seda, mis jutt läätsede pakendil valmistamise õpetuses kirjas on. Läätsede kohta võid rohkem lugeda siit


Vaja läheb siis:

100 g kuivi läätsesid (siin on kasutatud pruune)
2 väiksemat porgandit ehk umbes 150 g
1 väike mugulsibul ehk umbes 60 g
1 suurem tomat ehk umbes 150 g
3 tl ehk 12 g oliivõli
3 sl ehk 48 g magusat tšillikastet 

Lisada võiks kindlasti veel:
umbes 1/2 paprikat ca 65 g
1 tl Santa Maria Vahemere Ürdisegu

 Mul lihtsalt neid selle konkreetse läätseroa tegemise ajal kodus polnud. Magusat tšillikastet ei pea lisama. See on maitse asi. Mina lisasin roale magusat chillikastet kuna mulle meeldib pisut vürtsikam toit. 
 Kui võimalik eelista Thai Choice Thai Sweet Chilli Sauce magusat tšillikastet kuna selle kalorsus on võrreldes teiste analoogsete toodetega palju madalam ( Thai Choice on 177 kcal/ 100 g kohta aga näiteks Eldorado annab suisa 320 kcal/ 100 g kohta) ja maitse on Thai Choice omal minu arust isegi parem. 
 Valmistamine:

 Pane eelnevalt leotatud ja loputatud läätsed puhta veega keema. Seni kuni läätsed keevad pese ja puhasta porgandid ning riivi jämeda riiviga. Puhasta sibul ja haki peenikselt. Pese ja haki tomat väikesteks tükikesteks. Pese ning haki paprika väikesteks tükikesteks. Vala pannile õli ja kuumuta köögiviljad pehmeks. 

 Kui läätsed on pehmeks keenud ja vesi potist peaaegu ära keenud siis vala pannilt potti ka köögiviljad. Sega ja maitsesta soola, Vahemere Ürdisegu ja magusa tšillikastmega. Maitse ja timmi maitset enda jaoks parajamaks. Kui vaja lisa maitseaineid. Sega ja lase maitsetel seguneda kuskil 3-5 minutit. Siis keera kuumus ära. Roog on valmis. :)

 Serveerisin oma läätserooga lehtsalati-värske kurgi-tomati salatiga mis oli tehtud enda tehtud maitsestamata jogurtiga. Minul on selleks ostetud jogurtimasin (siin) aga väga edukalt saab kodus jogurtit teha ka ilma masinata. Näiteks põrandaküttega ruumis põrandal soojalt mässituna vms (otsi netist). Jogurtijuuretist saab siit




 Roog annab kasulikku taimset valku ja kasulikke köögivilju. Igati tervislik ja maitsev roog.

Head isu! 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar